Sziasztok! Mi a ti véleményetek?
Szerettem volna megtudni egy Toyota autókereskedéstől, hogy a náluk vásárolt autómon (Aygo) miért 270-300 mikron a festékvastagság. Talán szállítási sérült?
A kereskedés többek között ezt is írta:
„Tájékoztatjuk, hogy a Magyar Szabvány szerint a festékréteg a legtöbb karosszériaelemen 300 mikronig, néhány speciális elemen 400 mikronig szabványosnak minősül."Most nincs sok időm ezzel foglalkozni, de hétvégén ráérek jobban utánanézni a dolgoknak. A fenti idézet önmagában igaz. De! Az említett
Magyar Szabvány a 2003. december 1-én kihirdetett MSZ 2709:2003 számú, „Gépjárművek gyári új fényezése. Rétegvastagság” című szabvány nem kötelező hatályú, alkalmazására kényszer nincs! Más kérdés, hogy ha valaki mégis vállalkozik a szabvány szerinti forgalmazásra, akkor szerződésileg annak előírásait be kell tartania. A Toyota szerintetek vállalkozott ennek a Szabványnak a betartására? Azt is hozzá kell tenni, hogy jelenleg az állami szabványok helyett már nemzeti szabványokról beszélhetünk de jelzetük továbbra is MSZ. Ami pedig igen fontos, hogy a szabványok nem kötelező hatályúak, vagyis alkalmazásukra kényszer nincs!!! A nem szabványos termék forgalomba hozatalát a Btk. sem bünteti. Kötelező szabványok sincsenek. Ugyanakkor létezhetnek (és léteznek is) jogszabályok (törvények, rendeletek), amelyek egyes – önmagukban nem kötelező – szabványok előírásainak teljesítését a vonatkozó termékek forgalomba hozatala esetén mégis megkövetelik. Ebbe a jogilag szabályozottnak nevezett körbe általában az élet-, az egészség-, a testi épség, a környezet- és a vagyonvédelemmel, a biztonsággal kapcsolatos termékek tartoznak. A szakmai termékek jelentős része a fenti körbe nem tartozik (divatcikkek), s ezekre vonatkozóan a piacgazdasági logika rendeletileg sem teszi kötelezővé az esetleg az adott típusú termékre létező szabvány alkalmazását.
Tehát a fentiek tekintetében szerintetek milyen kapcsolatban áll az MSZ 2709:2003-as Állami Szabvány és a TPS által „kibocsátott” Aygo fényezésének mikron vastagsága?
Azaz mennyire veszi magára a Toyota a fenti szabvány értékeit?
?? Mert gondolom én a Magyaroknak nem fognak külön ráfényezni..na jó, csak majomkodok....
Elnézést. A kérdésem változatlanul komoly.
Ha a Toyota gyár nem ad ki 200 mikronnál nagyobb értéket, akkor kit érdekel a Nemzeti Szabványunk?
Köszönök minden hozzászólást!