Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2296265 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Szerviz
« Válasz #4230 Dátum: 2010.09.02 22:11:36 »
Xanyi, akkor ti fékfolyadék cserére specializálódott banda vagytok :D egy márkaszervizbe nincs ennyi csere 1 nap :D
                                                                                                                                                   

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Szerviz
« Válasz #4231 Dátum: 2010.09.03 14:58:10 »
Sziasztok!

E12 Wagonom 2004 decemberi, 4ZZ motoros. Most fordult át a számláló a 40 ezren. Újkora óra van nálunk, ez biztosan ennyi.
Szervizen utoljára 2008 decemberben járt a Sakuránál, ekkor volt épp 32.000km alatt valamivel. Ez is későn elvégzett szerviz volt már, mivel akkor 4 éves volt az autó, úgyhogy a 45 ezres/3 éves szervizt pecsételték bele.
Utána több mint egy évig nem volt használatban a jószág, ennek köszönhetően ilyen alacsony jelenleg a futásteljesítmény. Azonban ha más nem az olaj és rövidesen a fékfolyadék is lassan csereéretté válik.
Írtam már a gyöngyösi szerviznek, ahol korábban jártam már átvizsgáláson és akkor nagyon készségesek voltak, hogy ilyenkor mi a teendő, de nem válaszolnak napok óta. Említettem a levélben a saját alkatrészt, lehet ez kizáró ok náluk :)

A kérdésem az volna, hogy ebben a helyzetben miket is cseréltessek az autón? Mindent, amit a 60 ezres szerviz előír? Vagy állapotfüggővé tegyük a dolgot?

Első fékbetéteket kapott az előző szerviz során, úgy gondoltam, hogy egy kenőanyag- (+szűrők), fagyálló- és gyertyacserét megejtenék. Van-e még valami, amit ilyenkor cserélni illene?
A leírtak alapján jófelé tapogatsz.

Köszönöm a megerősítést! :)

A 40 ezret futott 4ZZ motor még megérdemli a Toyota csomagolású gyári olajat? Vagy más, minőségi 5W-30 is megteszi?
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Szerviz
« Válasz #4232 Dátum: 2010.09.03 16:29:28 »
Én az összes eddigi Toyotámban 0w-30 ill 5w30 Castrol, ill. Mobil1 olajakat használok - az első cserétől kezdve
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #4233 Dátum: 2010.09.03 18:05:36 »
Xanyi, akkor ti fékfolyadék cserére specializálódott banda vagytok :D egy márkaszervizbe nincs ennyi csere 1 nap :D

Nem, csak márkaszervízben dolgozom!
Na jó ha nem is 10, de akkor is. 30 ezrenként cseréljük a fékolajat, szóval minden második szervízen. Elég sok jut így egy napra...
Xanyi

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Szerviz
« Válasz #4234 Dátum: 2010.09.03 22:11:32 »
És akkor ti így csináljátok kétemberesen? Nem volna egyszerűbb a cégnek arra a cuccra beruházni, ami nyomás alatt tartja és tölti fel, míg Te nyugodtan megnyithatod a légtelenítőt, magától, s magától csurog le.

Apropo: ma néztem Mol kutakon dot4+ fékolajat. Több kúton is megnéztem, mindegyik 2009 februári gyártás volt. Nem vettem meg, mivel nem tetszik egyrészt hogy szabadban van tárolva, de ez a kisebb probléma, a baj nekem inkább a dátum, hogy másfél évvel ezelőtt legyártottat árulnak, miközben meg rá van írva, hogy gyártástól számított 3 évig jó - amiből rögtön 1,5 már elment a polcon.
« Utoljára szerkesztve: 2010.09.03 22:32:23 írta G86 »
                                                                                                                                                   

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #4235 Dátum: 2010.09.04 13:24:29 »
És akkor ti így csináljátok kétemberesen? Nem volna egyszerűbb a cégnek arra a cuccra beruházni, ami nyomás alatt tartja és tölti fel, míg Te nyugodtan megnyithatod a légtelenítőt, magától, s magától csurog le.

Apropo: ma néztem Mol kutakon dot4+ fékolajat. Több kúton is megnéztem, mindegyik 2009 februári gyártás volt. Nem vettem meg, mivel nem tetszik egyrészt hogy szabadban van tárolva, de ez a kisebb probléma, a baj nekem inkább a dátum, hogy másfél évvel ezelőtt legyártottat árulnak, miközben meg rá van írva, hogy gyártástól számított 3 évig jó - amiből rögtön 1,5 már elment a polcon.

Igen így cseréljük.
Ahogy írod is, van egyszerűbb és gyorsabb módja, de egy olyan berendezés ami normális is nem két fillér... Gondolom ezért nincs!
Fékolaj:
Miért nem mész be egy autósboltba, és ott adnak frisset. Igaz nem MOL-ost, hanem valami jobbat...  ;)
Xanyi

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #4236 Dátum: 2010.09.04 20:40:55 »
Ugye csak elírtátok: nem fékolaj hanem fékfolyadék! Van egyáltalán benne olaj? Mert ugye korábban írtátok, hogy mindenféle adalék van benne, ami pl kenést is biztositja. :hmmmm:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #4237 Dátum: 2010.09.04 21:49:56 »
Ugye csak elírtátok: nem fékolaj hanem fékfolyadék! Van egyáltalán benne olaj? Mert ugye korábban írtátok, hogy mindenféle adalék van benne, ami pl kenést is biztositja. :hmmmm:
Szerintem tök mindegy, minek nevezzük (valószínű nem olajmentes az a folyadék), mindenki tudja, miről van szó  :flowers:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4238 Dátum: 2010.09.04 21:56:50 »
Hogy mi van benne...  :D

Glycol-based (DOT 3, 4, 5.1)
Alkyl ester
Aliphatic amine
Diethylene glycol
Diethylene glycol monoethyl ether
Diethylene glycol monomethyl ether
Dimethyl dipropylene glycol
Polyethylene glycol monobutyl ether
Polyethylene glycol monomethyl ether
Polyethylene oxide
Triethylene glycol monobutyl ether
Triethylene glycol monoethyl ether
Triethylene glycol monomethyl ether


Silicone-based (DOT 5)
Di-2-ethylhexyl sebacate
Dimethyl polysiloxane
Tributyl phosphate

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #4239 Dátum: 2010.09.04 21:59:53 »
Így kerek a világ   :clap:

(csalódtam volna, ha nem írod le  ;) )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #4240 Dátum: 2010.09.05 09:41:38 »
BS köszönöm én is!
Szoval külömböző  glykolok, olajat, vizet nemlátok benne ;)
Bár a bor is a glykoltól csuszik :winkiss:
Vajon ennyi alkotórész szükséges bele, vagy ezek a hasonlóak mind jók bele? :hmmmm:

gyulagy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re: Szerviz
« Válasz #4241 Dátum: 2010.09.05 09:50:39 »
Sziasztok!


Hogyan tudok állítani a kéziféken.
Most viszem majd műszakira és szeretném jobbra hangolni!(2006 HB,1,4 benzines)
gy
zegény vagyok

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Szerviz
« Válasz #4242 Dátum: 2010.09.05 10:23:26 »
A helyes megnevezése fékfolyadék, tudom.  Mivel sok helyen fékolajnak írják, ezért néha én is így hívtam. Azért tudja mindenki miről van szó :) Autósboltban elég drágán van, 2500/0,5 liter. Ez majdnem duplája, mint a Mol-nál. Ráadásul ebben az autósboltban is van hogy 2-3 éves olajat adnak el, ezért nem gondolom - bár még nem láttam - hogy a fékfolyadék is annyira fiatal lenne.
                                                                                                                                                   

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4243 Dátum: 2010.09.05 10:37:16 »
Én a Bárdinál vettem Mintex fékfolyadékot asszem 1500-ért.
         

jrtom

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re: Szerviz
« Válasz #4244 Dátum: 2010.09.05 12:14:09 »
Szia!

Leveszed a hátsókereket és a féktárcsa közepén ahova felfekszik a felni találsz egy gumidugót azt kiveszed és mögötte látni fogsz egy kis fogaskereket, na azzal tudsz állítani.
Elösször állítsad rá teljesen, hogy megfogja a kereket utánna 2-3 fordulatot vissza, hogy éppen csak hozzáérjen a betét a dobhoz, utánna húzd be párszor a kézifékkart hogy beáljanak a pofák a helyükre.

üdv.

Sziasztok!


Hogyan tudok állítani a kéziféken.
Most viszem majd műszakira és szeretném jobbra hangolni!(2006 HB,1,4 benzines)
gy
Corolla TS, Facelift