Na most már elég legyen ebből! Könnyű minden xart a yardra kenni, az eszedbe sem jut, kedves Barna, hogy talán ha mindenki betartaná a szabályokat, akkor nem lenne baxogatási alap!
Amúgy szerintem a kormányváltást követően is lesznek közlekedésbiztonsági ellenőrzések!
Elnézést kérek az őszinte véleményem miatt és a most következők miatt egyaránt!
Eddig a xenon nem volt tiltott, nem volt egyértelműen deklarálva az, hogy mi miatt nem megfelelő. Hivatkoztak itt össze-vissza mindenféle szabályra, de nem volt - nekem legalábbis - teljesen egyértelmű a dolog. Mindeddig szürke zóna volt, nem engedélyezték és nem is tiltották. Az
NKH oldalán található egy cikk, az is azt írja, hogy vakítHAT, de nem tiltja egyértelműen... Ott is a gyári xenon-szetteket gyártó cégek voltak a szponzorok, látható az oldalon. Ők persze, hogy ellene vannak.
Amúgy meg nem egyértelmű a tiltás azért sem, mert mondjuk az utólagosom is nekem pont HB4-es foglalatú, belevaló, nem a H7-est faragtam bele. Mindent meg lehet magyarázni így is, meg úgy is. Ha ezt a logikát követem, akkor belevaló. Sok gyári xenon nem bólogat, sokon meg nincs gyárilag mosó. Pl.: VW Bora, ami gyári xenonos... Ergo ez is egy barom hivatkozás részükről.
Közlekedés biztonságtechnikai szempontból a jól beállított xenon lámpa sokkal nagyobb biztonságot nyújt, előbb észreveszem a rendszerint nem kivilágított bicikliseket, meg a részeg embereket. Az lenne a korrekt, ha csak a rosszul beállított, mérhetően vakító lámpájú (xenon és halogén egyaránt) autósokat büntetnék. Továbbá, ha kint van a nagy NKH, akkor mindjárt a rossz lámpájú kocsiknak be is állíthatnák ingyen a lámpájukat, ezzel is növelve a biztoságot és az emberek tiszteletét a hivatal iránt.
Véleményem szerint az egész arról szól, hogy az autósokat lehúzzák egy újabb adag pénzzel, úgy mint az EÜ doboz érvényességének fokozott ellenőrzésekor. Vagy 2-3 éve az autófóliázás esetében, amire ma már erősen tojnak. Azt is szemétségnek érzem, hogy a Karácsony előtti időszakban állnak neki ezzel foglalkozni, mikor már a dolog nem új keletű...
Úgy gondolom, hogy a kérdés azért vetődött most fel, mert kell a pénz és ezt így a legegyszerűbb pótolni az adókon kívül...
Abban persze egyetértünk, hogy a szabályok követése esetén nincs gond, csak akkor legyenek világosak a szabályok, pl ne úgy hírdessék a szetteket, hogy legális a használatuk. Mellesleg nekem még a műszaki vizsgámon is átment xenonnal az autóm, mert mondták, hogy ha jól van beállítva, akkor legálisnak számít - szerintük.
Én nekem csak azzal van alapvetően bajom, hogy minden apró xart behajtanak rajtam, ha valami nem 100%-os, akkor megbírságolnak, és nem a biztonság a fő cél, hanem a pénzbeszedés. Miközben a kedves hatósgunk (rendőrség) nem tesz semmit a közbiztonságért, nyugodtan bárki rongálhatja az autómat, meg terrorizálhatnak a föstösek a benzinkutakon, stb...
A kormánynak minden ilyen jellegű intézkedésben teljes szinte a felelőssége, ők határozzák meg a normatívákat és a statisztikai elvárásokat. Innentől kezdve ez gyűrűzik lefelé ilyen vagy olyan intézkedések formájában. Erről ennyit...