Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366922 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #975 Dátum: 2008.09.03 09:25:33 »
Azért szép és jó dolog ez a plug-in, de ez parasztvakítás:
1. Ha sűrűn használod így, akkor aztán megnézheted a villanyszámládat, tehát pénzt nem spórolsz vele.
2. Energiát sem, mert az áram előállítása a világ legtöbb országában nem a természeti energiák segítségével, hanem fosszilis energiahordozókkal történik, tehát ugyanott vagyunk, ahol a part szakad.
music     

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #976 Dátum: 2008.09.03 10:59:09 »
Azért szép és jó dolog ez a plug-in, de ez parasztvakítás:
1. Ha sűrűn használod így, akkor aztán megnézheted a villanyszámládat, tehát pénzt nem spórolsz vele.
2. Energiát sem, mert az áram előállítása a világ legtöbb országában nem a természeti energiák segítségével, hanem fosszilis energiahordozókkal történik, tehát ugyanott vagyunk, ahol a part szakad.

Azt is vedd figyelembe, hogy>
1. pl. az áram szállítása egyszerűbb, olcsóbb, mint az olajé, és ezért is ha jól tudom olcsóbb a hálózatról üzemelés
2. az energia előállítása koncentráltan, nagy mennyiségben mindig hatékonyabb, gazdaságosabb lesz, mint elosztva, nem is beszélve arról, hogy az olajalapú erőművek ritkábbak. Persze a szén se jobb, de az atomerőmű, vízierőmű, szélerőmű, geotermikus erőmű igen.

Viszont érdekes ezeket kiszámolni, tuti nem lenne piaca a plug-innek, ha nem érné meg.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #977 Dátum: 2008.09.03 14:29:21 »
Azért szép és jó dolog ez a plug-in, de ez parasztvakítás:
1. Ha sűrűn használod így, akkor aztán megnézheted a villanyszámládat, tehát pénzt nem spórolsz vele.
2. Energiát sem, mert az áram előállítása a világ legtöbb országában nem a természeti energiák segítségével, hanem fosszilis energiahordozókkal történik, tehát ugyanott vagyunk, ahol a part szakad.

Azt is vedd figyelembe, hogy>
1. pl. az áram szállítása egyszerűbb, olcsóbb, mint az olajé, és ezért is ha jól tudom olcsóbb a hálózatról üzemelés
2. az energia előállítása koncentráltan, nagy mennyiségben mindig hatékonyabb, gazdaságosabb lesz, mint elosztva, nem is beszélve arról, hogy az olajalapú erőművek ritkábbak. Persze a szén se jobb, de az atomerőmű, vízierőmű, szélerőmű, geotermikus erőmű igen.

Viszont érdekes ezeket kiszámolni, tuti nem lenne piaca a plug-innek, ha nem érné meg.

az lenne az igazi, ha nappal tudnád napenergiával tölteni a hibrid aksit, esetleg egy szélkerékkel megerősítve, amik a aházad tetején vannak
HA nincs otthol az autó akkor valami szuper kondikban tárolná az energiát, este meg beletöltikézné a kocsiba.
Jó az a dugós töltés azért.Van benne alternaíva!

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #978 Dátum: 2008.09.03 15:16:48 »
Azért szép és jó dolog ez a plug-in, de ez parasztvakítás:
1. Ha sűrűn használod így, akkor aztán megnézheted a villanyszámládat, tehát pénzt nem spórolsz vele.
2. Energiát sem, mert az áram előállítása a világ legtöbb országában nem a természeti energiák segítségével, hanem fosszilis energiahordozókkal történik, tehát ugyanott vagyunk, ahol a part szakad.
1. A villanyszámlád nem fog annyival nőni, amennyi pénzt a benzinkutaknál otthagynál.
2. Csak nem mindegy milyen hatásfokkal. Mert egy erőmű sokkal jobb hatásfokkal termel áramot, hozzáadva a villanymotorod hatásfokát is, mint egy benzin vagy dizel motor.

(Csak egy megjegyzés: a diesel motor hatásfoka nem jobb a benzinesnél, hiába fogyaszt kevesebbet, mert a diesel olaj több energiát tartalmaz literenként - lévén sűrűbb.)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #979 Dátum: 2008.09.03 15:27:36 »
lévén sűrűbb

Ez nem igaz  :whistling:

Azt, hogy nem jobb a hatasfoka, azt hol olvastad? Mert eddig en meg ilyet nem olvastam.

A plug-in Prius azert is lenne jo, mert hiaba kell az aramert eltuzelni rengeteg foszilis anyagot, de ha azt nem Budapest utcain egeted el, akkor mar jobb a helyzet  :flowers: Tisztabb lesz helyileg a levego.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #980 Dátum: 2008.09.03 15:30:48 »
Ez nem igaz  :whistling:

Pedig de. :) A gázolaj és a benzin fűtőértéke (energiatartalma) megegyezik, vagyis 1kg benzin ugyanannyi energitá tartalmaz, mint 1kg gázolaj. De ez utóbbi jóval sűrűbb, ezért is van, hogy néhány autótípusnál a dízel verziók tankja kisebb űrtartalmú, mint a benzineseké. Kicsivel úgy emlékszem a dízelmotor hatásfoka is jobb, de a fogyasztáskülönbség nagy részét a sűrűségkülönbség okozza.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #981 Dátum: 2008.09.03 15:41:33 »
Ez nem igaz  :whistling:

Pedig de. :) A gázolaj és a benzin fűtőértéke (energiatartalma) megegyezik, vagyis 1kg benzin ugyanannyi energitá tartalmaz, mint 1kg gázolaj. De ez utóbbi jóval sűrűbb, ezért is van, hogy néhány autótípusnál a dízel verziók tankja kisebb űrtartalmú, mint a benzineseké. Kicsivel úgy emlékszem a dízelmotor hatásfoka is jobb, de a fogyasztáskülönbség nagy részét a sűrűségkülönbség okozza.


Ez egy jo oldal. Itt kiderul, hogy 60fahrenheiten (ez 15,6 Celsius fok) a gazolaj surusege= 737kg/m3
A benzine meg 873,8 kg/m3 25 celsius fokon. 10 fok kulonbsegen nem fog megvaltozni ez a nem kicsi kulonbseg. Szoval tartom magam ahhoz, hogy a benzin surubb!!!
A futoertek egy masik kerdes... ott valoban a gazolaj nyer. De a futoerteket es a suruseget ne keverjuk ossze!!! :nono:

Hogy kerek legyen a tortenet!
A benzin 32 MJ energiat tartalmaz literenkent. A gazolaj meg 36,4 MJ-t. Ez kevesebb mint 14%-os kulonbseg. Nem lehet erre kenni a fogyasztasbeli kulonbseget.  :nono:
Szerintem.  :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.03 15:51:36 írta labiscsakl »


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #982 Dátum: 2008.09.03 15:59:27 »
Ez egy jo oldal. Itt kiderul, hogy 60fahrenheiten (ez 15,6 Celsius fok) a gazolaj surusege= 737kg/m3
A benzine meg 873,8 kg/m3 25 celsius fokon. 10 fok kulonbsegen nem fog megvaltozni ez a nem kicsi kulonbseg. Szoval tartom magam ahhoz, hogy a benzin surubb!!!
A futoertek egy masik kerdes... ott valoban a gazolaj nyer. De a futoerteket es a suruseget ne keverjuk ossze!!! :nono:

Hogy kerek legyen a tortenet!
A benzin 32 MJ energiat tartalmaz literenkent. A gazolaj meg 36,4 MJ-t. Ez kevesebb mint 14%-os kulonbseg. Nem lehet erre kenni a fogyasztasbeli kulonbseget.  :nono:
Szerintem.  :flowers:

Ööö, izééé. Ezt az oldalt nem ismerem, de én még csak olyan adatokkal találkoztam, hogy a gázolaj a sűrűbb. Most rákerestem a guglival magyarul és ott is. Eszerint a benzin 0,72-0,79kg/l, a gázolaj meg 0,82-0,86kg/l 15C fokon. Igaz ez nem túl nagy különbség. A fűtőértékek viszont pl. a Wikipedia szerint megegyeznek (43MJ/kg), ahogy emlékeztem is. Ebből látszik, hogy csak úgy lehet a MJ/l érték a gázolajnál nagyobb, ha sűrűbb.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #983 Dátum: 2008.09.03 16:02:57 »
Most megnéztem figyelmesebben, valamit összekevertél az oldalon. Idézem:

Gasoline, Vehicle        60oF     737
Diesel fuel oil 20 to 60     15        820 - 950

Szerinte is a dízel a sűrűbb. :)

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #984 Dátum: 2008.09.03 16:06:53 »
Ööö, izééé. Ezt az oldalt nem ismerem, de én még csak olyan adatokkal találkoztam, hogy a gázolaj a sűrűbb. Most rákerestem a guglival magyarul és ott is. Eszerint a benzin 0,72-0,79kg/l, a gázolaj meg 0,82-0,86kg/l 15C fokon. Igaz ez nem túl nagy különbség. A fűtőértékek viszont pl. a Wikipedia szerint megegyeznek (43MJ/kg), ahogy emlékeztem is. Ebből látszik, hogy csak úgy lehet a MJ/l érték a gázolajnál nagyobb, ha sűrűbb.

Megkovetem magam  :flowers:  :death:
Megint megtrefalt....   :censored: szoval gasoline=benzin es diesel=gazolaj. Emiatt a surusegnel meg rosszul forditottam.
Persze a futoerteknel mar jol olvastam. Megegyszer bocsi  :flowers: :flowers: :flowers: :flowers:
Szoval surubb is es meg a futoerteke is magasabb a gazolajnak.
Nekem kellemetlen, az en anyukamat.  :winkiss:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #985 Dátum: 2008.09.03 16:18:45 »
Megkovetem magam  :flowers:  :death:
Megint megtrefalt....   :censored: szoval gasoline=benzin es diesel=gazolaj. Emiatt a surusegnel meg rosszul forditottam.
Persze a futoerteknel mar jol olvastam. Megegyszer bocsi  :flowers: :flowers: :flowers: :flowers:
Szoval surubb is es meg a futoerteke is magasabb a gazolajnak.
Nekem kellemetlen, az en anyukamat.  :winkiss:

 :)

Felénk ha jól tudom a fűtőértéket egységnyi tömegre szokás értelmezni, ezért az megegyezik, de mivel a kútnál nem kg-ra, hanem l-re fizetsz, úgy már olcsóbban tankolsz egységnyi energiát. De ez már valahol játék a betűkkel... :)

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #986 Dátum: 2008.09.03 16:23:21 »
Felénk ha jól tudom a fűtőértéket egységnyi tömegre szokás értelmezni, ezért az megegyezik, de mivel a kútnál nem kg-ra, hanem l-re fizetsz, úgy már olcsóbban tankolsz egységnyi energiát. De ez már valahol játék a betűkkel... :)

Bocs az OFF-ert.
Amugy hogy miert keverem....
Volt egy Uj-Zelandi lakotarsam. O meselte, hogy a gasoline=benzin a diesel (oil)=gazolaj. De nem minden angol anyanyelvu orszagban.
Van, ahol petrol=benzin es a gasoline a gazolaj.....  :wacko:
De hogy melyik orszagban hogy van, arrol mar lovesem nincs  :wacko:
Fuckin' angolok.  :1eye:
Nafta meg benya es kesz.  :1eye:
ON


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #987 Dátum: 2008.09.03 18:26:41 »
Azért szép és jó dolog ez a plug-in, de ez parasztvakítás:
1. Ha sűrűn használod így, akkor aztán megnézheted a villanyszámládat, tehát pénzt nem spórolsz vele.
2. Energiát sem, mert az áram előállítása a világ legtöbb országában nem a természeti energiák segítségével, hanem fosszilis energiahordozókkal történik, tehát ugyanott vagyunk, ahol a part szakad.

Ez szerencsére nem így van, a plug-in Priusnak mind anyagi, mind környezetvédelmi, mind nyersanyag-felhasználási szempontból jobb lesz a mérlege, mint a hagyományosnak. Magyarul összességében véve kevésbé fogja megterhelni a környezetet, kevesebb energiahordozó nyersanyagot használ fel, és olcsóbb is lesz. Ki van ez találva/számítva  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #988 Dátum: 2008.09.03 21:22:46 »
Azért érdekelne, hogy mennyibe kerül egy feltöltés, és azzal mennyit lehet menni, mert itt most általánosságok hangzottak el, konkrétumok kevésbé.
Egyébként az lehet, hogy egy erőmű kevesebb fosszilis energiából állít elő annyi energiát, mint amennyit a robbanómotor használ fel, de mégiscsak fosszilis energiát használnak zömében a magyar erőművek, nem?
music     

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #989 Dátum: 2008.09.03 21:30:01 »
Zömében igen, de jelentős az atomenergia is. Sztem üdvözítőbb, mint a szén, meg a kőolaj. Atom kéne, szél, meg napenergia sok-sok-sok. Csak ne lenne ilyen erős az ez ellen irányuló energialobbi...
Gabe 254.