Bocs,hogy
megint megtöröm a fogadott hallgatásomat e témában! De! Úgy tűnik,hogy rendesen "elbeszélünk" egymás mellett:összehasonlítgatunk különféle autómodellekre ajánlott nyomásértékeket,különféle gumiméretekre,stb. Azért talán az sem mellékes,hogy milyen szerkezetű és méretarányu gumikat emlegetünk.Pl.: egy nagyobb "peres"gumi(195/45) nagyobb nyomással valószínüleg jobb oldalirányú deformációt visel el(kanyar),mint kisebb arányu társa(185/65)stb.,ugyanezzel a nyomással.Aztán a futóművek "hangolása" sem lehet mindegy:lengéscsillapítók+felfüggesztés rezonancia frevenciája,felfüggesztések fajtája-konstrukciója,karosszéria merevségi mutatói,jármű súlya,súlyponti viszonyai stb.Tehát a "sima",nyomás felöli, összehasonlítások ,
szerintem,hibásak!
Ezért talán közelíthetnénk a gyárak által megadott ajánlásokhoz,kihasználva a lehetőségét annak,hogy +/- 10-15 % eltérés még megengedett.Ennyi a terhelésváltozások miatt is elfogadott(ajánlott) tűrés.Ha most a Yarisok ,mondjuk, 2,3 bar helyett 2,6-2,7-el futnak ,akkor megvalósul a
takarékossági cél is és talán a
biztonság sem csorbul.Tehát mindent mértékkel érdemes megközelíteni.Nem?
Üdv mindenkinek!