Vajon milyen hatással van a működő tempomat a fogyasztásra
Ez engem is nagyon foglalkoztat, bár szerintem tuti, hogy hosszútávon megtérül a dolog. Tehát nekem kell.
Valahol mintha olvastam volna , hogy a tempomat (persze nem tudom , mindegyikre érvényes-e ez) mindig annyi gázt ad , hogy a sebesség épp ne növekedjen . Ez azzal jár , hogy a fogyasztás valamivel magasabb lesz , mint amit egy (odafigyelő) "humán" sofőr el tud érni . Persze csak egy-két decit említettek , és nekem ennyit biztosan megérne a plusz kényelem
Ezt nem annyira értem. Én is pont annyi gázt adok, hogy ne gyorsuljon, mert ha annyit nem adok, akkor lassul és az sem jó. Persze az ember nem tudja pontosan tartani a tempót bár rendszeresen szórakozok azzal a pályán, hogy minnél tovább próbálom ugyanazon a sebességen tartani az autót. Istennek hála a digit jelzőért ilyen esetben, mert nagyon pontosnak tűnik. Remélem az is. Szóval szerintem ezért jó a tempomat, mert az folyamatosan egy tempón tartja és nem ingadozik. A folyamatos gyorsítás lassítás (persze itt +- 3-5 km/h-ról beszélek) eszi meg az üzemanyagot. Mivel ha azt kijelölöm, hogy 130-al akarok menni és nem figyuzok vagy fáradok és 135-re gyorsulok akkor az plussz üzemanyag, hogy azt a tempót elértem, persze feleslegesen, mert csak 130-al akartam menni. Mondjuk ezek már olyan kis apróságok, hogy ne vitázzunk rajta. Sokkal fontosabb, hogy a komfort fokozat jobb lesz. Persze az is benne van a pakliba, hogy könnyebb elaludni így, de azért próbáljuk ki.
Számomra sokkal érdekesebb, hogy mi van akkor, ha jön egy bazi nagy emelkedő jól megpakolva a verdának én meg beállítottam a kis yarisnak egy 150-et. Akkor ott biztosan rohadásig tömi üzemanyaggal, hogy tudja tartani a tempót, holott ilyen esetben nekem szimpibb lenne az, ha csak "átvergődnék" 130-al a dombon aztán újra felgyorsulok 150-re. Gondolom a kocsinak is jobb. Nos??? Lehet, hogy buta kérdés, de akkor sem tudom.