Na akkor összefoglalva.
A szervíz hülyeséget mondott azzal, hogy ez a Denso W16EXRU-11 "spéci" gyertya. A világon semmi spéci nincs benne, ez egy közönséges mezei gyújtógyertya, mellesleg ez és az NGK BPR6EY-11 pontos megfelelõi egymásnak.
A szervíz azzal is hülyeséget mondott, hogy az NGK feleannyit menne el, mint a Denso. Megkérdezném tõlük, hogy ugyan mire alapozzák ezt? Az NGK és a Denso gyertya azonos minõségi színvonalon állnak, gyakorlatilag ízlés dolga, hogy melyiket választja az ember. Tökmindegy.
Ha a gyári katalógus 1.1-es gyertyát ír az autódba, akkor olyat tegyél bele. A 0.8-at én írtam korábban, és netes gyertya-katalógusok alapján írtam, de lehet hogy azok tévedtek, tekintsük a gyári adatot mérvadónak. Föltéve, hogy az illetõ aki a márkaszervízben utánanézett, pontosan nézett utána. Én jobb szeretek az ilyesminek magam utánanézni (vagy legalábbis vetni egy pillantást a képernyõre/katalógusba, amit az illetõ néz), mert nem 1x és nem 2x láttam, hogy a legnagyobb jószándék mellett is elnéznek dolgokat.
Ami az új gyertyáidat illeti. Tényleg annyit tudsz tenni, hogy figyeled, hogy a kettes henger gyertyájával ismét lesz-e probléma. Ha lesz, akkor nyilván nem a gyertyában keresendõ a hiba. Ez esetben én elõször kicserélném a gyújtáskábelt és megnézném, hogy minden OK-e az elosztófejjel (szükség esetén kicserélném azt is). Ha a gyertya ezután is leáll, akkor azzal a hengerrel vmi mechanikai probléma van, legrosszabb esetben törött a gyûrûje, az pl. tud ilyet okozni, hogy a gyertyát beköpi olajjal és emiatt a gyertya leáll. De ez esetben látható kék füstje kellene legyen a kipufogódnak (olyankor, amikor jár mind a négy henger), és számottevõ olajfogyasztásod is kellene, hogy legyen.
Tájékozódási célzattal egy kompressziómérést csináltathatnál.