Üdv, olyan problémám lenne, hogy nagy terheléseknél időnként felforralja a vizet a P3.
Normál használat mellet nincs ilyen gond, de pl, az M3-on a Gödöllői emelkedőn 130-as tempóval garantáltan felmegy 120 fokig, és utána látszik is a tartálynál hogy kinyomott a motorhűtő egy kevés folyadékot.
3-4 intenzív gyorsítással és fékezéssel 80 alatt is tudok ilyet csinálni, utána gyorsan visszahűl 85 fokra.
A víz nem fogy amúgy, nem olajos, sőt kifejezetten tiszta, az olaj nem vizes, szóval nem gondolnám hogy hengerfejes.
Termosztátot már cseréltem (bár a régi is jónak tűnt), keringető szivattyút is leszedtem, csapágy simán fut, tömítés fogja rendesen a tengelyt, keringést is ellenőriztem.
Dugulás szintén nincs, legalább hűtővíz cserénél nem volt gond. Akkor leszedtem a vastagabb csöveket, de amúgy is tiszta az egész rendszer, mitől dugulna el?
Igazából mostanra két ötletem maradt amit nem ellenőriztem.
A keringető szivattyú nem indul el időben, vagy nem elég teljesítményű, vagy a hűtő ventilátor nem működik, mert ezt még soha nem hallottam elindulni. Ja és egyszer volt olyan hibakódom hogy "keringető szivattyú túláram" de mivel működött minden, kitöröltem a hibakódot és azóta sem jelentkezett újra.
Torqe Pro programmal tudom nézegetni, de a hűtőventilátor működését nem sikerül ellenőrizni. Nem jelzi vissza, vagy rossz a PID, vagy azért nem jelzi vissza mert nem is indul el. Ugyan ez a keringető szivattyúra.
Gondolom itt nem szimpla hőgomba kapcsolja a hűtőventit, mert normál autónál azt cserélném ilyenkor.
Ja, és a fűtésem is elfelejt néha működni. Felpörgeti a légbefúvást, de nem fűt semmit. Aztán egyszer kétszer, többször kikapcsolom és elkezd fűteni. Ha újra indítom az egész kocsit ilyenkor, akkor azonnal elkezd fűteni. Ezért is gyanakszom a keringető szivattyú indítására is, mert a légkeverő szelepet hallom ahogy átáll a fűtésre állításkor.
Ötlet?