Hirtelen felindulásból meghirdettek a Xsarát és bakker, 3 nap alatt elvitték pont egy százassal drágábban, mint amennyiért tavaly vettem. A franc gondolta volna…
Kellett egy másik autó, ami lehetőleg jobb állapotú és kevésbé kockázatos, így vettem egy P12 Primera Wagont. Nem volt vészes a Citrom, csak szokásos szervizt csinálhattam rajta tavaly nyáron, le sem rohadt alattunk, de … elég volt. Nem akartam megvárni, amíg bármi baja lesz, így mennie kellett.
Az “új” szerzemény egy sima 1,6 benzin (109LE), de az érdekessége, hogy gyári fény van rajta körbe mindenhol. Nincs lelakva, sem ütve-verve, nincs mattulva a fényszóró búra sem. Úgy tűnik, gazdája is volt nemcsak tulaja. Egyetlen kisebb hiba miatt alkudtam, mégpedig a klíma nem hűt, de a kompresszor kapcsol. Innen gondolom, hogy csak közeget kell bele tölteni majd, de ennyi. Korrózió nyomát sem látni…
Igen, tudom, ez Renault fennhatóság alatt készült, de eddig semmiféle onnan származó anyagot nem láttam az utastérben, sem a motortérben.
Képeket majd hozok…
2 hónapja van meg a Primera és sok kellemes meglepetése mellett egyetlen hátrányát tudom objektíven megfogalmazni: a rugózási komfortja.
Lehet, hogy egyedül vagyok ezzel a szemponttal, de ha adott egy "D" kategóriás, család kombi "tepsi", amibe tényleg jól és kényelmesen elférünk, 3 gyerek, babakocsi mózessal, plusz még sok minden más, kulturált, kénylemes az utastere, pihentető benne az utazás (még az 1,6-os motorral is), azonban
túl feszes a rugózása. Ennek úgy kellene ringatnia, mint az Avensis futóműve. De nem, annál sokkal feszesebb, szerintem stílus idegen módon az. Maga a futómű stabil, meg normális méretű (205/55R16) kerekek vannak alatta, de zötyögős. Ezzel csakl annyi a gond, hogy a 18 év alatt a csomagtérkárpitok kilazultak, nyekegnek, zörögnek. Tök zavaró, mert amúgy abszolút hozza a japános kulturáltságot utazás közben.
Szerencsére ennél sokkal több pozitív csalódás ért vele: volt egy kisebb szervizen, ahol gyújtógyertyákat, fékfolyadékot cseréltettem, valamint, szétszedték a fékeket, szokásos tisztítás, zsírozás történ a csúszkák körül. A futóművet is átvizsgálták, egyedül a hátuljában kezdenek fáradni a stab pálcák és stab szilentek. Utóbbiak a következő alkalommal cserélve lesznek, a motorolajjal és fagyállóval együtt. Ezt nagyjából ősszel tervezem megcsináltatni.
Pozitívum és szerethető dolog, az első ajtókban elhelyezett kilépőfény világítás, vagy a vezető oldali kapaszkodó helyén elhelyezett napszemüvegtartó. Kellemesen használható a beltér teljes velúr kárpitja (szerencsére teljes mértékben ép), illetve, a csomagér oldalsó- és alsó rakodóüregei.
A motor nem erőművész, de felénk, sík úton és viszonylag kisméretű megyeszékhelyen elég. Pöcc-röff indul, halk és rezzenéstelenül jár (egyébként teljesen hasonló a Toyota vvt-i motojához, mert láncos és változó szelepvezérlésű). A fogyasztása közepes, alattam 8,5 liter körül van nagyrészt gyerekhurcolós körülmények között, városon kívül ritkán megy. Ha mégis, akkor viszont a fogyasztás gyorsan csökken. Nem nehéz elérni vele a 7 litert sem, de a város az város.