Szerző Téma: HiAce  (Megtekintve 421897 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #150 Dátum: 2006.12.28 10:22:58 »
Idézetet írta: "hiace99"
Erôssen gondolkozom, hogy átminôsíttetem szgk.-nak a tgk.-mat, ezért keresek harmadik ?léssort Hi-aceba.
Nem baj ha le van pukkanva, úgy is át akarom kárpitoztatni az egész autót.
Esetleg, ha valaki kölcsönadná a sajátját a vizsgáztatáshoz, az is erôssen érdekelne. :rolleyes:


Azért lesz necces a dolog, mert a vizsgán kérik az ülés mûbizonylatát.
Nem lesz kis kaland, én végigcsináltam, de nem biztos, hogy ma is adottak még rá a jogszabályi lehetõségek.
( olvass vissza, elég részletesen írtam róla annak idején )
color=green]Savaria[/color] 91

hiace99

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #151 Dátum: 2006.12.28 10:33:32 »
Olvastam :?
Szerncsére az autóm körablakos + 7 éves.
Tudomásom szerint a 6. évtôl az Áfa-t nem kell már visszafizetni, és ha jól tudom a regadó sem gond a hatszemélyes tgk-nál.
Természetesen m?bizonylatos ?lést keresek :rolleyes:

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #152 Dátum: 2006.12.28 10:41:02 »
Idézetet írta: "hiace99"
Olvastam :?
Szerncsére az autóm körablakos + 7 éves.
Tudomásom szerint a 6. évtôl az Áfa-t nem kell már visszafizetni, és ha jól tudom a regadó sem gond a hatszemélyes tgk-nál.
Természetesen m?bizonylatos ?lést keresek :rolleyes:


A reg.adó a gond. Akkor itt Vas megyében adtak ki igazolást, hogy mentes.
Viszont Kecskeméten símán elhajtották az érdeklõdõt.
Egyet tehetsz, besétálsz a KF-re, és megkérdezed. Sõt, mivel Mo-on vagyunk, inkább írásban. :x
Nehogy az ocsmányiroda ne adja ki az új forgalmit, amíg be nem fizeted a reg.adót, ami qrva sok pénz.
color=green]Savaria[/color] 91

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #153 Dátum: 2006.12.28 10:45:25 »
Idézetet írta: "hiace99"

Természetesen m?bizonylatos ?lést keresek :rolleyes:


Az a gond, hogy ülése mindenkinek van, de a mûbizit sajnos a vizsgán érvénytelenítik, plusz szerepel
rajta a rendszám is ( vagy alvázszám, fene se emlékszik már ).
Biankót / újat szerezni, aminek stimmel a típusszáma a kölcsön üléssel, na az lesz a mutatvány.
color=green]Savaria[/color] 91

hiace99

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #154 Dátum: 2006.12.28 10:48:24 »
Idézetet írta: "Savaria"
A reg.adó a gond. Akkor itt Vas megyében adtak ki igazolást, hogy mentes.
Viszont Kecskeméten símán elhajtották az érdeklõdõt.
Egyet tehetsz, besétálsz a KF-re, és megkérdezed. Sõt, mivel Mo-on vagyunk, inkább írásban. :x
Nehogy az ocsmányiroda ne adja ki az új forgalmit, amíg be nem fizeted a reg.adót, ami qrva sok pénz.


Bocsi mi az a KF? :kormom:

hiace99

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #155 Dátum: 2006.12.28 10:59:02 »
Idézetet írta: "Savaria"
Az a gond, hogy ülése mindenkinek van, de a mûbizit sajnos a vizsgán érvénytelenítik, plusz szerepel
rajta a rendszám is ( vagy alvázszám, fene se emlékszik már ).
Biankót / újat szerezni, aminek stimmel a típusszáma a kölcsön üléssel, na az lesz a mutatvány.


Van Toyota szervizes ismeretségem, remélem ô tud majd segíteni. De a kezdéshez nem ártana egy ülés.

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #156 Dátum: 2006.12.28 11:04:35 »
Idézetet írta: "hiace99"
Bocsi mi az a KF? :kormom:


Közlekedési Felügyelet. :wink:
Amíg õk nem nyilatkoznak, semmit ne csinálj :!:
color=green]Savaria[/color] 91

Peti

  • Vendég
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #157 Dátum: 2007.01.25 23:19:41 »
Olvastam az AM-ba az új Hiace tesztet, a belsõ ha minimálisan de szebb lett, de azaz új orr, azt ki találta ki... :?:  :crazy:  

Inkább valami ilyesmit kellett volna összehozni:


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #158 Dátum: 2007.02.17 21:24:49 »
Gyerekek, Hiace-lakómobil, 1550 eurós irányáron, nem érdekel valakit :) ? Szemlátomást csak koszos kicsit, de teljesen egyben van! Ezzel aztán lehetne menni vándorútra, szép ráérõsen-nyugisan :vag2:


('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #159 Dátum: 2007.02.18 23:27:09 »
Pár éve vettünk egy 1999-es évjáratú Hiace 4WD-t. Hát mitet mondjak nem valami jó. Ma már megszoktam, de vannak hiányosságai. Pl. kispórolták belõle a felezõt, és elcseszték a hasmagasságot a kis kerekekkel.
Hátul nincs merevhíd, így diffizár beszerelése nagy valószínûséggel nem megoldható. A benne lévõ LS pedig nem ér semmit. Az elsõ híd megegyezik a Hiluxéval, oda elvileg lehetne ARB-t szerelni.
A motor gyenge, és sokat eszik. Jó, tény hogy egy elnyûhetetlen darab, de azért akkor is. A rokonságban van egy VW Transporter 2.5 TDI, 102LE és kijön 7 literbõl, télen is max 8,5. És az a plusz 12 lóerõ érezhetõ rajta.
Amúgy annak az öszkerékhajtása nem egy terepre való darab, csupán egy visco-s tengelykapcsoló.
Most már semmiképp se vennék olyat, csak Hiacet, ha a terepezésrõl van szó.

Tervezem egy 215/75R15 BFG All-Terrain gumi felszerelését, az sokat segítene terepen, meg az a pár centi emelés is vele. Hegykõn láttam egy 4WD-s Hiaceot 215/80R15-ös kerekekkel szóval elvileg bele kell hogy férjen.
Jó lenne az elsõ hídra egy ARB, meg jó lenne egy csörlõ is, csak hát jó drága mindegyik. Ja és egy intercooler a motornak!

Van errefelé valaki Hiaces Off-Roados? Tudom, nem egy komoly terepjáró ez a gép, de azért el lehet vele menni sok helyen, fõleg egy kis tuninggal.

Arra is gondoltam, hogy kis átépítéssel bele lehetne tenni a Hilux felezõjét. Az egész váltóház, meg minden ugyanaz, csak a Hiaceban nincs felezõ. Ja és az osztómû nem balra, hanem jobbra áll. de ez megoldható probléma.

Ja és még egy! Tud valaki valami jó tetõsátrat Hiacera?

Na jó sokat pofáztam! :D

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #160 Dátum: 2007.02.18 23:33:44 »
Amúgy látom elég kihalt ez a topic, de remélem azért lesz reakció. :)

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #161 Dátum: 2007.02.19 10:06:14 »
Idézetet írta: "Hiace4x4"
Amúgy látom elég kihalt ez a topic, de remélem azért lesz reakció. :)


Reakció természetesen van, ezen a fórumon nem tudsz olyan témát feldobni, amire valaki ne reagálna.  :10:

Szóval Hiace I.: elsõ találkozásom egy 93-as évjáratú, "orrba rúgott" kasztnis volt. Használtan vettem, qrva sok utánjárással,
nem sok 4WD volt/van a piacon. Neki volt felezõje, kapcsolható 4WD-je. Tényleg nagyon sok dologra képes volt, de igazából
én terepezni nem jártam vele, csak ami a munkámból adódott ( parképítés ). Viszont bármikor bárhová elvitt, legyen hó, sár stb.
Kis igényû volt, és halál megbízható.  :toy:
A negatívum: iszonyat "teherautós" volt, rázott, zúgott, lomha volt mint a lajhár. Bekapcsolt 4WD-vel szárazabb uton szét akarta
csavarni a kasztnit.

Hiace II.: 2ooo-ben vettem a másodikat, ekkor már újat. Mivel nagy beruházás volt ( 4,4 M + fa ) alaposan körbejártam a témát.
Írtam az AM akkori tesztelõjének, aki személyesen próbálta ki az autókat. Leírtam neki, mire használnám, mely két gép jöhet szóba
( a másik a Transporter Syncro volt ), kértem a véleményét, tanácsát. Szerinted mit tanácsolt? :wink:
Mindkét típust próbálta, sommás véleménye az volt, hogy syncrót, aaaazt ne. Sárban többször elakadt vele, ugyanis akkor kapcsolt
hajtást hátra is, amikor az elsõ kerék egyszer már legalább körbepördült. A gumi mintája eltömõdött, és annyi.
A másik az ár. Azt is nyújtott kasztnival gondoltam, azzal a szereltséggel, mint a Hiace-t, és az ár majd +50% volt.
Azt mondta, a  :toy:  sem terepre való, de gyenge terepen, normál használat mellett nics alternatívája.
Nekem ez elég volt a döntéshez, meg nem bántam azóta sem.
Tényleg nem egy raketta, (még a turbo ellenére sem ) és szereti a gázolajat, de ne felejtsd el, hogy 1995 ben jelent meg. Akkor még
másnak sem volt 140-180 lovas kisteherje. Csak a többiek azóta léptek, a  :toy: meg nem, lásd Hilux.
A fogyasztás  értéke:  adott km/h tempo / 10. ( pl: 120 km/h = 12 liter. ) Ez nálam tapasztalati érték, raksúlytól, évszaktól gyak. független.
Az elõzõhöz képest lényegesen dinamikusabb és kényelmesebb, megszoktam, megszerettem, szeretném ha tõlem menne a bontóba
20 év múlva  :)
Ha elfogadsz véleményt: ne akarj a Hiace-bõl igazi terepjárót csinálni, nem fog sikerülni. Baromi sok pénzzel, munkával el fogsz érni valami
változást, lehet, hogy a megbízhatóságnak annyi lesz, szal értelmetlen.
Abból a pénzbõl vegyél egy még használható, erre a célra való  :toy: -t, azt lehet ütni-vágni terepen, az erre való. A Hiace nem, és soha nem
is fog ilyenné válni, nem arra tervezték.
color=green]Savaria[/color] 91

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #162 Dátum: 2007.02.19 15:54:44 »
Idézet
Tényleg nem egy raketta, (még a turbo ellenére sem ) és szereti a gázolajat, de ne felejtsd el, hogy 1995 ben jelent meg.


Hát ez az, hogy a fent említett VW 2.5 TDI motor, az 1996-tól van.
És a másik, hogy a 2L motor a Toyotánál az meg olyan 83 körüli fejlesztés, azóta pár lóerõt változott, meg rátettek egy turbót némely típusra és ebbõl lett a 2L-T 90LE-vel.

A syncro szerintem is egy sz@r, fõleg ha összefõ a visco, aztán végleg merevre zár a két híd között.

Idézet
megszoktam, megszerettem, szeretném ha tõlem menne a bontóba
20 év múlva :)


Ezzel már én is így vagyok... : )

Idézet
Ha elfogadsz véleményt: ne akarj a Hiace-bõl igazi terepjárót csinálni, nem fog sikerülni. Baromi sok pénzzel, munkával el fogsz érni valami
változást, lehet, hogy a megbízhatóságnak annyi lesz, szal értelmetlen.


Ezzel teljesen tisztában vagyok, nem akarok Off-road versenygépet építeni belõle, nem akarok hatalmas terepszögeket, csak egy terepen(nem mocsárban) könnyen mozgó "nagy" autót szeretnék, amivel nekivághatok a világnak, és nem jelent hatalmas gondot egy-két kissebb-nagyobb terepakadály.


Idézet
Azt mondta, a Toyota sem terepre való, de gyenge terepen, normál használat mellett nics alternatívája.


De van! Csak sajnos azóta egész Európában nem lehet kapni. Mitsubishi L400 4WD. Alig lézeng pár darab a hátsókerekesébõl az országban, hát még a 4WD-bõl. Amúgy az egy jó gép. Felezõ, viszonylag komoly hasmagasság, ezzel együtt magasan is van a súlypont, de hát valamit valamiért. Egész rövid a felépítmény, kis fordulókörrel. Ami miatt nem választottuk akkor, hogy nincs belõle 6 személyes, csak 5 vagy 8 a felezõ miatt.
Ja és jó nagy kerekek (kb Hilux méret, csak R15, nagyobb gumival).

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #163 Dátum: 2007.02.19 16:26:25 »
Nem tisztem védeni a  :toy: -t, én csak használom, de: vajon mennyi lenne a T4 Syncro fogyija olyan terepen ( sárban ), ahol állandóan
dolgozni kellene a vysco-hajtásnak?  Ugyanis hasonlítani a fogyasztást sajnos csak így lehet korrekten, mert ugye a Hiace állandóan 4WD.
De persze ezek már elméleti síkok, a lényeg, hogy engem még nem kellett kimenteni télen a hóból, de nekem viszont soxor kellet
másokon segíteni.
color=green]Savaria[/color] 91

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #164 Dátum: 2007.02.19 16:39:05 »
Nem azért írogatok a VW-rõl mert annyira szeretem, de az tény hogy kevesebbet eszik, a Hiacenél a 4WD 1 litert dob a fogyasztáson, ha a VW-nél számolom a +1 litert, télen terepen nézve is max. 9 liter a fogyasztás.
De persze a VW-nél sok motor kapható, szar fogyasztással és teljesítménnyel egyaránt. (Pl 1.9 TD. 2.4D)
Az összkerékhajtását már szidtuk eleget, még azért azt hozzátenném, hogy a Toyotához adnak erõsített 4WD-s felnit, a VW-hez meg nem, és a Hiacenál valamennyi emelés van a 4WD-n a(asszem 4cm) Transporteren meg semmi.

Mondjuk ennek ellenére az adatok szerint fél centivel alacsonyabb a 4WD-s Hiace, valószínû az osztómû lehet nagyon alacsonyan.