Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366683 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1470 Dátum: 2009.09.18 15:45:45 »
Egyelőre újságírós autók vannak csak itthon: 4 db, fehér.


Pontosabban 5 fehét és egy piros.   :clap:

Mikor én láttam Őket, akkor még csak 4 fehér volt itt.  :sorcerer:

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1471 Dátum: 2009.09.18 18:45:08 »
De miért? Ezt még egy mild hibridnél sem érteném igazán, de egy rendes bolygóműves full hibridnél, egy Priusnál végképp nem tudom hova tenni.

Azért, mert a Prius nem akkor fogyaszt keveset, ha elektromosan megy, hanem ha _nem megy a benzinmotor_. Ez pedig úgy lehetséges a leghosszabb távon, ha a kocsi csak gurul, de nem rekuperál.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1472 Dátum: 2009.09.19 00:34:41 »
Minden Toyota hibrid Prius lesz?
Érdekes felvetés....

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1473 Dátum: 2009.09.19 07:24:55 »
De miért? Ezt még egy mild hibridnél sem érteném igazán, de egy rendes bolygóműves full hibridnél, egy Priusnál végképp nem tudom hova tenni.

Azért, mert a Prius nem akkor fogyaszt keveset, ha elektromosan megy, hanem ha _nem megy a benzinmotor_. Ez pedig úgy lehetséges a leghosszabb távon, ha a kocsi csak gurul, de nem rekuperál.


Vagyis akkor hogy kell vezetni? Mert álló helyzetből nem túl vehemens gyorsításnál negyvenig csak elektromotor megy. Az Atkinson rendszerű motor egyik hibája, hogy kis fordulaton alig van forgatónyomatéka, a Priusban kifejezetten akku töltésre meg autópályás tempóra van optimalizálvava. Szóval akkor hogy kapcsoljam ki az elektromotort, meg a töltést normál használatban?

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1474 Dátum: 2009.09.19 09:55:39 »
Teljesen nyilván nem lehet. A fogyasztás-freak-ek az ün. Pulse and Glide technikát szokták favorizálni, amikor úgy gyorsítasz mondjuk 45-ről 65-re, hogy közben ne töltse az akksit, majd gurulással (ehhez nyomni kell picit a gázt!) visszalassulsz 45-re és mehet újra. Állítólag így 2-essel kezdődő fogyasztásokat is el lehet érni, de engem nem érdekel a dolog annyira, hogy ezzel szórakozzak. Megyek a forgalommal és kész. :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1475 Dátum: 2009.09.19 20:31:47 »
Jól is teszed szvsz, hogy nem "hülyéskedsz" vele. Ez a leírt módszer igazából annak a "felülbírálása", amit a gyárban egy csapat elég okos és hozzáértő ember kitalált és gondosan megtervezett  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1476 Dátum: 2009.09.20 09:04:40 »
Teljesen nyilván nem lehet. A fogyasztás-freak-ek az ün. Pulse and Glide technikát szokták favorizálni, amikor úgy gyorsítasz mondjuk 45-ről 65-re, hogy közben ne töltse az akksit, majd gurulással (ehhez nyomni kell picit a gázt!) visszalassulsz 45-re és mehet újra. Állítólag így 2-essel kezdődő fogyasztásokat is el lehet érni, de engem nem érdekel a dolog annyira, hogy ezzel szórakozzak. Megyek a forgalommal és kész. :)


De 45-ről 65 re gyorsítás egy jó része elektromotorral megy, :helpsmilie: a lassításnál meg visszatáplál.   :no: Szóval nem értem. Na mindegy. Most normál városi közlekedésnél, amiben volt bőven péntek délutáni budapesti csúcs, úgy 4,7.  :clap:

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1477 Dátum: 2009.09.20 21:04:45 »
Elméletileg és gyakorlatilag is a II-est lehet úgy gyorsítani (létezik olyan gázpedálállás), hogy ne töltse az akksit, csak tisztán gyorsítson. Az ún. Glide tuti van a III-ason is, amikor az autó lekapcsolt benzinmotorral gurul, de nem tölt. Ehhez nyomni kell picit a gázt (nem a féket!), valamint kb. 70 felett már nincs ez a funkció, vagy rekuperál, vagy hajt. Ez valszeg a hajtáslánc fizikai kialakításából következik.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1478 Dátum: 2009.09.20 21:05:46 »
Ja azt még kifelejtettem, hogy a Pulse-t elég nehéz megvalósítani, a Glide-ot könnyű.

Fulika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1479 Dátum: 2009.09.21 15:35:11 »
Teljesen nyilván nem lehet. A fogyasztás-freak-ek az ün. Pulse and Glide technikát szokták favorizálni, amikor úgy gyorsítasz mondjuk 45-ről 65-re, hogy közben ne töltse az akksit, majd gurulással (ehhez nyomni kell picit a gázt!) visszalassulsz 45-re és mehet újra. Állítólag így 2-essel kezdődő fogyasztásokat is el lehet érni, de engem nem érdekel a dolog annyira, hogy ezzel szórakozzak. Megyek a forgalommal és kész. :)


De 45-ről 65 re gyorsítás egy jó része elektromotorral megy, :helpsmilie: a lassításnál meg visszatáplál.   :no: Szóval nem értem. Na mindegy. Most normál városi közlekedésnél, amiben volt bőven péntek délutáni budapesti csúcs, úgy 4,7.  :clap:

Pedig egyszerű:

Ha használod az elektromos rendszert, akkor a következő ciklus zajlik le: A robbanómotoros gyorsítás energiájának egy részét az akksiba nyomod (mondjuk hatásfoka 70%), majd a fékezéssel a mozgási energia egy részét ugyancsak akksiba nyomod (mondjuk 50%-os hatásfokkal), majd akkus gyorsítással mész (ugyancsak legyen a hatásfok 70%), így a benzinből származó energia egy része nem mozgásra fordítódik, hanem a hajtáslánc elektromos komponensein vész el (mivel sem oda, sem vissza nem 100% a hatásfok)

Ha nem használod, akkor: A robbanómotorból származó összes mozgási energia a kocsi gyorsítására fordítódik (pulse), majd a felhalmozott mozgási energiával a legtovább gurulsz (glide). Nincs a körben a nem 100%-os hatásfokú elektromos rendszer. Ha egyszer megszokod, akkor ösztönösen így használod a kocsit, ha a forgalmi szitu engedi. A gyáriak is ajánlják a dolgot!

A haszna ez:


[a csatolmányt egy admin törölte]

leszilaci

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1480 Dátum: 2009.09.21 19:01:51 »
A haszna ez:
ez az eredmény milyen átlagsebességgel, és forgalmi körülmények(város-esetleg bp/lakott területe kívül) között jött ki? :hmmmm:

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1481 Dátum: 2009.09.21 19:58:21 »
Pedig egyszerű:

Ha használod az elektromos rendszert, akkor a következő ciklus zajlik le: A robbanómotoros gyorsítás energiájának egy részét az akksiba nyomod (mondjuk hatásfoka 70%), majd a fékezéssel a mozgási energia egy részét ugyancsak akksiba nyomod (mondjuk 50%-os hatásfokkal), majd akkus gyorsítással mész (ugyancsak legyen a hatásfok 70%), így a benzinből származó energia egy része nem mozgásra fordítódik, hanem a hajtáslánc elektromos komponensein vész el (mivel sem oda, sem vissza nem 100% a hatásfok)

Ha nem használod, akkor: A robbanómotorból származó összes mozgási energia a kocsi gyorsítására fordítódik (pulse), majd a felhalmozott mozgási energiával a legtovább gurulsz (glide). Nincs a körben a nem 100%-os hatásfokú elektromos rendszer. Ha egyszer megszokod, akkor ösztönösen így használod a kocsit, ha a forgalmi szitu engedi. A gyáriak is ajánlják a dolgot!

A haszna ez:


Ez remek, de hogy kell ezt kiautózni. Elindulok a parkolóból, az elektromotor visz. Normál városi tempóig, ha nem kell nagyon gyorsítanom, az elketromotor visz. 80-astempónál is az elektromotort visz jórészt, a benzinmotor éppen hogy besegít. Csak durva autópálya tempónál tudok úgy gyorsítani, hogy a benzinmotor vigye a kocsit! Tehát nem találom azt a vezetési szituációt, ahol ezt a technikát alkalmazni lehetne. Ja és a városi forgalomban a legttöbször, ha beindul a benzinmotor kis tempónál, csak egy dolgot tesz - akkut tölt. Szóval hogy kéne mennem?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1482 Dátum: 2009.09.21 21:50:46 »
Ha használod az elektromos rendszert, akkor a következő ciklus zajlik le: A robbanómotoros gyorsítás energiájának egy részét az akksiba nyomod (mondjuk hatásfoka 70%), majd a fékezéssel a mozgási energia egy részét ugyancsak akksiba nyomod (mondjuk 50%-os hatásfokkal), majd akkus gyorsítással mész (ugyancsak legyen a hatásfok 70%), így a benzinből származó energia egy része nem mozgásra fordítódik, hanem a hajtáslánc elektromos komponensein vész el (mivel sem oda, sem vissza nem 100% a hatásfok)

Ha nem használod, akkor: A robbanómotorból származó összes mozgási energia a kocsi gyorsítására fordítódik (pulse), majd a felhalmozott mozgási energiával a legtovább gurulsz (glide). Nincs a körben a nem 100%-os hatásfokú elektromos rendszer. Ha egyszer megszokod, akkor ösztönösen így használod a kocsit, ha a forgalmi szitu engedi. A gyáriak is ajánlják a dolgot!

A haszna ez:
Akkor megvan a megoldás a tuti takarékos autóra : Prius, amiből ki kell szerelni az elektromos rendszert  :otlet: ...  :hmmmm: ... Vicc  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1483 Dátum: 2009.09.21 23:28:12 »
Akkor megvan a megoldás a tuti takarékos autóra : Prius, amiből ki kell szerelni az elektromos rendszert  :otlet: ...  :hmmmm: ... Vicc  :)
Ó, nem, a megoldás a csak dízelmotoros Prius, hiszen köztudottan a dízelmotor hatásfoka jóval magasabb, mint a benzinesé... [rohog] [rohog] [rohog]
music     

k.tsabi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1484 Dátum: 2009.09.22 11:01:22 »
Akkor megvan a megoldás a tuti takarékos autóra : Prius, amiből ki kell szerelni az elektromos rendszert  :otlet: ...  :hmmmm: ... Vicc  :)
Ó, nem, a megoldás a csak dízelmotoros Prius, hiszen köztudottan a dízelmotor hatásfoka jóval magasabb, mint a benzinesé... [rohog] [rohog] [rohog]

Ez igaz,de benzin és benzin motor közt is van külömbség. Nem véletlenül Atkinson ciklusú motor van a Priusban. Ennek a motornak ugyan is nagyobb a hatásfoka ,mint az Otto motoré.
Én nem nézek sok jót ki a dízel hibridekből,egy dízelnek az a jó,ha minél kevesebbett kapcsolgatják ki-be,na most én is ezt a stilust nyomom városban ,amit Fulika is magyaráz -teljesen ráálltam !