Gondolom manuális. Hogy jobb állandóan megy kicsin (1-esen) vagy valami közepessen ki be kapcsolva?
Jaja, manuális. Ebben a mai melegben javarészt 3-as (négyes már a maximum!) fokozaton kellett mennie, folyamatosan, hogy elviselhetően hűtsön. Gyakorlatilag a képességei határán járt. Néha lekapcsoltam 2-esre, de úgy hamarosan kezdett túl meleg lenni odabent. Mindezt vegyesben lábra & műszerfalra állított befújási iránnyal (a befújókból kettő a sofőrre, kettő az utasra "célozva" közvetlenül).
Már tavaly nyáron is megfigyeltem, hogy nem a legjobb ez a klíma. Pedig hideget fúj szépen, de mégis, valahogy nem hűti át rendesen az utasteret. Némi javulás azzal érhető el még, ha belső keringtetésre kapcsolom a szellőzést. De az meg tartósan nem szerencsés, nagyon elfogy az oxigén, pláne ha ketten ülünk bent. Úgyhogy ezt csak parkolások (=felmelegedések) után szoktam csinálni, pár percig (miután már bezártam az ablakokat, persze, mert azok a legelején nyitva vannak, hogy gyorsabban ki tudjon menni a meleg).
A sztorihoz hozzátartozik, hogy én (egyelőre?) nem "lazulok", tisztességesen felöltözve, hosszú nadrágban, zokniban, cipőben oktatok (felül persze rövidujjú ingben). Rövidgatyában, papucsban/szandálban (mezítláb), nyilván jobbnak érezném a klíma hatásfokát is