Amúgy látom elég kihalt ez a topic, de remélem azért lesz reakció.
Reakció természetesen van, ezen a fórumon nem tudsz olyan témát feldobni, amire valaki ne reagálna. :10:
Szóval Hiace I.: elsõ találkozásom egy 93-as évjáratú, "orrba rúgott" kasztnis volt. Használtan vettem, qrva sok utánjárással,
nem sok 4WD volt/van a piacon. Neki volt felezõje, kapcsolható 4WD-je. Tényleg nagyon sok dologra képes volt, de igazából
én terepezni nem jártam vele, csak ami a munkámból adódott ( parképítés ). Viszont bármikor bárhová elvitt, legyen hó, sár stb.
Kis igényû volt, és halál megbízható. :toy:
A negatívum: iszonyat "teherautós" volt, rázott, zúgott, lomha volt mint a lajhár. Bekapcsolt 4WD-vel szárazabb uton szét akarta
csavarni a kasztnit.
Hiace II.: 2ooo-ben vettem a másodikat, ekkor már újat. Mivel nagy beruházás volt ( 4,4 M + fa ) alaposan körbejártam a témát.
Írtam az AM akkori tesztelõjének, aki személyesen próbálta ki az autókat. Leírtam neki, mire használnám, mely két gép jöhet szóba
( a másik a Transporter Syncro volt ), kértem a véleményét, tanácsát. Szerinted mit tanácsolt? :wink:
Mindkét típust próbálta, sommás véleménye az volt, hogy syncrót, aaaazt ne. Sárban többször elakadt vele, ugyanis akkor kapcsolt
hajtást hátra is, amikor az elsõ kerék egyszer már legalább körbepördült. A gumi mintája eltömõdött, és annyi.
A másik az ár. Azt is nyújtott kasztnival gondoltam, azzal a szereltséggel, mint a Hiace-t, és az ár majd +50% volt.
Azt mondta, a :toy: sem terepre való, de gyenge terepen, normál használat mellett nics alternatívája.
Nekem ez elég volt a döntéshez, meg nem bántam azóta sem.
Tényleg nem egy raketta, (még a turbo ellenére sem ) és szereti a gázolajat, de ne felejtsd el, hogy 1995 ben jelent meg. Akkor még
másnak sem volt 140-180 lovas kisteherje. Csak a többiek azóta léptek, a :toy: meg nem, lásd Hilux.
A fogyasztás értéke: adott km/h tempo / 10. ( pl: 120 km/h = 12 liter. ) Ez nálam tapasztalati érték, raksúlytól, évszaktól gyak. független.
Az elõzõhöz képest
lényegesen dinamikusabb és kényelmesebb, megszoktam, megszerettem, szeretném ha tõlem menne a bontóba
20 év múlva
Ha elfogadsz véleményt: ne akarj a Hiace-bõl igazi terepjárót csinálni, nem fog sikerülni. Baromi sok pénzzel, munkával el fogsz érni valami
változást, lehet, hogy a megbízhatóságnak annyi lesz, szal értelmetlen.
Abból a pénzbõl vegyél egy még használható, erre a célra való :toy: -t, azt lehet ütni-vágni terepen, az erre való. A Hiace nem, és soha nem
is fog ilyenné válni, nem arra tervezték.