Eddig azt tárgyaltuk, hogy a dízel motor hatásfoka jobb mint a benzinesé ! Az elektromos motor meg ugyanaz lenne, mint a benzines-hibridé ! ...
Másrészt pedig írtam, hogy folyamatosan üzemelő dízelmotor, aminek CSAK az akkumulátorok töltése lenne a dolga, tehát NEM sorba kötés ! A dízelmotor nyilván nem tolerálja a start-stop üzemet.
Ugyanezt mondhatjuk másképpen is. A dízelmotor hatásfoka rossz, a benziné meg még rosszabb.-) Az Atkinson/Miller ciklusú motor hatásfoka a dizelésaz Otto motorok között van, összességében a HSD-vel kombinálva azonban a dizeleknél jobb hatásfokú
Amennyiben egy HSD-be dízelmotor terveznének sokkal alacsonyabb lenne a fogyi.
A Toyota azért nem fejleszt dízelmotoros HSD-t:
- globálisan kisebb piac, mint az egész világon eladható benzines, a nagyobb darabszámú benzines költséghatékonyabban gyártható. A kis EU piacra nem éri meg még drágábban előállítható és forgalmazható dízel HSD-t gyártani.
- a nagynyomású rendszer drága szervizelése nem tenne jót a keresletnek,
- a turbós dízelek nyomatékának elosztása a HSD rendszerben érdekes problémákat vethet fel,
-a dízel erősen környezetszennyező, márpedig egy főként városi autó az emberek közelében termeli a sok rákkeltő anyagot ellentétben a hajókkal.
Benzinből/ dízelből gépkocsimotorral elektromos áramot előállítani,majd az mozgási energiává alakítani +25-30% további veszteség. Lásd az új BMW kiterjesztett működését biztosító kis motort, illetve azt, hogy a beharangozás ellenére mégsem így működik a Volt/ Ampera.
A dízelmotort meg lehet jól start-stopüzeműre csinálni, már elég sok fut belőle az utakon.
A katalizátor/ motor felmelegítése, és üzem melegen tartása a környezetvédelem miatt fontos. A tölthető hybridek közül leginkább a dizel Volvo szembesült ezzel a problémával.