Az az igazsag, hogy mar probaltam M-MT-t. Alapvetoen tetszett a bologatast kiveve. Amitol inkabb tartok az a tartossaga es, hogy birizgalni kell menet kozben. Egy igazi automatat nem kell. Ez tevhit. Abban olajos kuplung van, nincs semmi ami tulmelegedne vagy aminek artana akar ha hosszu perceket is acsorog vele az ember pirosban, dugoban. Az olaj meg mindenkepp forog benne ha jar a motor. Ez a lenyege, ezert automata!!! Sok ezer merfoldet vezettem ilyen autokat es soha sem kellett kivenni uresbe ha megalltam. Itt hallok ilyet eloszor. Ez kb. olyan alaptalan tevhit mint, hogy az automatavalto gyakrabban romlik el. Sot! Sokkal ritkabban mint egy manualis ugyanis a hibazo tenyezo, maga az ember teljesen ki van zarva a folyamatbol. Az pedig, hogy az automataban 'csak' 4 fokozat van semmit sem jelent, mivel teljesen masak az attetelek. Sokkal hosszabb az elso fokozat es a 4. utan meg van egy vegattetel O/D. Szal ha jobban megnezzuk 5 fokozatu az is. Ilyenkor lezar minden lamella es minden egyutt forog benne. Ami vicces, hogy az 1.4 D-4D M-MT valtoval dragabban jon ki mint az 1.6 automata. Kb. 100ezer penzzel. Kerdezoskodtem de rendes automatat azt mondtak ne is keressek, annyira keveset rendelnek belole, hogy ilyen tesztautot biztosan nem fogok talalni. Mokas a magyarok mennyire felnek tole Pedig nagyon jo moka es ami a lenyeg, a mai autogyartas szegyene, a kuplungpedal nincs benne.
Nézd , előrebocsátanám , hogy én az automata váltó meggyőződéses híve vagyok
... ha azt mondom , hogy képes voltam vásárolni bontásra egy komplett ugyanolyan Camryt , mint az enyém , csak azért , hogy az automata váltót átépíthessem belőle az enyémbe , az talán megmagyaráz mindent :nagymosoly: ... az átépítés ugyan sajnos valszeg meghiúsul , de ez most nem tartozik ide .
Lehet , hogy tévedtem abban , hogy az automatát is jobb kivenni üresbe , ha sokáig állsz . Ezt nekem is úgy mondták - lehetséges , hogy tévesen .
Abban is igazad van , hogy az MMT bizonyos körülmények között (pl. hegynek fölfelé , erős gyorsításnál) bólint váltás közben . Ezt én is észrevettem , nekem sem tetszett túlságosan . Viszont hozzátenném , hogy vannak hagyományos automaták is , amelyek bólintanak váltásnál . Típusa válogatja , van amelyik jobban , van amelyik kevésbé - tény , hogy az újabbak kevésbé .
Azt viszont nem jól gondolod , hogy a 4 sebességes aut váltóban még van egy OD is . Nincs , vagy pedig maga a negyedik az OD . Azt mindig beszámítják a sebességfokozatok közé , a váltó fokozatainak számát az OD-vel együtt adják meg . A Camrynél is : a váltó hivatalosan négysebességes automata , ami annyit jelent , hogy három plusz Overdrive . Tehát a Corolla váltója NÉGY fokozatot tud kapcsolni , és ennek bizony meglátszanak a hátrányai a gyorsulásban , főleg nagyobb sebességekre - álló helyzetből ezer méterre pl. lényeges különbség van a manuális váltós és az automata között . Úgyhogy az , hogy az automata négysebességes mivolta "semmit sem jelent" , nem igazán stimmel .
Amúgy szerintem nem igazán számít , hogy 100 ezerrel drágább az MMT 1.4 dízel , mint az aut 1.6 benzin . Ezt a különbséget csak az üzemanyagon 12-13 ezer km alatt behozza a dízel - és közben van egy ugyanolyan komfortosan , de gyakran élvezetesebben vezethető , jobban a vezetési stílusodhoz igazodni képes autód . Mindezért cserébe az , hogy hosszabb állásnál ki kell venni üresbe , és hogy bizonyos speciális körülmények között bólint egy kicsit , igazán nem vészes ár