Ááá, azért ez nem így van. Olyan egyszerűen rátapasztják az emberre, hogy ***ó, holott, egyszerűen mások a prioritásink.
Hol lehetne egy ember ilyen, ha közben van egy prémium autója, amit ráadásul újonnan vesz? Nem az, de, nem ám! Egyszerűen, a vagyonnal nem feltétlen jár együtt a pazarlás iránti közömbösség. Egü is leírta már többször, hogy az utakon nem siet, tartja a KRESZ által előírt értékeket. Emiatt neki 1,5-2 literrel alacsonyabb a fogyasztása, mint bárki másak ugyanilyen autóval.
Ha nem olyan életet él (nagyon helyesen), hogy mindenhova rohan és már eleve késve indul el, akkor nem kell sietnie és nem kell 70Km/h sebességkülönbséggel előznie egy 5-6 autóból álló kocsisort.
A ***óság számomra az, amikor egy ilyen szintű autónak nem adják meg az előírt karbantartást, vagy nem megfelelő - jellemzően a legolcsóbb - alkatrészekkel szervizelik.
Minden más csak prioritás kérdése...
Másról beszélünk picit. Az Egükém féle vezetési stílussal történő fogyasztáscsökkentés rendben van, ezt maximálisan támogatom. Amitől nekem herótom van, az az, hogy "ezt a típust vedd, mert azonos teljesítmény mellett 2 decivel kevesebbet eszik, mint a másik!". Ez nettó marhaság.
Csak a példa: anno az IS tesztjeinél írták, hogy az Avensis 2.0 sor4 benzinese közel azonos teljesítmény mellett egy literrel kevesebbet eszik. Ok, és?
Szerintem egy autóvásárlásnál ez nem lehet szempont. Nyilván a dízel vs benzin különbség már igen, de egy liter semmiképp. Egyszerűen azért, mert az összes többi költség (amortizáció, biztosítás, szerviz, gumik, stb.) mellett a fogyasztásban megjelenő különbség egy marginális tétel. Ha két azonos autó teljesítményű autó közül kell választanom, és tegyük fel, hogy mindkettő benzines, vagy mindkettő dízel, akkor a fogyasztás a top10 szempontban nem lesz benne. Egyszerűen azért, mert a többi költséghez képest egyszerűen elvész.
Túl van ez marketingelve, meg a gyártók jönnek itt a fogyasztási adatokkal, holott a pénz zömét bőven nem erre költöd...