Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366838 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Lupus70

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4590 Dátum: 2012.02.03 08:44:30 »
 Utána olvastam. Az akku hűtő ventilátor szennyeződése csak a gen.2 priusnál okozhat problémát ( akku túlhevülés 130 fokra) , ugyanis az egyesnél a ventilátor előtt van egy szűrő.
A kettesnél ezt a szűrőt a  ventilátor és az akku közé tették,  :hmmmm: az akku celláin így nem lehet szennyeződés. Nyilván, ha már szétszedjük célszerű ezt a szűrőt is megtisztítani. Úgy tűnik a tisztítás házilag megoldható( kb 40 percet írnak) csak a csomagtér jobb kárpitot kell lebontani.
Kép: 
http://priuschat.com/forums/gen-ii-prius-care-maintenance-troubleshooting/54337-fur-dirt-causing-major-battery-problems-4.html

Pánikra semmi ok, ez a hiba rendkívül ritka, tulajdonképpen csak taxiknál és állatot rendszeresen szállítóknál fordulhat elő.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.03 08:56:42 írta Lupus70 »

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4591 Dátum: 2012.02.03 09:29:30 »
Kézifékes kanyarodást próbálta már valaki havon? Kivitelezhető egyáltalán? Lassan nekiáll esni a hó és a kisördög dolgozik bennem. Természetesen szigorúan csak vezetéstechnikai megfontolásból szeretném az autó határai feszegetni  :devil:

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4592 Dátum: 2012.02.03 09:49:05 »
Induláskor érezhető, de kb. 10 perc után már dolgozik nagyon. A töltöttség felmegy zöldig, így ezután a benzinmotor már alig terhelődik, ezért is melegszik nekem lassan. Kb. 20 percen át folyamatosan zöldben van a töltöttség. Az utam első szakaszán, kb. 15 km, 50-60-al tudok haladni és úgy 5-6-szor kell lefékezni. Utána jön a lassabb, döcögősebb belváros. Szóval a motor kb. soha nem pörög 2000 fölött, kivéve a felüljárókon.
Én 10 perc után már általában megállok.  [rohog]

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4593 Dátum: 2012.02.03 09:54:58 »
Nekem is az a tapasztalatom, hogy pl. az I-es Avensis fűtése sokkal erőteljesebb a II-es Priusénál. Előbbi lazán egy kategória pl. a Volvokkal, míg utóbbi maximum egy Focus szintjét hozza.
A tegnapi totalcar-os fűtés-összehasonlításban is magasan a legjobban teljesített az AveI

Lupus70

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4594 Dátum: 2012.02.03 11:55:57 »
Még egy érdekesség ehhez a témához!
Már régebben megfigyeltem, hogy automatikusan kikapcsolja a belső levegő keringtetést. Azt nem tudtam megfigyelni, hogy mivel van összefüggésben. Először úgy tűnt akkor teszi ezt, ha a szélvédő+lábra vált a befújt levegő iránya. Ami logikus is lenne.

Most az jutott eszembe, hogy ha belső levegőn van, akkor hogy hűti az aksit? Elvileg máshol nem tud bejönni levegő. Lehet, hogy ezért kapcsolja külsőre néha?

Hm, valaki? 5let?

1. 5let

2004 után a belső hőmérséklet érzékelő mellé páratartalom mérőt is beépítenek.A rendszer folyamatosan figyeli az utastér páratartalmát és hőmérsékletét ezek együttes értékét figyelembe véve  szabályozza a légkondicionáló teljesítményét és a külső/belső keringetés átkapcsolását.
Lehet,ha száraznak érzi a levegőt átvált külsőre?

Érdekesség: Klíma teljesítmény felvétele fűtésnél 170W, hűtésnél 200W

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4595 Dátum: 2012.02.03 12:24:19 »
Ebben a nagy hidegben érezhetően korlátozza a vezérlés az akkuk terhelését. Már meleg rendszer mellett is alig hagyja dolgozni a villamotort illetve a hibrid akksit. A kúszás még megy villany módban, de már a legkisebb gázadásra indul a benzinmotor. EV módot is alig hagyja bekapcsolni.
Nálatok is érezhető ez?

Mindez meg is látszik a fogyasztáson. Most 7.1-en áll (55km után). Mondjuk ebben csak 5-8 km-es utak voltak, mindig hidegen indulva.

Szerintem ez sincs így. Ez csak a fűtés működtetése miatt van. Ha kikapcsolod a fűtést alig járatja a motort, egyből leállítja. Nekem így van még mindig 5,1 pesten! Sőt,  ha megvárod, hogy kicsit bemelegedjen a motor, vagy akár az utastér a motor már ugyanúgy működik, mint nyáron.

Megjegyzem a belsőlevegős trükköket továbbra is alkalmazom! Mert ha folyamatosan a -10 fokos levegőt engeded a hűtőrendszerre akkor nem kell csondálkozni semmin!  :D

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4596 Dátum: 2012.02.03 12:27:18 »
1. 5let

2004 után a belső hőmérséklet érzékelő mellé páratartalom mérőt is beépítenek.A rendszer folyamatosan figyeli az utastér páratartalmát és hőmérsékletét ezek együttes értékét figyelembe véve  szabályozza a légkondicionáló teljesítményét és a külső/belső keringetés átkapcsolását.
Lehet,ha száraznak érzi a levegőt átvált külsőre?

Érdekesség: Klíma teljesítmény felvétele fűtésnél 170W, hűtésnél 200W
Igen ezt én is tudom, de nem igazán sikerült még a páratartalommal sem összehozni. Nem lennék meglepve, ha a páratartalom érzékelő is csak az amcsi változatban lenne.

"Lehet,ha száraznak érzi a levegőt átvált külsőre?"
A helyzet az, hogy ilyenkor a kinti levegő az, ami igazán száraz! (ugyanis egy ideje kifagyott már belőle a víz! :D)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4597 Dátum: 2012.02.03 12:33:50 »
Én most szabad ég alatt parkolok már lassan egy hete és nekem így -11-ről indulva is kb 5 perc és érezhetően melegszik a levegője. De mondom még egyszer segítendő a rendszert állandó belső levegőn tartom, csak ha elkezd kicsit párásodni a szélvédő alja, akkor külsővel átszellőztetem aztán vissza.

Aztán vannak még trükkök:
a sok belső levegő természetesen csak akkor működik igazán, ha egyedül megyek. Érthető módon. Két főnél már nagyon vacakolásnak érződék, 3 fő felett már azon is küzdeni kell, hogy külső levegővel se párásodjon.

Aztán hasznos, ha az ember az orrán veszi a levegőt, ugyanis főleg beszélgetve hihetetlen gyorsan lepárásodik a szélvédő.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4598 Dátum: 2012.02.03 12:38:32 »
Én 10 perc után már általában megállok.  [rohog]

Erről nem is beszélve.
Én 10 percre be se kapcsolom.
Szerencsére van légterelőm, fél centire lehúzva az ablakot csak első szélvédőre irányított levegővel, de a rendszert kikapcsolva megyek ilyen extra rövid távot.
Ennyiért ugyanis teljesen felesleges, hogy küzdjön a rendszer a fűtéssel, csak a benzin fogy, de értelmes hatása nincs.
Közepes távokon, de még kabátos távon 16-17 fokot használok, ezt viszonylag hamar eléri, és ettől többre kabátban úgy sincs szükség.
A 22-22,5-et csak pályán használom, akkor nyilván kényelem miatt kabát nélkül. Szerintem így lehet télen is normális fogyasztást tartani, a nélkül, hogy jelentősen lemondana az ember a komfortról. Hiszen a -11-hez képest a +16 is igen jó. :D

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4599 Dátum: 2012.02.03 13:08:28 »
Szerintem ez sincs így. Ez csak a fűtés működtetése miatt van. Ha kikapcsolod a fűtést alig járatja a motort, egyből leállítja. Nekem így van még mindig 5,1 pesten! Sőt,  ha megvárod, hogy kicsit bemelegedjen a motor, vagy akár az utastér a motor már ugyanúgy működik, mint nyáron.

Megjegyzem a belsőlevegős trükköket továbbra is alkalmazom! Mert ha folyamatosan a -10 fokos levegőt engeded a hűtőrendszerre akkor nem kell csondálkozni semmin!  :D
Persze, ha megy a fűtés akkor természetes, de ez fűtés nélkül produkálta.
Ha megállok leállítja a motort (fűtéssel együtt le sem állítaná) viszont ha indulok, egyből beindítja, sokkal hamarabb mint magasabb hőmérséklet esetén.
Abban egyetértek, ez a felmelegedési időszakban van, ha már teljesen üzemmeleg akkor nem tapasztalható.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4600 Dátum: 2012.02.03 13:15:50 »
Persze, ha megy a fűtés akkor természetes, de ez fűtés nélkül produkálta.
Ha megállok leállítja a motort (fűtéssel együtt le sem állítaná) viszont ha indulok, egyből beindítja, sokkal hamarabb mint magasabb hőmérséklet esetén.
Abban egyetértek, ez a felmelegedési időszakban van, ha már teljesen üzemmeleg akkor nem tapasztalható.
így már értem, nekem is van ilyen, de rendkívül rövid ideig csinál ilyet.
Egyébként van, hogy nyáron is csinál ilyet, van, hogy nem lehet vele bírni!  [rohog]

Bagor

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 36
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4601 Dátum: 2012.02.03 18:18:50 »
Én gyári tolatóradarról nem tudok.
Max un. "dealer option" lehet.

Németországban pl. minden Facelift utánihoz rendelhető, feláras extra volt, 269EUR-ba került. Külön Toyotás kiskönyvem van a Prius gyári kezelésije mellett, ami a használatát taglalja 16 nyelven.
És a szervizek sem tudják kikapcsolni a hátrameneti hanggal párhuzamos csipogást. A Toyota válasza anno az volt, hogy Európában szándékosan nem engedik ennek a kikapcsolását, valami EU-s biztonsági előírásra hivatkozva. A legzavaróbb az, hogy a radar halkabban csipog, mint a hátrameneti jel.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.03 18:26:00 írta Bagor »

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4602 Dátum: 2012.02.03 23:10:36 »
Kézifékes kanyarodást próbálta már valaki havon? Kivitelezhető egyáltalán? Lassan nekiáll esni a hó és a kisördög dolgozik bennem. Természetesen szigorúan csak vezetéstechnikai megfontolásból szeretném az autó határai feszegetni  :devil:
Én még tavaly télen. Sokat sokat kell szenvedni hogy úgy lehessen csúsztatni mint kézifékkel. A legnehezebb megszokni a mindenhez kétszer rugdosást.
(tehát egyszer mindeképp megcsúszik mert csak úgy oldható) de jó móka. Főleg a kikapcsolt tractation controllal :)

lfarkas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4603 Dátum: 2012.02.03 23:27:04 »
Azt meg mivel kapcsolod ki?
Üdv!

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4604 Dátum: 2012.02.04 11:59:17 »
Azt meg mivel kapcsolod ki?
Akkor egy 3-assal toltam 2 hétig. A kikapcsolás egyszerű.
start kétszer, padlógáz kétszer készifék rögzít, fék+N, padlógáz kétszer, P
ennyi.