Mi van az Auris kézifékével? :hmmmm:Az enyémnek semmi baja.
Sajnos az enyémnek van.
Úgy kezdődött a probléma, hogy télen befagyott. De nem ám a bowden, hanem kiderült, hogy az Aurisban a kézifék már egybe van építve a normál fékrendszerrel, és maga a fék ragadt be, mivel valahogy bejutott oda nedvesség. A szervíz féknyereg cserét javasolt, elég komoly összegben, aminek a felét bevállalta a Toyota. De így is húzós összegről van szó... akkor azt gondoltam, hogy majd télen odafigyelek. De sajnos elkezdte a hibajelenséget meleg időben is produkálni. A szervíz továbbra is a cserét javasolta, a Toyota bevállalta a felét, így aztán rászántam magam. Ki is lett cserélve, ez így nekem még féláron is 90e-be fájt, ami mondjuk elmegy, de az már nem, hogy akárhogy is nézzük, féket (nem fék betétet!) kellett cserélni egy 5 éves Toyotában.
Sajnos a csere végén azzal várt a szervíz, hogy a féknyereg most oké, de hát a bowden esetleg még beragadhat, akkor majd szóljak.... itt már levegőt is nehezen kaptam, hogy őszinte legyek, megint mondom, egy 5 éves Toyota fékjéről beszélünk, a fékről, nem valami belső világítás kapcsolóról... (halkan említem, hogy volt nekem gázpedál visszahívásom, meg kormányoszlop visszahívásom...)
Ismét nem mellesleg a szervíz azt is kérdezte, hogy hol áll a kocsi, mivel az alváz komlyan felületi rozsdásodik, de hát ez van, mondták, 'a Toyota már spórol az alvázvédelmen'
A kézifék most éppen működik, nem fog be, ha kiengedem, de mondjuk egy meredek emelkedőn még mindig előfodul, hogy plusz rá kell húznom komoly erőből, mert elindul a kocsi behúzott fékkel is. Rékerestem a neten, nem egyedi az Aurisnak ez a kézifék mizériája.
Az az érdekes, hogy elsőre nem tűnik nekem bonyolultnak egy kéziféket gyártani, gyorsan végiggondolok, hogy milyen autóim voltak már, amelyikben működött ez az alkatrész idértve mondjuk a 105-ös Skodát...
Más mai autókban már elektromos kézifék is van, nemhogy működő manuális.
Érdekes egyébként, hogy kb tízmilliószor bonyolultabb elektromos motor és hajtás működik, egy ilyen egyszerű valami meg nem.
Ezek után nem lepnek meg az utódmodellen tapasztalható hanyagságra és spórolásra utaló jelek.
A Toyota sajnos túl sok energiát tesz a gyártási folyamat rövidítésére és a költségcsökkentésre és ez elérte azt a mértéket, ami már a termék rovására megy.