Sziasztok!
Május 22.-én vettem egy 2005-ös 1,6 sedant. Azóta négyszer tankoltam. Az első tankolásom 300 km autópálya, amíg Debrecenből hazahoztuk Székesfehérvárra, és még 400 km munkába járás után, 6,1L/100km jött ki.
A második tankolásom 740km 41L, 5,54L/100km jött ki, fedcomp szerint 5,8L volt az átlag fogyasztása.
A harmadik tankolásom 668km 35,8L 5,36L/100km jött ki, fedcomp szerint 5,6L volt az átlag fogyasztása.
A negyedik tankolásom 745km 43,32L 5,8L/100km jött ki, fedcomp szerint 6L volt az átlag fogyasztása. Itt már kánikula volt és ment a klíma is néha.
Az útvonal, amin használom munkába járáshoz, Székesfehérvár-Veszprém 100km oda vissza szakaszon 8-as főúton, kétszer két sáv. 70-90-100-110km/h korlátozásokkal. Gyakorlatilag városban is már két sávom megyek, majd ráállok 90-100-ra és Várpalotán átmegyek majd Veszprémben kiszállok. Nem kell előznöm, nem tartok fel senkit, hisz a két sáv elég hogy elmenjenek mellettem. Ebből a 100km -ből legalább 10km-t csak gurulok, annyi emelkedő és lejtő van mindkét irányba, tehát nem sima alföldi táj.
Szerintem ez egy nagyon jó átlag, ahhoz képest, hogy előtte egy gázos Swift II volt és a Toyotát is át akartam alakítani., de ilyen fogyasztás mellett már csak kb 5-6 ezer forint a különbség, amiért már nem érné meg. A Swifttel 6,8L volt a gáz fogyasztása+ a benzin indításokkal együtt. Így 2100km 6,8*261+200 ft benzin =41470Ft/ hó volt a Suzukival
Most kb 5,5L benzinnel számolva 5,5*400*2100km=46200Ft/hó a Toyotával
Ezek után csodálkozva olvasom a 4,7L fogyasztást. Ma kíváncsiságból lenulláztam az átlag fogyasztást menet közben, amikor 90km/h val menten. Ekkor a pillanatnyi fogyasztás mérőm 4,5L mutat, ha egy kicsit gyorsítok már emelkedik is.Hogy lehet átlag 4,7L fogyasztás ezek után elérni? Ha esetleg az adriáig gurulnék motorfékkel??))))