Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366809 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2865 Dátum: 2011.03.02 16:28:43 »
Hidegen kissé kerepel. Melegen kevésbé. Gondoltam rámérek a hézagokra ha jobb idő lesz. Csak le kell bontani hozzá a fél motorteret az ablaktörlő motorokig, csövek mifene.
Szerintem ez is lapkás, tehát egyszerűen nem állítható.
Az enyém is csattog nagy hidegben egy darabig, de ahogy odaér az olaj abbahagyja. Én nem nyúlnék hozzá a helyedben!

ÁÁÁ a dekli leszerelése után potya a beállítás. Csak a két pozicióban kell egy egy szett szelepet állítani.
Autószerelő volnék ereetileg :) Szégyen lenne ha egy szelephézag állítást nem magam csinálnék :)
Másrészt melegen is kerepelget, csak nem annyira. Megmérem, ha okés, hagyom. :)

Szelephézag állítás magának az emelő tőke cseréjével történik, már lapka sincs, méretre kell venni a kis tőkéket mérés alapján. Ha az jönne ki, hogy cserés, akkor ki kell venni a vezérműtengelyt, ahhoz a láncot a feszítővel, tehát a motor oldalát is le kell bontani. Szal.....
Ismét javaslom, ne szedd szét ezért!!!
Lehet, hogy csak olajat kell cserélni! 5W-30 megvan legálább, vagy 0-st használsz és csodálkozol, hogy csattog?
Illetvee használattól függővé kell tenni a 15 ekm-kénti  olajcserét, mert rövid utaknál nagyon hígul az olaj! Megnézettem az olajamat 15 ekm után laborban. Egyedül az üzemanyag szintje volt magasabb a normálistól. Ezért én a saját használatomat tekintve (napi átlag 2 hidegindítás 7 km-ért) gondolkodom a 10 ekm-es olajcserén, legalábbis abban az időszakban, amibe téli hónapok esnek!

Klasszikus módon, csavarral állítható szelephézagnál legutójára a 2E motoron találkoztam, már a carináé is lapkás volt. Persze azt sem kellett cserélni. Ezek az autók 560 ekm-nél járnak már egy svéd taxi társaságnál. Nem említik, hogy az olaj, szűrő egy apróság cseréjén túl ilyesmit igényel a technika!!!

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.02 16:44:52 írta b.c. »

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2866 Dátum: 2011.03.02 17:36:10 »
Igen most látom hogy beállítani nem lehet, csak lifter cserével.
A hézag mérhető, illetve a lifter vastagsága is mérhető.
Egyébként 5w-s olaj van a kocsiban, de valóban érik már a cseréje.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.02 17:37:15 írta kleingy »

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2867 Dátum: 2011.03.02 17:43:26 »
De ahhoz hogy mérni tudd az emelő tőke vastagságát, ahhoz azt ki kell venni. Akkor pedig megint az van, hogy vezérműlánc le, vezérműtengely ki!
Tehát maximum ellenőrizni tudod a hézagot, de én is azt mondom, ne nyúlj hozzá!
Xanyi

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2868 Dátum: 2011.03.02 18:04:55 »
első lépés a szelephézag mérés!
 Ha nem stimmel akkor kell csak kivenni, megmérni a tőke támasz felületei közti vastagságot, megnövelni a mért érték és a kívánt érték különbségével, majd egy táblázatból be kell azonosítani, hogy milyen rendelési számon lehet a szükséges magasságú tőkét megrendelni. Addig meg szét van a motor, mert ugye minek szétszedni 2x.
Szóval, jól van az úgy ahogy van!
Amig hideg jó érzésű ember egyébként sem tiporja, hacsak nem létszükséglet.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2869 Dátum: 2011.03.02 18:06:40 »
"ÁÁÁ a dekli leszerelése után potya a beállítás. Csak a két pozicióban kell egy egy szett szelepet állítani.
Autószerelő volnék ereetileg "

 ::) :no:

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2870 Dátum: 2011.03.02 22:30:45 »
Megkavart, és nem olvastam végig azt az oldalt aminek a fejlécén ez szerepelt (adjust valve clerance) Egyébként ha lent van a dekli, a vezérműtengelyt sem komplikált kiszedni. De első körben mindenképp a mérésre gondoltam. Bár lehet hogy tényleg megfogadom a jó tanácsot és a könnyebb utat választva olajcserével indítok.
Tényleg. Nincs valakinek olyan pumpája, nagy fecskendő budapesten vagy környékén amivel az ATF-et be lehetne pumpálni a váltóba? Ha már belekezdek, azt az olajat is lecserélném. :)
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.03 07:48:37 írta kleingy »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2871 Dátum: 2011.03.03 06:43:07 »
Én világ életemben ejtőtartályos módszerrel csináltam a motortér felől egy alkalmas csővel egyszer tölcsérből, egyszer közvetlenül a  dobozból rákötve a gumicsőre természetesen. A tölcséres a tisztább módszer!
Ez összesen két alkalom volt, de mindkétszer megtette.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.03 07:48:22 írta kleingy »

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2872 Dátum: 2011.03.03 07:32:10 »
Igen igen. De momentán a betöltő furatméretet sem tudom, ezért volt egyszerűbb pumpát kérdezni :)
De mindegy. Marad a csövezés :)
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.03 07:48:30 írta kleingy »

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2873 Dátum: 2011.03.03 09:00:28 »
Ide is beírom, amit az index fórumra, hátha nem olvassa mindenki mindkét fórumot:
Közben megjegyzem, hogy beszkenneltem a teljes magyar kézikönyvet. Nem lett tökéletes, némely részét többször is megcsináltam, de néhány oldalon így is a kötések melletti belső szavak egy része hiányzik (inkább csak 1-2 betű). 12 részletben, összesen 45 Mb lett PDF formátumban. Holnap publikussá teszem, addig is várom a söröket :)

T.Pi-eM

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 135
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2874 Dátum: 2011.03.03 13:39:08 »
Ide is beírom, amit az index fórumra, hátha nem olvassa mindenki mindkét fórumot:
Közben megjegyzem, hogy beszkenneltem a teljes magyar kézikönyvet. Nem lett tökéletes, némely részét többször is megcsináltam, de néhány oldalon így is a kötések melletti belső szavak egy része hiányzik (inkább csak 1-2 betű). 12 részletben, összesen 45 Mb lett PDF formátumban. Holnap publikussá teszem, addig is várom a söröket :)

Helló squiddy!

Köszi, ez nagyon jó lesz ;)
Előleg képpen fogadd el tőlem:

[a csatolmányt egy admin törölte]
Prius II. 2008

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2875 Dátum: 2011.03.03 18:24:35 »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2876 Dátum: 2011.03.03 19:02:35 »
Igen igen. De momentán a betöltő furatméretet sem tudom, ezért volt egyszerűbb pumpát kérdezni :)
De mindegy. Marad a csövezés :)
a hagyományos váltó csavar méretre emlékszem a carinán is ilyen volt. Talán 22-es kulcs kellett hozzá? Nem tudom pontosan.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2877 Dátum: 2011.03.03 19:36:13 »
Jól emlékszel Mester, én is arra emlékszem.  :yes:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2878 Dátum: 2011.03.03 19:50:43 »
Jól emlékszel Mester, én is arra emlékszem.  :yes:
Na nézd már, ki van itt?    :clap: :clap: :clap:

Hi! Csak, hogy újra "látni"!

janos23

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2879 Dátum: 2011.03.03 20:41:42 »