Engem érdekel! Dokumentálgasd!
Amúgy anno mindig néztem az autós újságokban az adott fordulatszámhoz tartozó sebességeket az egyes fokozatokban. Mindig úgy voltam vele, hogy a benzines olyan 4000-es fordulatig csendes, viszonylag jól fogyaszt, nem terheli a motort, s hogy ehhez mennyivel megy 5-ben. Ez egy tartós utazótempó, amit biztosan lazán bír. Ma már rohadtul nincsenek ilyen grafikonok, mondjuk régen is csak 1 ilyen újság volt, már nem is emlékszem a nevére. Meg egyszer találtam valami kissé bonyolult képletet, amiben ki lehetett ezeket számolni, ha megvolt a váltó áttételek, meg a final drive. Nem mellékesen ezért utáltam meg picit a Clio-mat, ami kereken 4000-nél 126-tal ment 5-ben. A Suzuki Swift 1,3 irgalmatlanul hosszú fokozatokkal rendelkezik, 75 km/h 2.000-nél 5-ben és 500 fordulatot nő 20km/óránként. 95-2500, 115-3000. Itt még olyan 5,5 l/100km körül fogyaszt. A Toyota persze egészen más, de az meg baromi erős mindenhol. A dízelekét is nézegettem, ott van, amelyik 180-at megy 3.000-es fordulaton 6-ban. Az már megint más utakra való szerintem. De a lényeg, hogy ma már ilyeneket nem közölnek igazán a gyártók, youtube-os videókból kell kilesni, melyik motor hol, s mennyit pörög. Kár. A múltkor azért fényképeztem le az Avé-t, mert pont 4.000-nél 145 körül megy (óra szerinti érték). Nekem tökéletesen megfelel
https://www.dropbox.com/s/8j6czgdz7skvoee/DSC_0345.jpg