...Fogyi összátlaga 7.3, szerintem nem rossz.
Egy tapasztalatomat szeretném megosztani a gyújtógyertyákról. Van ugye a sokak által preferált, használati útmutató által is ajánlott NGK BKR6EYA, amit én is használtam sokáig. Később kipróbáltam a Denso K20TT gyertyáit, és nekem beváltak. Már a második garnitúra volt bent belőlük, a nyaralás során a fogyasztás remekül alakult: lefelé 6.7-es átlag jött ki autópályán, soha jobb nem volt még. Hazafelé jövet azonban ez durván megugrott, így jött ki végül átlagnak a 7.3. Bár sietősebb volt az út hazafelé, de ez még így is túl sok volt. Nem tudtam mire vélni, ám másnap reggel kiderült, hogy valami nem kerek: beindítás után fura kopogó hang jött alapjáraton, a fordulatszámhoz kötötten. A pipákat megérintve érezhető volt a gyújtás lüktetése 3 hengernél. Kiderült, hogy az 1-2-3 hengerben lévő gyertyák el voltak törve, simán elforgott a porcelán szigetelő a fém testtől. Nem futottak sokat még, olyan 15e Km volt bennük. A színük egyébként rendes őzbarna, hézag is rendben volt.
Lehet, hogy túlhúztam volna beszereléskor, és ezért törtek el? Lehetséges, de az biztos, hogy nem bírták a tartós hőterhelést. Rákeresve a kocsi típusára kiderült, hogy a webshopok ehhez az egy fokkal melegebb, 16-os Denso gyertyát ajánlják. Meglepett, mert én úgy tudtam, hogy az
NGK 6-osának a Denso 20-asa felel meg. Azonban a
Denso keresője is a 16-ost hozta fel, (0.8\1.3-as hézagméret!), így erre váltottam.
Azóta megvolt egy erdélyi túra hasonló terheléssel, 6.8-as átlaggal, autópályán 3400-ra ragasztott fordulatszámmal pedig 19 litert kért 296 Km-re. Hogy rövidebb városi utakon hogyan alakul, az később elválik.