Melegen ajánlom. Egyébként már a határon sem érdemes mozgolódni szvsz. Nem éri meg.
más: erre az A2-es ugyan nem ad meg a gyár 3.0 Bart. Sőt, ami az illeti a múltkor 2.5 Bar-ra akartam fújatni a cserélendő gumit, hogy pár napot nyerjünk (a nagyobb nyomásból lassabban lesz 0.2 Bar ) Erre a benzinkutas srácot fél percen keresztül kellett győzködni a telefonon keresztül, hogy én kérem, nyugodtan fújja annyira - mondván Ő 2.2-t lát a tanksapka fedelén. Különben annyi is van benne mindig, elől-hátul 2.2 Bar.
A Yaris meg amúgy is kitörésre hajlamos, akkor minek még erre rátenni egy lapáttal? Ráadásul jó eséllyel a kis guminál is maximális határérték lesz a 3.0 Bar, azaz én ennek már közelébe se fújnám a helyedben.
Az 1.2-es 3L-TDI változatú A2-esre gondoltam. Arra -teljes terhelés esetén- elöl 2.9, hátul 2.6 a gyári érték. Emiatt írtam, hogy még jó, hogy nem ilyen A2-esed van, mert akkor mit csinálnál, a max 3.0 barra engedélyezett gumijaiddal
... De persze azon nem ilyen méretű, hanem 145/80x14-es gumik vannak. Most akkor kijelenthetjük, hogy úgy általában veszélyes egy "virsli" gumit egy könnyű kisautón ilyen keményre fújni, vagy nem? Nyilván nem, ha az Audi mérnökei ezt az értéket határozták meg.
A Yaris esetében szerintem a keményebb gumi nem tesz rá egy lapáttal a kitörési hajlamra - éppen ellenkezőleg, stabilabb lesz tőle a kocsi. Persze nyilván csak egy bizonyos határig - de az az érték, amire én fújom, még biztosan ezen belül van, ahogy azt a nyáron Kakucson a pályán ki tudtam tapasztalni.
Már sokszor írtam neked az ezzel kapcsolatos vitáink során, hogy amikor pl. az AutoBild egy-egy típus esetében azt tapasztalta, hogy jávor-tesztben hajlamosak kitörni, a keréknyomás emelésével ezen mindig tudtak segíteni. Persze nem ész nélküli emelésre kell gondolni - de mondjuk 2.2 helyett 2.6-tól stabilabb lett az autó. Lévén a felfekvő felület itt még nem változik, de az abroncs kevésbé hajlik, deformálódik az oldalirányú erők hatására.
Rossz útburkolaton hátrányos a magasabb nyomás, ez nem vitás.