Váltásoknál?! Milyen váltásoknál?! Biztos Prius volt az?
De most komolyan. Az elején eldöntöd, hogy hátra vagy előre mész-e és kész. Mit szeretnél menet közben váltani (hiszen nincs is mit)?
Prius volt.
Váltásokra természetesen elindulásnál és a megállásnál gondoltam. Teszt volt, utána meg a tolatókamerát próbálgattuk. Szóval volt benne 1-2 váltás az alatt a 10 perc alatt.
Az Avensis esetében pedig ugye minden lámpánál, ahol legalább 1 percig kell majd várni, kivesszük N-be a váltót, és kézifék be. A motorfék használata és 1-1 intenzív előzés során történő átpöccintés szekvenciális módba szintén előforduló jelenségek a magyar utakon, szóval mi az Aut váltót is elég gyakran váltogatjuk.
OK, de a Priusban ugye nincs lehetőség menet közben váltogatni, az full automata. Ezért én sem értem, hogy miért kéne oda egy nagy helyrabló váltókar. Nemhogy a kis pöcök, de szvsz akár egy, mondjuk a kormánykerékre szerelt billenőkapcsoló is tökéletesen megfelelne az előremenet, hátramenet és üres közötti választásra. Vagy mondjuk egy olyan bajuszkapcsoló, ami (ha jól emlékszem) pl. a 7-es BMW-ben van. Igen, talán a bajuszkapcsoló lenne az optimális megoldás.
-----------------------------
Amúgy az Avéban nem "okos" az automata? A Corollában az MMT pl. észleli, ha lejtőn haladsz, és hiába veszed le a lábad a gázról, nem kapcsol följebb, hogy így meglegyen a motorfék-hatás
... Azt sem teljesen értem, hogy miért használjátok előzésnél a manuális kapcsolást? Kickdownra úgyis visszagangol...