A barátom Mercedes szervízben dolgozott. A polcon volt többféle szűrő. Ha a vevő gyárit kért olyat adtak neki, de pontosan ugyan azt a szűrőt (ha kell megkérdezem a márkanevet) jóval olcsóbban is meg lehetett venni náluk.
A játszós autó biztosítása 30,000Ft/év, műszaki 20K/2 év, zöld kártya már nem kell ezután. Látod itt is megspórolom a fele költséget.
Gumi ez-az akad. Nem sokat járok vele, inkább csak hobbiból-nosztalgiából van meg. Nyáron motorozom és ott is érdekel a fogyasztás. Nem szarrágás, de ha már egyszer volt olyan motorom, ami 180-200 között 6,0 litert evett 100-on, akkor nem akarok rosszabbat hajtani. Mielőtt megkérdeznéd miért adtam el, sok volt benne a km, jöttek elő a gondok.
Van olyan ember, akit nem zavar, egy kis kopogó hang, hogy nem működik 1-2 dolog, nehéz tekerni a kormányt, de minket zavar. Ha sok apró probléma összejön ki szoktuk számolni ezek javítása mennyibe kerülne (hiába menne még az autó, de már érdemes lenne megcsinálni a javítást). Ezt az összeget ráfizetjük egy fiatalabb autóra, és kezdődik elölről.
Nem akarok mindenáron spórolni, de jobb lenne, ha kevesebbet fogyasztana a kocsi. A legutóbbi (30%E85) rekordom városban 4,9L átlag, de csak 10 km-re. Előtte sima benzinnel egy tank átlaga 5,8 volt a páromnak, ő hajtja 95%-ban a kocsit. Ez később autópályán felment 7,5-re. Ha lassan megyünk nem fogyaszt sokat, de 120 fölött, mintha kútba öntenénk.
Szerintem a megoldás egy 6 sebességes váltó lenne, mert városban is az általatok javasolt módon (5.-ben 50) kevesebbet evett az autó. Viszont ez egyáltalán nem jó a motornak. Kis fordulaton gázadásra nagy terhelést kap, szerintem töltés-olajnyomás sem ideális, a kipufogó sem melegszik fel rövidebb utakon, stb.
Szóval nem hasonlót, hanem a gyár és a szerviz által is VÁSÁROLT szűrőt szeretnék venni nagykerből.
Ültem sok olyan karbantartott 150,000 km felett futott autóban, amit a tulajdonosa tökéletesnek mondott, vezetés nélkül is egy A5-ös lapot tele tudtam volna írni a hiba listával, és nem olyanokkal, hogy nyiszorog az ülés. A Yarisban is állítani kell majd a váltón (ha bowdenes), mert nem úgy vált ahogy szeretném. És még csak 73000km-nél tartunk. Nem hiszek a 200,000km fölötti életben. Az már olyan, mint amikor elmúltál 80 éves. Ha nem kellene folyamatosan a kocsi nagyon szívesen szerelgetnék akár egy dinnyés mercit is. 250,000 km után olyan alkatrészek is elromlanak, használat nélkül is elöregszenek, amiről azt sem gondolná az ember, hogy léteznek.
A fékbetétnek egyetlen egy szitációban van hangja, a garázs elé beforduláskor teljesen alászedett kormánynál. Ez még nyomozás alatt van.
Egyébként nem cseréltünk még levegőszűrőt benne, mert új volt benne amikor vettük 60,000-nél. A következő héten lenne aktuális a csere.
Most komolyan. Szerinted a Toyota gyártja a kocsiba az összes alkatrészt?! Ezt nem hiszem el Ember 2009 van
A levegőszűrő márkájára is kíváncsi volnék. Mann?
A márkája toyota. Mondtam, gyári szürő.
Utálom magamat idézni, 2025-ös hozzászólás így kezdődik: "légszűrőn ne spórolj! "
Nézzük máshogy: írtam neked, hogy gyári olajszűrő 2200 pénz. Kérded milyen márka, hátha megkapsz valami hasonlót 1500-ért. ( tudom van 300-ért is, de olajszűrőről beszélgetünk)
Írtam hogy gyári légszűrő 4ezer pénz. Írtam miért nem jó más. Főleg a fogyirinya miatt. Erre ugyanaz.
Van egy csúszkálós autód. Az sacc évi 80 ezer forint, ha bele sem ülsz. (Súlyadó, kötelező, 2 évente zk és műszaki). Szerintem óvatosan saccoltam. Ennyiből azért futna néhány "méregdrága" de legalább jó minőségű "gyári" szűrőre.
Van egy normális munkába járó autód, amin 200 forintokat szeretnél spórolni, miközben évi 80 ezer "nem számít" a megbocsáss már hülyeségre.
És akkor csodálkozol, hogy "150 ezer után minden autóval kezdődnek a gondok". Most erre mondjam, hogy ember 2009 van? Nem zsiguli...
Építő öteletem: Nem lehet, hogy többet spórolnál ha a másik autódba rakosgatnád a teszt szűrőket, a normális autódra meg vigyáznál és nem kéne 150-nként eladogatni, értékvesztés, átírás, másik autó keresgélés stb.... Helyette mondjuk megtartanád 500-ig. Mondjuk gond nélkül