Egyszerű kérdés, csak meg kell határozni a prioritásokat.
Auris:
- tágasabb (mind utastér, mind csomagtér tekintetében)
- jobb passzív biztonság (erősebb kasztni, több lufi szériában)
- jobb zajszigetelés
- mp3-as rádió
E12:
- jobb minőségű, jobban összeszerelt utastér
- praktikusabb, élhetőbb első traktus
- azonos motorral kb. 80 kilóval csekélyebb tömeg -> azonos motorral jobb menetteljesítmények, kedvezőbb fogyasztás
- kiforrottabb konkstrukció
- nem csak a bal1 ablakemelője automata (felszereltségtől függően 2, ill. 4 automata ablak)
- ár!
Nem titok, én E12-párti vagyok, a ráncfelvarrás előtti Auris helyett simán az elődöt választanám.
A jobban összeszerelt utasteret azért vitatnám. Attól, hogy keményebbek az anyagok, még lehet precizebben összerakva. Elsőkézből nekem azok a tapasztalataim, hogy az (angol) E12-esem 30 ezernél már nyiszorgott, az Auris meg 40 ezernél még meg sem mukkan. A legdurvább kátyúkon sem zörög, nyöszörög semmi az utastérben.
Nekem az Aurisban rengeteg olyan extra van, ami nagyon tetszik, és az E12-es megjelenésekor még nem voltak divatban (pl. esőszenzor, fényérzékelő, xenon, dual klíma, sötétedős tükör, ipod csatlakozó, bluetooth kihangosító, kulcs nélküli rendszer, tempomat, stb.). Továbbá az egész autó hangulata frissebb, fiatalosabb, modernebb, praktikusabb (jópofa, szellőzőrostélyhoz épített, integrált pohártartók, hátsó kartámasz pohártartókkal, hátsó ajtózsebek, kétfedeles kesztyűtartó, szemüvegtartó). A műszerfalat meg nem kell kopogtatni
Ami hátrány szerintem, de a faceliftesben már gyakorlatilag mindezt orvosolták: csak a vezető oldali ablak automata, csak a vezető oldalán van ajtóérzékelő a kulcsnélküli rendszerhez (csomagtartóra rakhattak volna azért, Yarisban megoldották), fedélzeti computer nem tudja egyszerre mutatni az órát és egyéb adatokat (plusz a kezelőgombja is elég fura helyen van, de az az E12-ben sem a legjobb), nem zárható a kesztyűtartó, nincs normális könyöklő (ami van az inkább tároló, mert túl alacsony és kemény). Ezek objektív dolgok, a többi az már egyéni preferencia kérdése (pl én nem vettem ide a kemény műszerfal anyagot, mert szerintem az nem mérhető fontosságú dolog a pozitív fejlesztésekhez képest, de vannak, akiknek ez a kulcsfontosságú egy autó vásárlásánál).
Szóval összességében én mindkét autót nagyon szerettem, de az Aurison érződik az a plusz 5-6 év. Felnőttesebb, kifinomultabb, komolyabb, modernebb autó, ez érződik a zajszigetelésén, az úton való gördülésén, viselkedésén. Vannak apró hibái az E12-vel szemben, de az összkép számomra egyértelműen pozitív. A megbízhatóság meg majd elválik, de az már sajnos az angol E12-eseknél sem volt olyan jó, mint régen.
Objektív választ amúgy nehéz lesz találni erre a kérdésre, nyilván mindenkinek valamennyire a saját autója felé húz a szíve