Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1243063 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5820 Dátum: 2013.08.09 15:42:14 »
vd1234 !

Köszönöm a pontos adatokat. Ezzel nem lehet vitatkozni, ezek tények.

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5821 Dátum: 2013.08.09 15:48:53 »
Egyaltalan nem rendszeres a Priusoknal az akkumulator csereje  :no: Mindenki ettol tart, de nem tipushiba es nem egy telefon akkumulator, ami 2-3 ev mulva kuka.
Nem. Nem kell dizelmotor. A hibrid lenyeg a kornyezetkimeles (lenne) A dizel motor meg nem kornyezetkimelo. A dizel-hibrid kb olyan, mint a No Fat jegkrem... nincs ertelme  ;)

Ez nem hiba, főleg nem típushiba, ez egyszerűen elhasználódás. Ráadásul egyszerre az összes, ami nem lehet két fillér ...
Egy folyamatosan járó ideális fordulaton és beállításokkal működő dízelmotor szerintem nagyon kevés káros anyagot tudna kibocsátani, és a dolga kizárólag az akkumulátorok folyamatos töltése lehetne.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5822 Dátum: 2013.08.09 15:54:11 »
Nem tudom, kerdezz korbe a Prius topikban, ott tobbet tudnak errol meselni. En meg nem hallottam akksi cseres Priusrol.

Nem igaz. A dizel motor fajlagosan (gCO2/liter) tobb CO2-t bocsajt ki mint egy benzinmotor. NOX, SOX, VOC, ppm-es szemcsekrol pedig nem is beszelve, amik sokkal inkabb jelentenek rank veszelyt es benzinmotorbol ilyenek kvazi nem jonnek ki  :yes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5823 Dátum: 2013.08.09 15:59:42 »
Ez nem hiba, főleg nem típushiba, ez egyszerűen elhasználódás. Ráadásul egyszerre az összes, ami nem lehet két fillér ...
Egy folyamatosan járó ideális fordulaton és beállításokkal működő dízelmotor szerintem nagyon kevés káros anyagot tudna kibocsátani, és a dolga kizárólag az akkumulátorok folyamatos töltése lehetne.
Egyelőre ez nem jött elő még a Priusokon - mármint az akkumulátorok elhasználódása, pedig vannak már 15 éves darabok is. Ezzel szemben ismerősi körben is számos kettős tömegű lendkerék és nagynyomású szivattyú cseréről tudok, amik nem pár forintos tételek. Akkor most melyik technika is a kockázatosabb és melyik a zsákutca??  :hug:


Kössünk sorba egy elég alacsony hatásfokú dízel motort egy szintén veszteségekkel rendelkező elekromotorral. Ezt mégis hogyan gondolod? Ez az aminek végképp semmi létjogosultsága sincsen.  :hmmmm:

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5824 Dátum: 2013.08.09 16:04:20 »
Nem tudom, kerdezz korbe a Prius topikban, ott tobbet tudnak errol meselni. En meg nem hallottam akksi cseres Priusrol.

Nem igaz. A dizel motor fajlagosan (gCO2/liter) tobb CO2-t bocsajt ki mint egy benzinmotor. NOX, SOX, VOC, ppm-es szemcsekrol pedig nem is beszelve, amik sokkal inkabb jelentenek rank veszelyt es benzinmotorbol ilyenek kvazi nem jonnek ki  :yes:

Nos, meggyőztél (érvekkel lehet). Akkor hajrá üzemanyagcella, hajrá hidrogén, hajrá elektromos hajtás (csak ne kelljen órákig akksit tölteni). Remélem még meg fogom élni, hogy elterjed.
Addig viszont (szigorúan számomra) marad a dízelautó, mert az olcsóbb.

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5825 Dátum: 2013.08.09 16:10:58 »
Egyelőre ez nem jött elő még a Priusokon - mármint az akkumulátorok elhasználódása, pedig vannak már 15 éves darabok is. Ezzel szemben ismerősi körben is számos kettős tömegű lendkerék és nagynyomású szivattyú cseréről tudok, amik nem pár forintos tételek. Akkor most melyik technika is a kockázatosabb és melyik a zsákutca??  :hug:


Kössünk sorba egy elég alacsony hatásfokú dízel motort egy szintén veszteségekkel rendelkező elekromotorral. Ezt mégis hogyan gondolod? Ez az aminek végképp semmi létjogosultsága sincsen.  :hmmmm:

A hétszázát ! Eddig azt tárgyaltuk, hogy a dízel motor hatásfoka jobb mint a benzinesé ! Az elektromos motor meg ugyanaz lenne, mint a benzines-hibridé ! Akkor most hogy is van ez ?!?
Másrészt pedig írtam, hogy folyamatosan üzemelő dízelmotor, aminek CSAK az akkumulátorok töltése lenne a dolga, tehát NEM sorba kötés !
A dízelmotor nyilván nem tolerálja a start-stop üzemet.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5826 Dátum: 2013.08.09 16:44:21 »
A hétszázát ! Eddig azt tárgyaltuk, hogy a dízel motor hatásfoka jobb mint a benzinesé ! Az elektromos motor meg ugyanaz lenne, mint a benzines-hibridé ! Akkor most hogy is van ez ?!?
Másrészt pedig írtam, hogy folyamatosan üzemelő dízelmotor, aminek CSAK az akkumulátorok töltése lenne a dolga, tehát NEM sorba kötés !
A dízelmotor nyilván nem tolerálja a start-stop üzemet.
Pont ez a probléma, hogy a dízellel nem a hajtaslancot hajtod meg, hanem elektromos áramot állítasz elő. Ezzel egy osszessegeben igen alacsony hatásfokú rendszert kapsz. A jelenlegi HSD ennél sokkal összetettebb és kifinomultabb rendszer.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5827 Dátum: 2013.08.09 17:07:36 »
Eddig azt tárgyaltuk, hogy a dízel motor hatásfoka jobb mint a benzinesé ! Az elektromos motor meg ugyanaz lenne, mint a benzines-hibridé ! ...
Másrészt pedig írtam, hogy folyamatosan üzemelő dízelmotor, aminek CSAK az akkumulátorok töltése lenne a dolga, tehát NEM sorba kötés ! A dízelmotor nyilván nem tolerálja a start-stop üzemet.
Ugyanezt mondhatjuk másképpen is. A dízelmotor hatásfoka rossz, a benziné meg még rosszabb.-) Az Atkinson/Miller ciklusú motor hatásfoka a dizelésaz Otto motorok között van, összességében a HSD-vel kombinálva azonban a dizeleknél jobb hatásfokú
Amennyiben egy HSD-be dízelmotor terveznének sokkal alacsonyabb lenne a fogyi.

A Toyota azért nem fejleszt dízelmotoros HSD-t:
- globálisan kisebb piac, mint az egész világon eladható benzines, a nagyobb darabszámú benzines költséghatékonyabban gyártható.  A kis EU piacra nem éri meg még drágábban előállítható és forgalmazható dízel HSD-t gyártani.
- a nagynyomású rendszer drága szervizelése nem tenne jót a keresletnek,
- a turbós dízelek nyomatékának elosztása a HSD rendszerben érdekes problémákat vethet fel,
-a dízel erősen környezetszennyező, márpedig egy főként városi autó az emberek közelében termeli a sok rákkeltő anyagot ellentétben a hajókkal.

Benzinből/ dízelből gépkocsimotorral elektromos áramot előállítani,majd az mozgási energiává alakítani +25-30% további veszteség. Lásd az új BMW kiterjesztett működését biztosító kis motort, illetve azt, hogy a beharangozás ellenére mégsem így működik a Volt/ Ampera.

A dízelmotort meg lehet jól start-stopüzeműre csinálni, már elég sok fut belőle az utakon.
A katalizátor/ motor felmelegítése, és üzem melegen tartása a környezetvédelem miatt fontos. A tölthető hybridek közül leginkább a dizel Volvo szembesült ezzel a problémával.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.09 17:15:35 írta Agyarka »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5828 Dátum: 2013.08.09 17:23:44 »
vd1234 !

Köszönöm a pontos adatokat. Ezzel nem lehet vitatkozni, ezek tények.
Szívesen!

...
Addig viszont (szigorúan számomra) marad a dízelautó, mert az olcsóbb.
Ez nekem nem ennyire egyértelmű, ha figyelembe vesszük a szervizköltségeket, és az alábbi közel sem lényegtelen externáliát:

...
-a dízel erősen környezetszennyező, márpedig egy főként városi autó az emberek közelében termeli a sok rákkeltő anyagot ellentétben a hajókkal.
...

Erre céloztam, de így nem írtam le. Erről van szó sajnos  :censored:

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5829 Dátum: 2013.08.09 18:47:34 »
A hétszázát ! Eddig azt tárgyaltuk, hogy a dízel motor hatásfoka jobb mint a benzinesé ! Az elektromos motor meg ugyanaz lenne, mint a benzines-hibridé ! Akkor most hogy is van ez ?!?
Másrészt pedig írtam, hogy folyamatosan üzemelő dízelmotor, aminek CSAK az akkumulátorok töltése lenne a dolga, tehát NEM sorba kötés !
A dízelmotor nyilván nem tolerálja a start-stop üzemet.

A dízelt csak az eu-ban keresik és tőlünk keletebbre se már..pl Ukrajna, Oroszország.
A részecskeszűrő miatt a korom azonnal lerakodik a tüdőben, mert túl kicsik a részecskék.
A dízel motor javítási költsége sokkal magasabb lehet..magasnyomású szivattyú, porlasztócsúcsok, VW-nél pd elem...

A mai fejlesztés a teljesen elektromos hajtás illetve a hidrogén hajtás felé terelődik, mert nagyság rendekkel kisebb a környezetszennyezés...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5830 Dátum: 2013.08.10 08:37:23 »
Örülök, hogy az amúgy lanyha Auris topic így felpörgött az elmúlt napokban, de megjegyzem, hogy csöppet más irányt vett a diskurzus.  :offtopic: :surrender:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5831 Dátum: 2013.08.10 08:38:46 »
Örülök, hogy az amúgy lanyha Auris topic így felpörgött az elmúlt napokban, de megjegyzem, hogy csöppet más irányt vett a diskurzus.  :offtopic: :surrender:
Úgy látszik, hogy így tudott felpörögni  ;)

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5832 Dátum: 2013.08.10 08:42:37 »
Úgy látszik, hogy így tudott felpörögni  ;)
Hát igen, nem nagyon romlik el rajta semmi (kopp,kopp,kopp). ;)

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5833 Dátum: 2013.08.10 10:36:59 »
Bocs, hogy ilyen irányba terelődött a diskurzus. Nem is volt igazán célom vitát indítani (és folytatni) dízel vs benzines témában. Én is tisztában vagyok az érveitekkel, és nagyrészt el is fogadom azokat, bár ettől még a tények tények maradnak (jobb hatásfok, kisebb fogyasztás, magasabb eladási szám Európában), de számomra ez az olcsóbb (higgyétek el ...), és ez a döntő érv a mai gazdasági helyzet(-em)ben. A továbbiakban hagyjuk is ezt a vitát.
Viszont ami megütötte a fülemet, az a kijelentés, hogy a Priusokban nem kellett még akkumulátor csomagot cserélni, pedig már vannak 15 éves darabok is. Ez valóban így van? Ennyire fejlett már az akkumulátor-technika? Akkor miért cserélgetünk még mindig kb 5 évente akksit az autónkban? A rossz akksi is környezetszennyező, ha van sokkal jobb, miért nem azt használjuk mindenhol?

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
AURIS - általános topik
« Válasz #5834 Dátum: 2013.08.10 10:58:31 »
Valóban nem hallani Prius akksi cserékről, és amerikában van olyan, amelyik már 500e km-et is futott.  :eek:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61