Kiderítettem a turpisság okát, eddig mindig úgy ment, hogy reggel garázsból ki, aztán utána mivel dombon lakok ~4kmet gurul a kocsi alapjáraton max 50km/hval (többet nem merek 40km/h ki van táblázva) ezután a domb alján jellemzően piros és újabb 1+perc alapjáraton.
Na 3hete azt játszom, hogy kigurulok a garázsból, utána motort kikapcsolom és így alapjáraton se megy a motor 4kmet +xpercet pirosnál. Ezen esetben a kmora pörög, DE az átlag fogyasztás számláló nem megy lejjebb semmit, hiába nulláztam nemrég. Azaz ha nem megy a motor nem számol! És így persze tankolásnál nem is egyezik, egyezhet a fogyasztás +-1dlre ahogy az korábban volt.
így az alacsonyabb érték volt a helyes fogyasztás, azaz legutolsó 70%város(Pécs), 30% országút átlaga 4.8l/100km lett, a mostani 100% Pécs(munkahely 10km oda+du 10km vissza) 5.1l/100km.
Tegnap zártam a téli félévet 6l/100kmes átlaggal futott a kocsi. Ez 90%város 10kmes távokkal)
Ja és tudom, hogy csak 3-4fékezésre elegendő fékrásegítés van motor nélkül....
igen, a yaris komputere sajnos ilyen
de így is sikerül 3,7-en tartani az átlagot 450km után
bezzeg a volszvágennél -pontosabban a fábiánál- tudnak valamit
olyan finomakat lehet gurulni leállított motornál, és közben méri az áltagfogyasztást
Palaczk, léci ezt most ne olvasd
(lelki szemeim előtt látom, ahogy elkezded a billentyűzetet kettétörni
)
ha nagyon titulálni akarod, akkor nevezzük mondjuk
megélhetési bűnözésnek pl.: tegnap m3 gödöllői dombok. vagy m0 pécel-maglód-ecser környéke(durvajó leállított motornál ráelőzni a kamionra
), m7 érdi lejtő, m6 kifelé érdtől...de az m3 bevezetőnél is leállított motorral szoktam gurulni: a szentmihályi út feletti felüljáró tetejéről a szerencs utcáig
természetesen csak ismert helyeken, útvonalakon szoktam leállítgatni, és általában több sávos -főleg autópályás- úton, de azért a 6-os főúton is jócskán vannak "kihagyhatatlan" motorleállítós helyek (bonyhád, pécsvárad környéke...csak nagy kanyar ne legyen a domb alján, hanem szép hosszú lejtő
)
nomeg piros lámpához "alap" dolog a leállított motorral való gurulás(kb 15-20km/h-ról), majd sárgára váltás előtt kb 2msp-vel való beröffentés
és igen, 2-3fékezésre van elegendő rásegítés még az 1200kg-os, hátul dobfékes autónál is.
felvetődik a kérdés,h mennyire "tesz jót" egy tdi motornak a 2000-2200as fordulaton (90-95) tartás után egy motorleállítás?
... bár a menetszél ilyenkor is valamennyire hűti.