Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1243046 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5520 Dátum: 2013.07.03 13:02:43 »
nyilván azért, mert még az is gyorsabb az aurisnál. az van pariban vele. bár szerintem is itt inkább a fogyasztásra kell figyelni, akkor meg az 1.6 tdi a konkurens. 
valljuk be, százból kilencvenkilenc ember számára kívánatosabb autó. és technika van azalatt is, az értéktartása annak is a jobbak között van, amennyivel meg drágább, annyit simán le tudsz alkudni az árából...én nagy gondban lennék, ha választani kéne, mert a hetes golf szerintem simán van olyan jó kocsi, mint az auris.
Újonnan minden bizonnyal. Engem viszont használtan érdekelnek az autók és azok költségei.

Az 1.2-est kipróbálnád, és elhánynád magad. Teljesítményben sehol nincs az Aurishoz képest. Mondom, vagy az 1.4 benzin, vagy az 1.6 dízel, ha már...

Mind az 1.2-est, mind az új Auris hsd-t vezettem.

És nagyon ne legyél abban biztos, hogy az emberek nem az Auris után fordulnak meg többen. A Golf túlságosan unalmas, steril, míg az Auris dögös, vagány. Feltűnőbb ma már egy Auris, mint egy Golf és főleg a nőknek jobban tetszik.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.03 13:06:15 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5521 Dátum: 2013.07.03 13:43:06 »
a 105 lovas tsi olyan gyenge lenne?  :hmmmm: az én kocsim is annyi és egyáltalán nem érzem gyengének, a golf valszeg még könnyebb is és a hajtáslánca is legalább olyan jó, mint a focusnak (=mazda3)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5522 Dátum: 2013.07.03 13:51:12 »
Nem Golfban, hanem Octaviaban vezettem már többször is. Addig tűnik erősnek, amíg el nem kezdenél vele sietni. Nincs benne tartalék. Annyiban tud "többet" a régi 1,6-osnál, hogy olyan 1600-1800-tól már jól húz, visszaváltani nem kell. Ha nem hajtod, keveset eszik, de normál tempóban nem áll meg 7 literben. Egyszerűen turbo ide, vagy oda, ez a ccm kevés. Az 1,4 lenne szerintem az ideális alap motor. Nem eszik többet, de 20LE-vel erősebb, nyomatékosabb. Előzésnél van tartalék a lábad alatt.

Az Auris HSD-nek nyugodtan odaléphetsz, ha elvonatkoztatsz az e-CVT váltó sajátosságaitól és csak a sebességmérő kúszását figyeled, legalább úgy megy, mint az 1,4 tsi, csak nincsenek váltási zökkenők. Folymaatosan gyorsul. Ezért érezheti az ember kevésbé dinamikusnak, pedig mérésekkel ezt nem hiszem, hogy alá lehetne támasztani. Rugalmasságra sem.

Én legalábbis így vettem észre. A dízel bizonyos fordulaton tud esetleg nagyobbat tolni, de annak a fogyasztása van pariban inkább a HSD-vel.
Azt kell mondanom, hogy tényleg a végletekig kulturált és kitalált konstrukció a hibrid. Aki kételkedik benne egy hangyánnyit is, az pusztán csak nem vezette még.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5523 Dátum: 2013.07.03 16:42:56 »
megér egymilliót a kétliteres fogyasztáskülönbség?
Manapsag szamolgattam es ~100ezer km-kent hoz egy milliot a kasszara (410Ft/liter benzinarral) a hybrid hajtaslanc hasonlo erossegu benzineshez (manual valtoval!) hasonlitva. Jah, csufar. A Te botranyos fogyasztasaidhoz  :tt2: merten meg tobbet hozna a konyhara. Varosban mutatja meg igazan mennyire kisetvagyu.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.03 16:46:54 írta labiscsakl »


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5525 Dátum: 2013.07.15 09:02:05 »
Pont most akartam belinkelni.
Ez az ember ismét bizonyította, mekkora f*sz... idióta.  :censored:
Teleszórja a "tesztjét" szubjektív szarságokkal.
A bőrkárpit hibája csúnya, valóban, pláne egy sajtónak szánt autónál, amit ízekre szednek...

Viszont a hajtásról írt "jellemzése" egyszerűen az újságírás szégyene (már többedjére!). Ha szinte minden médium, ahol próbálták, dícsérik, elismerik már évek óta, hogy lehet az, hogy neki csak a birkák jutnak eszébe róla?! 110-120-nál 7-8 liter között????  :eek: Ez a hülye benézte, hogy éppen az 1,6-ost vezette, szerintem. Komolyan, miért alkalmazzák??? Talán árokásához lenne tehetsége, de az autós újságíráshoz nem sok... :gun_bandana:

Amúgy a Toyota is hülye, ha valóban ilyen széthulló autókat enged át a minőségellenőrzésen...  :whistling: ... de az, hogy a vészvillogó ronda? Ki a f*szt érdekel? A Corolla/Auris életében egyszer sem kell használni valós probléma miatt, max, ha meg akarom köszönni, hogy előzékenyek voltak velem szemben... :lol: ...más autónál, lehet, hogy fontos, hogy néz ki...  :whistling:

Tehát megkérdezem: EZ egy teszt?
Szerintem nem, csak, ahogy írta a leges legelején, nála az összes dolog közbejött...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323

szirl

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5527 Dátum: 2013.07.15 09:11:48 »
http://totalcar.hu/tesztek/2013/07/15/toyota_auris/

Hát ez a teszt elég komolyan lehúzósra sikerült.
Ennyire biztosan nem rossz az autó.
Biztos haragszanak a Toyotára valamiért...
Viszont sajnos el tudom hinni az olyasmi minőségi problémákat, mint a letört kilincs, vagy a felpattintott műanyag fedél. És ez csak az, ami látszik...
Nekem a régi Auris-om van és ennek is vannak Toyotához méltatlan minőségi problémái (pl kézifék)
Remélem ez változni fog a jövőben.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5528 Dátum: 2013.07.15 09:20:51 »
http://totalcar.hu/tesztek/2013/07/15/toyota_auris/
Viszont a képeken legalább látom a kocsi belterét. Eddig olyan volt, mint amikor egy játékban hiányos a textúra és csak egy fekete valami van a belső nézetben :D
De nem fogom fikázni az új Aurist, nekem kicsi, szal kiesik a látómezőmből.
Egy Priust viszont meg kéne hajtanom pályán.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5529 Dátum: 2013.07.15 09:37:54 »
szívás, az biztos. japán az autót az ember a műszaki tartalom miatt szokott venni. ez a kocsi is japánosan ronda kívül is, belül is. ehhez képest letörik róla ez-az egy olyan kocsin, amit újságírók kezébe adnak??? valamit csúnyán benéztek a toyotánál

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5530 Dátum: 2013.07.15 09:39:50 »
hogy lehet az, hogy neki csak a birkák jutnak eszébe róla?!
biztos sok birkát töcskölt az utóbbi időben...
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
AURIS - általános topik
« Válasz #5531 Dátum: 2013.07.15 10:03:41 »
Valóban szánalmas egy írás kerekedett belőle.  :whistling:
Azért én még megvárnám az itthoni bemutatót/tesztflottát, mielőtt leírnám az autót.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5532 Dátum: 2013.07.15 10:29:05 »
Hát ez a teszt elég komolyan lehúzósra sikerült.
Ennyire biztosan nem rossz az autó.
Biztos haragszanak a Toyotára valamiért...
Viszont sajnos el tudom hinni az olyasmi minőségi problémákat, mint a letört kilincs, vagy a felpattintott műanyag fedél. És ez csak az, ami látszik...
Nekem a régi Auris-om van és ennek is vannak Toyotához méltatlan minőségi problémái (pl kézifék)
Remélem ez változni fog a jövőben.
Meg is írta mi a baja az újságírónak, nem tengerparti hotelt kapott, ingyen :D
Mi van az Auris kézifékével? :hmmmm:Az enyémnek semmi baja.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.15 10:31:19 írta OldPiet »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5533 Dátum: 2013.07.15 11:55:11 »
Kicsit sarkosra sikerült a teszt, de azért pár pontban igaza van. Nekem a beltérben a légzsák visszajelző tűnt fel elsőre, az tényleg olyan, mintha egy figyelemfelkeltő matrica maradt volna fent a műszerfalon, ami még 5 színben villog/világít. Illetve a kék szegésű szőnyeg is elég gáz. Mintha egy locsolócső lenne belevarrva kék cérnával.  :D

Ellenben a gázpedál simán kezelhető, a fék is ügyesen fel van programozva, nem érződik a generátoros töltés, és a valódi fékezés közötti átmenetet.
A felbőgés is igaz, de azért megindul az autó. Maximum nem érződik annyira, mint egy kézi váltóval. De stopperrel mérve nem nagyon maradna alul szerintem...

És úgy amúgy is tök könnyen kezelhető autónak tűnik. A kormány is jó, a kis váltókar pedig fenomenális.  :clap: :D

szirl

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5534 Dátum: 2013.07.15 11:56:50 »
Mi van az Auris kézifékével? :hmmmm:Az enyémnek semmi baja.

Sajnos az enyémnek van.
Úgy kezdődött a probléma, hogy télen befagyott. De nem ám a bowden, hanem kiderült, hogy az Aurisban a kézifék már egybe van építve a normál fékrendszerrel, és maga a fék ragadt be, mivel valahogy bejutott oda nedvesség. A szervíz féknyereg cserét javasolt, elég komoly összegben, aminek a felét bevállalta a Toyota. De így is húzós összegről van szó... akkor azt gondoltam, hogy majd télen odafigyelek. De sajnos elkezdte a hibajelenséget meleg időben is produkálni. A szervíz továbbra is a cserét javasolta, a Toyota bevállalta a felét, így aztán rászántam magam. Ki is lett cserélve, ez így nekem még féláron is 90e-be fájt, ami mondjuk elmegy, de az már nem, hogy akárhogy is nézzük, féket (nem fék betétet!) kellett cserélni egy 5 éves Toyotában.
Sajnos a csere végén azzal várt a szervíz, hogy a féknyereg most oké, de hát a bowden esetleg még beragadhat, akkor majd szóljak.... itt már levegőt is nehezen kaptam, hogy őszinte legyek, megint mondom, egy 5 éves Toyota fékjéről beszélünk, a fékről, nem valami belső világítás kapcsolóról... (halkan említem, hogy volt nekem gázpedál visszahívásom, meg kormányoszlop visszahívásom...)
Ismét nem mellesleg a szervíz azt is kérdezte, hogy hol áll a kocsi, mivel az alváz komlyan felületi rozsdásodik, de hát ez van, mondták, 'a Toyota már spórol az alvázvédelmen'
A kézifék most éppen működik, nem fog be, ha kiengedem, de mondjuk egy meredek emelkedőn még mindig előfodul, hogy plusz rá kell húznom komoly erőből, mert elindul a kocsi behúzott fékkel is. Rékerestem a neten, nem egyedi az Aurisnak ez a kézifék mizériája.
Az az érdekes, hogy elsőre nem tűnik nekem bonyolultnak egy kéziféket gyártani, gyorsan végiggondolok, hogy milyen autóim voltak már, amelyikben működött ez az alkatrész idértve mondjuk a 105-ös Skodát... :)
Más mai autókban már elektromos kézifék is van, nemhogy működő manuális.
Érdekes egyébként, hogy kb tízmilliószor bonyolultabb elektromos motor és hajtás működik, egy ilyen egyszerű valami meg nem.

Ezek után nem lepnek meg az utódmodellen tapasztalható hanyagságra és spórolásra utaló jelek.
A Toyota sajnos túl sok energiát tesz a gyártási folyamat rövidítésére és a költségcsökkentésre és ez elérte azt a mértéket, ami már a termék rovására megy.