Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2351598 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Corolla szegeny keverekkel
« Válasz #5340 Dátum: 2007.11.26 18:35:00 »
Idézetet írta: "Lorand"
De ha valakinek van ilyen motorja (4E-FE, 89LE, 94-es) sokat segitene, ha meghallgatna alapjaraton, hogy kattog e a fojtoszelephaz bal felen levo kis szurke henger (ISC szelep) ugy masodpercenkent 2-3-szor.

Igen, nálam is kattog.

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5341 Dátum: 2007.11.26 18:40:58 »
Idézetet írta: "murray"
az ablakomon a riaszto márka matrica belülröl van ráragasztva. ha lehuzom az ablakot beleakad a gumitömitésbe és nem tudom lehuzni az ablakot :szemez:
mivel szedjem le? köröm kevés? csavarhuzoval összekarcolom az ablakot , a vegyszer nyomot hagy.
mivel szedjem le? :elkeseredett:

Van erre egy spray, ami kimondottan matrica eltávolítására alkalmas, rá kell fújni és egy idõ után egyszerûen letörölni matricával együtt.

johnny

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5342 Dátum: 2007.11.26 19:26:37 »
Mire kell figyelni Carina elosztófedél cseréjénél?
Vagy inkább szerelõre kell bízni?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5343 Dátum: 2007.11.26 19:31:27 »
Idézetet írta: "johnny"
Mire kell figyelni Carina elosztófedél cseréjénél?
Vagy inkább szerelõre kell bízni?


Mindent oda dugjál vissza, mint ahonnan kihúztad. Ha nem vagy biztos, akkor számozd meg, vagy klf szigszalaggal jelölt a vezetékek sorrendjét!
Nem kell szerelõhöz fáradnod ezzel.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5344 Dátum: 2007.11.26 19:39:56 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "johnny"
Mire kell figyelni Carina elosztófedél cseréjénél?
Vagy inkább szerelõre kell bízni?


Mindent oda dugjál vissza, mint ahonnan kihúztad. Ha nem vagy biztos, akkor számozd meg, vagy klf szigszalaggal jelölt a vezetékek sorrendjét!
Nem kell szerelõhöz fáradnod ezzel.

Ha jobban megnézed akkor, a vezeték és az elosztófedél is meg van számozva. Így nehéz összekeverni. :nana:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5345 Dátum: 2007.11.26 19:44:31 »
Idézetet írta: "Jency"
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "johnny"
Mire kell figyelni Carina elosztófedél cseréjénél?
Vagy inkább szerelõre kell bízni?


Mindent oda dugjál vissza, mint ahonnan kihúztad. Ha nem vagy biztos, akkor számozd meg, vagy klf szigszalaggal jelölt a vezetékek sorrendjét!
Nem kell szerelõhöz fáradnod ezzel.

Ha jobban megnézed akkor, a vezeték és az elosztófedél is meg van számozva. Így nehéz összekeverni. :nana:

Az utángyártott is? :hmm:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5346 Dátum: 2007.11.26 19:52:23 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Jency"
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "johnny"
Mire kell figyelni Carina elosztófedél cseréjénél?
Vagy inkább szerelõre kell bízni?


Mindent oda dugjál vissza, mint ahonnan kihúztad. Ha nem vagy biztos, akkor számozd meg, vagy klf szigszalaggal jelölt a vezetékek sorrendjét!
Nem kell szerelõhöz fáradnod ezzel.

Ha jobban megnézed akkor, a vezeték és az elosztófedél is meg van számozva. Így nehéz összekeverni. :nana:

Az utángyártott is? :hmm:

Most megfogtál! :hmm:  De az eredeti meg van jelölve. :idea:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5347 Dátum: 2007.11.26 19:57:41 »
Idézetet írta: "Jency"
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Jency"
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "johnny"
Mire kell figyelni Carina elosztófedél cseréjénél?
Vagy inkább szerelõre kell bízni?


Mindent oda dugjál vissza, mint ahonnan kihúztad. Ha nem vagy biztos, akkor számozd meg, vagy klf szigszalaggal jelölt a vezetékek sorrendjét!
Nem kell szerelõhöz fáradnod ezzel.

Ha jobban megnézed akkor, a vezeték és az elosztófedél is meg van számozva. Így nehéz összekeverni. :nana:

Az utángyártott is? :hmm:

Most megfogtál! :hmm:  De az eredeti meg van jelölve. :idea:

Oké, azt feltételeztem is. Az 1982-es Yamahám karbicsekjén is meg van számozva minden egyes vákumcsõ, meg csatlakozó, pedig csõbõl asszem 8 vagy 9 van rajta, + az elektromos csatik. :rolleyes:  A Carinám osztófedelét meg 1xsem piszkáltam, nem volt rá szüxség, így nem tudom.... :nagymosoly:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5348 Dátum: 2007.11.26 20:25:47 »
Idézetet írta: "Jency"
Idézetet írta: "murray"
az ablakomon a riaszto márka matrica belülröl van ráragasztva. ha lehuzom az ablakot beleakad a gumitömitésbe és nem tudom lehuzni az ablakot :szemez:
mivel szedjem le? köröm kevés? csavarhuzoval összekarcolom az ablakot , a vegyszer nyomot hagy.
mivel szedjem le? :elkeseredett:

Van erre egy spray, ami kimondottan matrica eltávolítására alkalmas, rá kell fújni és egy idõ után egyszerûen letörölni matricával együtt.
Mivel majdnem 1idõs murray-el a kocsink feltételezem, hogy hasonló márkájú riasztója van, mint nekem, és ez nem papír, hanem mûanyag cucc, szal ez nem esik szét 1 kis savtól. Öcsém kémikus, sztem az üveggel együtt le tudná szedni, de máshogy nekem se jön le  :kacsint:
Laco 73 :D

Lorand

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: Corolla szegeny keverekkel
« Válasz #5349 Dátum: 2007.11.27 15:38:10 »
Idézetet írta: "Jency"
Idézetet írta: "Lorand"
De ha valakinek van ilyen motorja (4E-FE, 89LE, 94-es) sokat segitene, ha meghallgatna alapjaraton, hogy kattog e a fojtoszelephaz bal felen levo kis szurke henger (ISC szelep) ugy masodpercenkent 2-3-szor.

Igen, nálam is kattog.


 Koszi, hogy meghallgattad.

 Ujabb fejlemeny a szegeny keveres Corollam (nem Carina ;) ugyeben, hogy talaltam az interneten egy nagyon jo dokumentaciot a Toyota motorok EFI rendszererol. Nagyon reszletesen es erthetoen leirja a szenzorok mukodeset, karakterisztikak, befecsekdezesi idok stb.. Az is megtudhato belole, hogy a diagnosztikai csatlakozo vagy ECU melyik kapcsain milyen feszultseg jelenik meg. Ha kell valakinek, szoljon es szivesen elkuldom. Vagy itt a Toyotaklub honlapon van valamilyen lehetoseg elhelyezni ezt az anyagot? (4Mb) Szerintem sok embernek segitene.
 Szoval ez alapjan kimertem a szenzorokat es valaszjeleket (amit a diagnosztikai csatlakozon tudtam). A lambda-szenzor jonak tunik. Ha meleg a motor szepen ingadozik a feszultseg. Viszont a diagnoszikai csatkalozon azt is ki lehet merni, hogy az ECU hogy korrigalja a kiszamitott befecskedezesi idot. 0V csokkenti, 2.5V nem valtoztat, 5V dusitja. Na nalam csak 0V van es 2.22V. Szoval nem hajlando novelni pedig a lambda szonda folyamatosan szegeny keverek jelet kuld.
 Kb. fel eve hallom, hogy valami kattog a muszerfal mogott halkan. Pontosan a sebesseggel aranyos a frekvenciaja ezert eloszor valami kore gyanakodtam a gumiban, aztan, hogy valami hozzaer a feltengelyhez de semmit sem talaltam. Aztan el is felejtettem de hidegben jobban hallatszik es most ujra eszembe jutott. Ma kiszedtem a kilometer orat persze vezetekeket rajta hagytam es mentem vele igy is. NAgy meglepetesemre kiderult, hogy az ECU-bol jon ez a kattogo hang. Gyanitom, hogy a hiba es a kattogas kozott osszefugges van.
 Valaki nem tudja, hogy hogyan lehet az ECU csatlakozoit levenni annelkul, hogy az egesz muszerfalat szetszednem. Mert en csak azt latom, hogy egy kabelkoteg megy be egy vilagoskek muanyag fedel ala es ezt a fedelet nem tudom lepattintani rola ott bent (csavarhuzoval probaltam, de azt elnyelte a Corollam, amikor kiesett a kezembol;)
a Toyota jó autó,
a régi Toyota még jobb...

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5350 Dátum: 2007.11.28 10:38:29 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "murray"
az ablakomon a riaszto márka matrica belülröl van ráragasztva. ha lehuzom az ablakot beleakad a gumitömitésbe és nem tudom lehuzni az ablakot :szemez:
mivel szedjem le? köröm kevés? csavarhuzoval összekarcolom az ablakot , a vegyszer nyomot hagy.
mivel szedjem le? :elkeseredett:


Szokott lenni üvegeseknek kifejezett kaparója ilyen dolgokra. Valami hasonlóm nekem is van. Ha találkozunk és még nem találtál majd viszem.

Idézetet írta: "murray"

a rendszámtábla égõim sem égnek :turelmetlen:
multkor szállitottam vmit és asszem a pokot véletlenül a vezetékbe akasztottam be :vag2:
azóta szevasz mindkettõ..


Szedd már szét azt a rendszámvilágítást. Ugyanis legtöbbször a vezetéket egy csúszósaruval kötik be a lámpába. Lehet csak meghúztad a vezetéket és lecsúszott a saru.


Komám, hozd már el a talira a kaparot.
köszi
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5351 Dátum: 2007.11.28 11:43:53 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Jency"
Idézetet írta: "murray"
az ablakomon a riaszto márka matrica belülröl van ráragasztva. ha lehuzom az ablakot beleakad a gumitömitésbe és nem tudom lehuzni az ablakot :szemez:
mivel szedjem le? köröm kevés? csavarhuzoval összekarcolom az ablakot , a vegyszer nyomot hagy.
mivel szedjem le? :elkeseredett:

Van erre egy spray, ami kimondottan matrica eltávolítására alkalmas, rá kell fújni és egy idõ után egyszerûen letörölni matricával együtt.
Mivel majdnem 1idõs murray-el a kocsink feltételezem, hogy hasonló márkájú riasztója van, mint nekem, és ez nem papír, hanem mûanyag cucc, szal ez nem esik szét 1 kis savtól. Öcsém kémikus, sztem az üveggel együtt le tudná szedni, de máshogy nekem se jön le  :kacsint:


ilyen müanyag enforcer riaszto matrica
a tiéd 4 évvel fiatalabb de azért köszi :szemez:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5352 Dátum: 2007.11.29 16:02:09 »
Idézetet írta: "schillerasz"
Idézetet írta: "KLaco"
Az akksi az csúnyán döglött volt, még az elektromos ablakot se húzta fel, de nem volt rajta semmi fogyasztó véletlen bekapcsolva. Szal teljesen fel kell tölteni, vagy új akksi, és menni fog? Magyarul annyi töltés sincs benne, hogy szikrára fussa? Az gáz.  :szomoru:

Ha nem volt rajtahagyva fogyasztó, akkor nincs töltés, mármint a generátor nem tölti az aksit >> generátor v feszültségszabályzó hiba v kitudja, de ezek lehetnek gyakoriak (legalábbis trabimban gyakran volt ilyan probléma :kacsint: )


Meg kéne nézni, hogy beindulás után kialszik-e a töltés-ellenõrzõ lámpa. Ha igen, akkor van töltés, és akkor elvileg nem kellene leállnia a motornak :szemforgat: ... Akkor máshol kell keresni a bibit. Mennyi idõ után áll le? Akkor is leáll, ha megpróbáljátok nagyobb fordulatszámon pörgetni?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Corolla szegeny keverekkel
« Válasz #5353 Dátum: 2007.11.30 10:35:44 »
Idézetet írta: "Lorand"
Idézetet írta: "Tamás69"
Idézetet írta: "Lorand"
Sziasztok

 Problemam a kovetkezo: Zoldkartyat nem kapta meg a Corollam mert alapjaraton nagyon magas volt a lambda ertek (1.3-1.4),  emelt fordulaton pedig alacsony. Ez egy 94-es, Liftback Corolla 4E-FE motorral. Az alapjarata mar regota ugral egy kicsit (700-900 kozott) de egy par hete olyat is tud, hogy lassu gazadasnal nem tortenik semmi. Ezutan ha padlogazt nyomok neki akkor felebred es utana megint megy rendesen. Ezt nagyon ritkan csinalja (200km-enkent). Viszont azt szinte mindig (ha mar bemelegedett), hogy kis gazelvetelre elkezd rangatni.
Egyszoval szegeny kevereket kap csak azt nem tudom, hogy miert. Egy honapja kiolvastam a szamitogepet. 21-es hibakod volt benne tarolva. Vettem egy lambdaszondat (bontobol), beszereltem es azota nem ir hibat a szamitogep. Viszont az auto egyre romlo allapotot mutat.
A fojtoszelep hazat megkerulo csovon (ami az alapjaratot szabalyozza) a magnesszelep folyamatosan  kattog. Ez nem tudom, hogy normalis e. emelt fordulaton megszunik a kattogas.

Ha valakinek van valami otlete orulnek ha megosztana velem.


A pontosan ezt a motortípust nem ismerem, de a sok érzékelõ között van hõmérséklet érzékelõ is, ami a befecskebóndezési pont körnékét fûtõ vizet méri, ha ez hibás, vagy a fûtõvíz ott nem mozog rendesen, akkor nagyon meg tudja bolondítani a rndszert, és alapjáraton túldúsítja  az üzemanyagot. A magas fordulati sovány keveréknél pedig üzemanyagszûrõre tippelnék, ki kellene mérni, az üzemanyagnyomást, és a szállítási mennyiséget.

-Sokszor elõfordul, hogy egy félig rosz értéket a többi érzékelõvel kikompenzál a rendszer, de egy következõ meghibásodás már túl van  a tûréshatáron.


 Koszi az informaciot. A fojtoszelephaznal tenyleg van egy vizes resz (thermoviasz), ami hidegen plusz levegot ad a motornak. Furcsa is volt, hogy amikor szetszedtem nem nagyon volt benne viz. Mondjuk magasabban van mint a motor legfelso pontja, de azt hittem, hogy azert folyni fog egy kicsit. A vezetekben azert volt viz amikor egy kicsit lejebb vittem. Allitolag ennek ugy kell mukodnie, hogy hideg motornal tobb mint 100 ford/min-el kell lejebb esnie a fordulatnak ha befogom a lyukat es melegen pedig kevesebb mint 100-al kell csokkenie, mert ekkor mar majdnem zarva van amugy is. Ezt meg nem neztem meg.
 Viszont pont forditva mukodik, mint ahogy irtad, mert alapjaraton szegeny a keverek es magas fordulaton dus.
 En is azt sejtem, hogy igazad lehet abban, hogy valami elromlott es mar nem tudja a rendszer kompenzalni es vegul a lambda szonda lett a hibas. Pedig lehet, hogy neki semmi baja. Hetvegen kiprobaltam a regi szondat. Beletettem gazlangba (gaztuzhelyen). Egy fel perc utan elkezdett felkuszni es hamar beallt olyan 0.8V-ra. Kivettem es hamar visszaesett aztan vissza es ujra 0.8V-ot mutatott a multimeter. Szoval szerintem telejesen rossz nem lehet.
 A mostani szondaval (bontobol) viszont az Ox1 es E1 kozott 1.3V-ot mertem aztan egy ido utan (1-2 perc) lement 0.6V-ra. Tudtommal az 1.3V nem is lehetne.
 Valakinek volt mar 21-es hibakodja? A konyv szerint ez azt jelenti, hogy 0.35-0.7V-ra csokkent a szonda jele min. 1 percen at vagy szakadt futeskor. Szoval ez azt jelenti, hogy elfaradt a szonda es kicsi a jel amplitudo?
 De ha valakinek van ilyen motorja (4E-FE, 89LE, 94-es) sokat segitene, ha meghallgatna alapjaraton, hogy kattog e a fojtoszelephaz bal felen levo kis szurke henger (ISC szelep) ugy masodpercenkent 2-3-szor.

Hideg állapotban, bemelegítési fázis stb. nem kell a lamdával foglalkozni, addig az ECU sem teszi, mert csak a 650-800 fokos tartományban mûködik jól!
Próbáld kilégteleníteni a folytószelepházhoz menõ vízkört!

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5354 Dátum: 2007.11.30 22:08:39 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Meg kéne nézni, hogy beindulás után kialszik-e a töltés-ellenõrzõ lámpa. Ha igen, akkor van töltés, és akkor elvileg nem kellene leállnia a motornak :szemforgat: ... Akkor máshol kell keresni a bibit. Mennyi idõ után áll le? Akkor is leáll, ha megpróbáljátok nagyobb fordulatszámon pörgetni?
Már nehéz visszaidézni, hogy mi égett akkor. Asszem konkrétan mikor beindult, akkor semmi se világított. Elötte villogott minden, még az ABS is. Túráztattam 1000-el, de mivel nem mutatott semmit a fordulatszámmérõ, hidegen nem akartam halálra pörgetni, kb 4000 körül tartottam, leengedtem 2000ig, aztán megint, szal játszottam a pedállal, de leállt  :szomoru:
Mind1, csak gondoltam hátha legközelebb is lesz ilyen, csak hogy tudjak valami okosat mondani  :kacsint:
Laco 73 :D