Általában a hosszabb utakra, sok használatra vesznek dizelt és persze, hogy 2x-3x annyi km van vagy lehet bennük, mint a benzinesben, ugyanabban a korban. A dizel nagyon jó, tényleg döntő, hogy városi szaladgálósra kellene, vagy családi autó, munkaautó lesz. Nem szabad 2-3 km-es üzemben használni tartósan, nem arra való és főleg télen nem.
A másik dolog pedig, hogy a karbantartás mennyire volt tisztességes... a 30 e km-enkénti olajcserét felejteni, ha ezt tartották be, na az édeskevés. Az sem mindegy milyen olajat kapott, a "jó lesz az" nem lesz jó hosszú távon. De sokan ezen spórolnak és most te megveszed.
A tankolás módja, honnan és mit... okosba... Egyáltalán kik nyúltak bele és hozzá, mert sokat lehet elcseszni elektronikán, vezérlésen, de váltón és akármiben is. Számomra a tulaj, a kocsi állapota árulkodó, tudom lehet glancolni, de azért átjön ám, vannak emberek, akiktől nem vennék autót első ránézésre sem.
Aztán... az is megoldás, megvenni és majd kiderül, ha kell toljuk bele a jó anyagot, alkatrészt és akkor jó lesz. Itt az ár ami még játszik. Hozzáértő meg mindenképp kellene vételkor, és /vagy egy állapotfelmérés, ahol te akarod és neked mit mondanak, nem a haverja az eladónak... A márkaszervizek tudnak tesztelni, megvan a műszerparkjuk és ezt nem hagynám ki a vételnél.