Szerző Téma: Mennyit fogyaszt a Yarisod???  (Megtekintve 914174 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2655 Dátum: 2010.05.06 23:19:03 »
Palaczk: azért én különbséget teszek egy fiat gyári előírás (elgondolás) ugye, hogy állítsuk le így meg úgy, meg egy toyota gyári előírás (olaj ) között.
Ezt most hogy érted, hogy "állítsuk le így meg úgy"  :?: ?

Ami a 250 ezer km-t illeti... Elég kétélű dolog ilyen számokat megadni egy gyártó részéről, de nem nagyon hiszem, hogy más gyártók (akár a Toyota) lényegesen hosszabb távra terveznék a motorjaikat. Nyugaton egy átlagos autó eddigre kb. bontóba is kerül. Az, hogy ezt megfelelő használattal akár meg is lehet többszörözni, egy egészen más dolog.

Az így-úgy alatt a start stop rendszer a turbó megkérdőjelezhető állapotában történő motorleállítást értettem.

Az 1.9 jtd amúgy egész jól sikerült darab, legalábbis óvári fiat szervízben dolgozó uncsitesóm szerint. A 250-et az 1,25-ös azaz azóta 1,3-as multijetre írták, nem tudom hogyan gondolták sok olyan japán gépet láttam eddig ami magas futásteljesítményhez képest meglepően jó állapotban volt, és sok ennek ellenkezőjét olasz típusokban. Nyilván van kivétel, de azért nem ez a jellemző. Ezt nem cinizmusból írtam, eddig ezt tapasztaltam.
Leszilaci is látta azt a fehér carinánkat amiben 830 ezer körül volt, mutattam neki hogy indul hidegen izzítás nélkül, bár nem volt túl hideg, nem tudtam megállni ne próbáljam ki -5 fokban. Nem az első fordulásra pöccent be, hanem az első negyedre. Amúgy már szét volt rohadva és hullva, de nem is az a gondos tulajtól kategória volt. A rozsda meg sajnos a hegyek miatt volt, innsbrucki autó volt, ott egy évben 6-7 hónapot sóznak.
A kmről még annyit, hogy szerintem 300-400 ezret majdnem minden autó tudja ha vigyáznak rá, az érdekesség utána kezdődik :)


Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2656 Dátum: 2010.05.07 01:56:26 »
"Amúgy már szét volt rohadva és hullva, de nem is az a gondos tulajtól kategória volt. A rozsda meg sajnos a hegyek miatt volt, innsbrucki autó volt, ott egy évben 6-7 hónapot sóznak."

nem kellett oda sok só.... se gondatlan tulaj...  :no: a toyota/japán kocsik achilles sarka a korroziovédelmük volt. Volt, hisz itt óriási az előrelépés már ~12éve minden új modell megkapja a német/porsche féle 500Cs cinkfürdő, 1200Cs sütést, nem véletlenül van 12év gari rozsda ellen.


szerk: Én sokat dolgoztam együtt digó (G.Ds) gépészekkel, volt amelyik korábban Fiatnál tevékenykedett és nagyon minőséget tettek le az asztalra. Semmi szégyelni valójuk nem volt egy pl Haunival összevetve, angolokat (HLP) meg kb alázták. és amióta minden PLC az elektronikát is bírják. :)
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.07 02:17:39 írta Fade »

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2657 Dátum: 2010.05.07 12:38:35 »
Ez már carina E volt, ami ugye cinkelt.
A gond az ilyen autóknál, a futómű-fékalkatrészek-csavarok, esetleg kipufogó.

Konkrétan a fenti autónál kerékanya leszedésnél beletörtek a tőcsavarok, fékbetét cserénél beletörnek a féknyeregcsavarok stb. Érdekességképpen a kerékanya nem volt túlhúzva, szépen megindult, majd mivel nincs már menet a tőcsavaron kifelé, ezért ott megakad. Jobb esetben kerékkulcsal nehezen de végigtekerhető, rosszabb esetben törik minden.

Sajnos ugyanilyet láttam már 2000-es évjáratú szintén innsbrucki yarison is. Karosszéria rendben de azon kívül...


Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2658 Dátum: 2010.05.07 20:12:31 »
Turbós autó vs. start-stop rendszer: ugyanaz a véleményem erről, mint a ma elterjedőben lévő gyári 0 W-20 olaj-előírásról. Ma egyetlen dolog számít: az autó öko legyen, keveset fogyasszon, minél kevésbé szennyezze a környezetet. Ezt várják el a vevők, ezt várja el a sajtó, ezt várja el a kormányzat. Így erre hangolnak mindent. Az, hogy ez hosszú távon milyen hatással van a motor és alkatrészei élettartamára, a kutyát nem érdekli! Vegyél új autót, azzal pár évig nem lesz gond; ha meg csóró vagy és csak használtra van pénzed, akkor így jártál.
A start -stop rendszer turbó párosítás tuti nem jó ötlet. Elég sok RS Octáviát gyilkolták le, a hajtás utáni gyors - manuális - leállításokkal. Motortól független kenés hiánya esetén a turbó gyorsan megadja magát.

Az olajnál más a helyzet. 150C-on a viszkozitása alacsony a 20-as és a 60-as olajnak is. Ebben az esetben az olaj áramlási sebessége miatt van kenés, és minél nagyobb az áramlási sebesség annál jobb a hűtés. (Ráadásul sűrűbb olaj esetén előbb nyit a megkerülő szelep (mert előbb éri el a max. olajnyomást), ezért nem lehet azt az áramlási sebességet elérni, mint egy hígabb olajjal.
 
Elnézegettem a Toyota gépkönyvbe az olaj ajánló táblázatot. Egy első pillantásra fura dolgot láttam, ami nem olyan is meglepő.
Az ajánlás a külső hőmérséglet tekintetében csak a hideg oldali viszkozítás között tesz különbséget, a meleg oldalon a nyil minden olajnál 38C fölé mutat.
Én ebből azt a következtetést vonom le, hogy a gyár inkább a hideg indítás káros hatásának csökkentésére helyezi a hangsúlyt, a rendeltetésszerűen működő hűtőrendszer az Európában szokásos meleggel megbírkózik. (Mondjuk az amerikai-orosz kézikönyvben is ez az ábra szerepel, és ott azért nagyobb hőingadozások is vannak).
 

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2659 Dátum: 2010.05.09 00:15:16 »
Ez már carina E volt, ami ugye cinkelt.
Így van, a Carina E már meglehetősen jó rozsdavédelemmel rendelkezik. (Ami persze nem azt jelenti, hogy egy sok éven át tartó só-bombázás ne tudná tönkretenni.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2660 Dátum: 2010.05.10 12:31:25 »
Nézzétek meg a Camry-topikban, milyen fogyasztást produkáltam tegnap - büszke vagyok rá  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2661 Dátum: 2010.05.10 22:11:14 »
Idézet
A start -stop rendszer turbó párosítás tuti nem jó ötlet. Elég sok RS Octáviát gyilkolták le, a hajtás utáni gyors - manuális - leállításokkal. Motortól független kenés hiánya esetén a turbó gyorsan megadja magát.

uaz a kör: és ha megoldották a kenést vagy vmi más modon, pl vmi furmányos önkenő rendszerrel, hogy ne menjen szét?

Idézet
Az olajnál más a helyzet. 150C-on a viszkozitása alacsony a 20-as és a 60-as olajnak is. Ebben az esetben az olaj áramlási sebessége miatt van kenés, és minél nagyobb az áramlási sebesség annál jobb a hűtés. (Ráadásul sűrűbb olaj esetén előbb nyit a megkerülő szelep (mert előbb éri el a max. olajnyomást), ezért nem lehet azt az áramlási sebességet elérni, mint egy hígabb olajjal.
az olajfilm szakadása hol leledzik egy 20as és egy 60as olajnak? És ha nem tudja a hütőrendszer minden körülmény között 140C alatt tartani az olaj hőmérsékletét és a tulaj meg pörgeti mint őrült+~180al megy pályán 6000es fordulattal 3+hkat...  na ha ilyen lennék nem 0w20at raknák bele.

Zenoka: A szort cinkezést =! a fürdős/sütössel. Az egyiket le tudod verni. A másikat kvázi nem. Amúgy meg ja, kasztni alváz... egyben marad de van ami védtelen. eh
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.10 22:19:24 írta Fade »

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2662 Dátum: 2010.05.11 00:20:19 »
Furmányos kenés: Van egy tengely ami 80-100 ezret pörög percenként. Ezt ugye sikló csapágyazni kell. A siklócsapágyban furatok vannak amikbe min 2 bar nyomáson olajat kell táplálni ahhoz, hogy megfelelő kenés legyen. Ez hűti egyben a csapágyat a nagy fordulat miatti túlmelegedés ellen. Ha a motor leáll akkor leáll az olajpumpa is. Most vagy elektromos olajpumpával állítjuk elő a 2-3 bar-t vagy atommeghajtással is próbálkozhatunk, de ebből gondolom látható, hogy nem kell ide furmány, csak egy kis olajnyomás és szállítandó mennyiség. Ha a fiatban lenne elektromos olajpumpa szerintem dübörögnének tőle a reklámok, ráadásul nem tartozik azon gyártók közé akik az innovációban élen járnának. Inkább a bevállalósdi jellemző rájuk, gondolok itt a 120 lóerős 1,4 turbós motorjaikra, amik sajnos lassan beváltották azokat a kételyeket, melyeket már megjelenésénél hallani lehetett.

Olajszakadás: ez gondolom arra az állapotra utal amikor a tiszta folyadéksúrlódásból részleges vagy teljes felületi súrlódás lesz. A 150 körüli hőmérséklet egyébként teljesen üzemszerű az olajoknak (60 as és 20 as is) általában a rövid idejű 180-200 fokos terhelést is bírják. Egyedüli különbség, hogy ilyenkor (is) sokkal hígabb egy 20-as mint egy hatvanas. Az olajfilmnek van egy felületi feszültsége, , hogy ezt mikor szünteti meg a fém alkatrészek felületi nyomása az nagyon függ a felületi minőségtől és az alkatrészek mozgási sebességétől. A cél a tiszta folyadéksúrlódás elérése és fenntartása ilyenkor ugye a fém nem érintkezik fémmel, elvileg közel 0 a kopás. Értelemszerűen két finomabban megmunkált fémes felület közé finomabb (folyósabb) olaj kell, két szorosabban illesztett felület közé szintén. Ráadásul ha a két felület gyorsabban mozog egymáson (fordulat emelése) akkor szintén a vékonyabb olaj fogja tartósabban fenntartani a tiszta folyadéksúrlódást. Csak ugye a fordulat emelésével a hőmérséklet is emelkedik és akkor tovább vékonyodik az olaj, szóval idáig is ellentmondásos az egész :)
Most jön a kérdés, hogy miért nem illesztenek minden motorban minden alkatrészt egyforma szorosan akkor nem kéne ennyit variálni. A válasz a hőingadozás, ami ugye jelentős méretváltozást okoz az alkatrészeken, ráadásul különböző mértékben és különböző ütemben. Érdemes csak a dugattyúra gondolni: Ezer fok feletti hő éri munkaütemben, szívóütemben pedig hideg levegő-benzin keverék éri, a benzin párolgó-hűtő hatásával fokozva. Mindeközben a viszonylag állandó hőmérsékletű hengerfallal van ugye illesztve akárcsak a gyűrűk. (azok szorosabban a dugattyű maga lazábban.)
Nem egyszerű tehát a gyártónak sem kiválasztani milyen olaj a legmegfelelőbb (tartja fent a legtöbb esetben és a legtovább a tiszta folyadéksúrlódást), nem is kell illetve jó ettől elérni egyik irányban sem, de azt jó volna megérteni, hogyha azok az emberek akik sokéves munkával és tapasztalattal kitalálták, megtervezték egy motor alkatrészeinek illesztéseit, anyagát, méretezték nyírásra, nyomásra, húzásra, hőingadozásra és az összes méretet kiszámolták, vagy tapasztalati úton meghatározták, akkor ők ha ajánlanak hozzá egy folyékony, vagy kevésbé folyékony olajat, azt minden üzemi körülmény figyelembevételével határozzák meg, alapjárati fordulattól a leszabályozásig így ez lesz a legjobb kompromisszum az adott motornak.

Egyszerű példának mindig a szekér kereke és az óra belsejét hozom. Elsőnek zsír kell, mert az olaj a rozsdás lötyögő tengely „csapágyazásából” 1 perc alatt kifolyna és nem kenne semmit, az óra tengelyére viszont ha nem lehelet vékony olajat teszünk akkor megáll, mert a szoros  illesztése miatt (hő sincs ugye) minden sürűbb kenőanyag képtelen bent maradni úgy a felületek között, hogy olajfilm képződjön.

(valójában a motor minden alkatrészének illesztése laza vagy átmeneti besorolású gépészeti szempontból, az óra tengelye is átmeneti, azért írtam a szoros illetve szorosabb jelzőket az illesztések meghatározásához, mert így érthetőbb a dolog. A fenti leirásban a szoros egy "szorosabb" laza vagy átmeneti illesztést jelöl.)
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.11 00:28:41 írta Zénóka »


sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2663 Dátum: 2010.05.11 08:13:15 »
Akkor most feltennék egy egyszerű kérdést - bár az okfejtést megértettem. Betehetem-é a 0W-20-as olajat a II-es Prius-ba, ahova még 5W-30 az ajánlás?

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2664 Dátum: 2010.05.11 14:06:09 »
Furmányos kenés: Van egy tengely ami 80-100 ezret pörög percenként. Ezt ugye sikló csapágyazni kell. A siklócsapágyban furatok vannak amikbe min 2 bar nyomáson olajat kell táplálni ahhoz, hogy megfelelő kenés legyen. Ez hűti egyben a csapágyat a nagy fordulat miatti túlmelegedés ellen. Ha a motor leáll akkor leáll az olajpumpa is. Most vagy elektromos olajpumpával állítjuk elő a 2-3 bar-t vagy atommeghajtással is próbálkozhatunk, de ebből gondolom látható, hogy nem kell ide furmány, csak egy kis olajnyomás és szállítandó mennyiség. Ha a fiatban lenne elektromos olajpumpa szerintem dübörögnének tőle a reklámok, ráadásul nem tartozik azon gyártók közé akik az innovációban élen járnának. Inkább a bevállalósdi jellemző rájuk, gondolok itt a 120 lóerős 1,4 turbós motorjaikra, amik sajnos lassan beváltották azokat a kételyeket, melyeket már megjelenésénél hallani lehetett.

Olajszakadás: ez gondolom arra az állapotra utal amikor a tiszta folyadéksúrlódásból részleges vagy teljes felületi súrlódás lesz. A 150 körüli hőmérséklet egyébként teljesen üzemszerű az olajoknak (60 as és 20 as is) általában a rövid idejű 180-200 fokos terhelést is bírják. Egyedüli különbség, hogy ilyenkor (is) sokkal hígabb egy 20-as mint egy hatvanas. Az olajfilmnek van egy felületi feszültsége, , hogy ezt mikor szünteti meg a fém alkatrészek felületi nyomása az nagyon függ a felületi minőségtől és az alkatrészek mozgási sebességétől. A cél a tiszta folyadéksúrlódás elérése és fenntartása ilyenkor ugye a fém nem érintkezik fémmel, elvileg közel 0 a kopás. Értelemszerűen két finomabban megmunkált fémes felület közé finomabb (folyósabb) olaj kell, két szorosabban illesztett felület közé szintén. Ráadásul ha a két felület gyorsabban mozog egymáson (fordulat emelése) akkor szintén a vékonyabb olaj fogja tartósabban fenntartani a tiszta folyadéksúrlódást. Csak ugye a fordulat emelésével a hőmérséklet is emelkedik és akkor tovább vékonyodik az olaj, szóval idáig is ellentmondásos az egész :)
Most jön a kérdés, hogy miért nem illesztenek minden motorban minden alkatrészt egyforma szorosan akkor nem kéne ennyit variálni. A válasz a hőingadozás, ami ugye jelentős méretváltozást okoz az alkatrészeken, ráadásul különböző mértékben és különböző ütemben. Érdemes csak a dugattyúra gondolni: Ezer fok feletti hő éri munkaütemben, szívóütemben pedig hideg levegő-benzin keverék éri, a benzin párolgó-hűtő hatásával fokozva. Mindeközben a viszonylag állandó hőmérsékletű hengerfallal van ugye illesztve akárcsak a gyűrűk. (azok szorosabban a dugattyű maga lazábban.)
Nem egyszerű tehát a gyártónak sem kiválasztani milyen olaj a legmegfelelőbb (tartja fent a legtöbb esetben és a legtovább a tiszta folyadéksúrlódást), nem is kell illetve jó ettől elérni egyik irányban sem, de azt jó volna megérteni, hogyha azok az emberek akik sokéves munkával és tapasztalattal kitalálták, megtervezték egy motor alkatrészeinek illesztéseit, anyagát, méretezték nyírásra, nyomásra, húzásra, hőingadozásra és az összes méretet kiszámolták, vagy tapasztalati úton meghatározták, akkor ők ha ajánlanak hozzá egy folyékony, vagy kevésbé folyékony olajat, azt minden üzemi körülmény figyelembevételével határozzák meg, alapjárati fordulattól a leszabályozásig így ez lesz a legjobb kompromisszum az adott motornak.

Egyszerű példának mindig a szekér kereke és az óra belsejét hozom. Elsőnek zsír kell, mert az olaj a rozsdás lötyögő tengely „csapágyazásából” 1 perc alatt kifolyna és nem kenne semmit, az óra tengelyére viszont ha nem lehelet vékony olajat teszünk akkor megáll, mert a szoros  illesztése miatt (hő sincs ugye) minden sürűbb kenőanyag képtelen bent maradni úgy a felületek között, hogy olajfilm képződjön.

(valójában a motor minden alkatrészének illesztése laza vagy átmeneti besorolású gépészeti szempontból, az óra tengelye is átmeneti, azért írtam a szoros illetve szorosabb jelzőket az illesztések meghatározásához, mert így érthetőbb a dolog. A fenti leirásban a szoros egy "szorosabb" laza vagy átmeneti illesztést jelöl.)

Kösz! :flowers:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2665 Dátum: 2010.05.11 15:02:51 »
Furmányos kenés: Van egy tengely ami 80-100 ezret pörög percenként. Ezt ugye sikló csapágyazni kell. A siklócsapágyban furatok vannak amikbe min 2 bar nyomáson olajat kell táplálni ahhoz, hogy megfelelő kenés legyen. Ez hűti egyben a csapágyat a nagy fordulat miatti túlmelegedés ellen. Ha a motor leáll akkor leáll az olajpumpa is. Most vagy elektromos olajpumpával állítjuk elő a 2-3 bar-t vagy atommeghajtással is próbálkozhatunk, de ebből gondolom látható, hogy nem kell ide furmány, csak egy kis olajnyomás és szállítandó mennyiség.

Mondok egy k* egyszerű 5forintos "furmányos" modszert, konkrétan  Bosch féle start&stoposat. Ha forro a turbo (meg van mégvmi paraméter) akkor nem állítja le a motort a start&stop. Nesze nem kell olajszivatyú meg atomerőmű.

Idézet
Ha a fiatban lenne elektromos olajpumpa szerintem dübörögnének tőle a reklámok,
dizájnal el lehet adni kocsit. lóerővel is. alacsony fogyasztással is. de ha reklamba aszondjak, hogy start stop mellett ha a turbo forro akkor van egy +olajszivatyú vagy nem áll le a motor.... meg se érti 90%.

Idézet
,ráadásul nem tartozik azon gyártók közé akik az innovációban élen járnának.
Jézus atya úristen, szent habakukk. Nemár. Sikítok....

D4D CR motor nem? Azt mindha Fiat találta volna ki. Kié is az innováció? Toyotaé vagy Fiaté??? Közvetve vagy közvetlenül de fizeti a licenszdíjat Toyota Fiatnak.
variable timing kocsiknal? Esteleg Fiat?  :D 

Toyota hibrid = sok aku + villanymotor. Most nem az innovációt akarom kritizálni, hanem az árat. Ez az elektromos hajtás a csillió bolygóművével és még(jelenleg főleg) az 50kg+ lion aksi ára miatt horror. Nem lesz ebből mostanság 3.5milliós "ocsó" kocsi. Ellenben itt a pl kinetikus KERS és terjednek a CVT váltók, sok akadálya nem lesz. Kinetikus KERS egyik fő fejlesztője Fiat. És ha már a CVTnél tartunk... na nem is folytatom, mindha nem Toyotaé lenne az innováció itt sem... (hanem kié?)   [rohog]

Nem folytatom mert még csak a  felszínt kapirgálom aztán csillió oldalas megaposzt lesz ebből....

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2666 Dátum: 2010.05.11 15:14:10 »
Csak kis pontosítás.

A Priusok akksija 38kg pedig nem Li-ion hanem még Ni-MH. Az inverter meg a két villany6motor a plusz súly. Viszont ennél a bolygóműnél egyszerűbb és ötletesebb erőátviteli rendszer nem sok van szvsz.

Az első CVT váltó tudtommal a DAF 66-ban (később Volvo 66) mutatkozott be.

Az első személyautóban alkalmazott közvetlen befecskendezésű dízel valóban Fiat, ha jól emléxem a Croma.

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2667 Dátum: 2010.05.12 02:01:55 »
Nem onnan indultunk ki, hogy arra kell megoldás, ha a start-stop leállítja a motort, és utána még kéne valami kenés a turbónak?
A cvt a DAF nevéhez fűződik, mint első szériában gyártott ilyen nyomatékváltó.
A cromában volt először közv. befecskendezéses dizel a szériában gyártott személyautók közül. Olyan 87-90 ig ha jól emléxem. Látott valaki mostanában ilyet működőképes állapotban?
A prius ha olyan xar és egyszerű, akkor elmesélhetné valaki van e bármelyik olasz gyártónak hibridje....mondjuk 97 óta....

Tudod az én szótáramban az innováció az olyan újítás ami működik is  ;) :)  .... én kérek elnézést.


Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2668 Dátum: 2010.05.12 03:11:58 »
Akkor most feltennék egy egyszerű kérdést - bár az okfejtést megértettem. Betehetem-é a 0W-20-as olajat a II-es Prius-ba, ahova még 5W-30 az ajánlás?

Én nyugodtan beletenném. Hosszabb autópályás menet után olajszintet figyelni. Ha bármilyen mérhető fogyasztás van akkor inkább 30-as.

Hogy ON is legyünk. Ma megjártam debrecent sopronból. Odafelé 6 óra 80-90 3,7 , visszafelé 5,5 óra (késő este, alig forgalom) 80-90 3,5. Átlag 3,6 :)


sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2669 Dátum: 2010.05.12 10:16:30 »
Én nyugodtan beletenném. Hosszabb autópályás menet után olajszintet figyelni. Ha bármilyen mérhető fogyasztás van akkor inkább 30-as.

Köszönöm a választ. Autópályán amúgyis nagyon ritkán megyek...