A probléma a következő:
Idejön a fórumra valaki. Ennek örülünk. Segítségre szorul, segítünk. Leírta anno, hogy szerinte sokat fogyaszt a yaris, kiderültek a részletek, számoljátok meg hány hozzászólásba próbáltunk rajta segíteni. Azóta szépen lassan eljutottunk odáig, hogy Xanyi hülye az abs-hez (no meg bunko, mert bunkón feltett okoskodásra megunta a válaszadást), Leszilaci meg én pedig nem ültünk még életünkben sem egy rendes autóban, ezért nincs összehasonlítási alapunk.
Megtudtuk azt is, hogy a toyota is ugyanolyan xar autó mint az opel, mert 150 ezer után jönnek a gondok. Írtunk ellenpéldát, próbáltunk jó példákkal érvelni, annyira nem volt képes, hogy rákattintson a hozzászólásaim alatt a kis piros ikonra
Írtuk, hogy miért nem tesz jót a fogyinak az E85, kiderült hót hülyék vagyunk az alkoholhoz, megírtuk milyen olaj, szűrők, kerék, gumi segítene a dolgon.
Mindennek éppen az ellenkezője történt, majd mikor finoman próbáltuk óvni a hibásan választott gumimérettől, kiderült a számokhoz sem értünk, a kettő meg kettő ugyanis kettő, véletlenül sem négy.
Szép lassan kiderült méregdrága minden alkatrész a toyotához, igaz a legdrágább a légszűrőház lett volna, amit ugye a kollega a konyhaasztalon konyhakéssel reszelgetett volna a jobb fogyasztás reményében olyan gázlengéstani magasságokban repkedve, amit mi még elképzelni sem tudunk. A sportkipufogóról nem is szólva amit szintén egy neves szakműhely alakított volna hegesztővel és kalapáccsal a 3 literes fogyasztást szem előtt tartva, no meg a sportos hang szellemében, ami ugye a naponta debrecen-bp táv hihetetlen komfortérzetének javulását hozta volna eredményül.
Közben megtudtuk, hogy a szóban forgó járművet előző birtoklója egy éppenhogy alig sportos érzelmű fiatal 45 mm-el leültette, de ennek ellenére nagyon vigyázott rá és egy végletekig megóvott és jó karban lévő szinte új négykerekű került alig féláron az ifjú szakértőnk kezébe.
Most valahol ott tart a novella, hogy a yaris és úgy általában a toyota egy mindenre alkalmatlan tejfölösdoboz. Hiszen, hol van a yaris egy bmw525 től, hiszen ti is tudjátok ez éppen egy méret és árkategória.
Végre eljutottunk odáig, hogy hozzáértő gazdája megszabadul a csotrogánytól, és családi méretű turbódízel gépjárművet vásárol. Mint alternatíva felmerült a bmw z3, persze "M" verzióban, hiszen abban az amúgy aygonál kisebb méretű cipősdobozban ugye rengeteg hely van, no meg a fogyasztása is üdvőzítő lesz a yaris "benzinfaló szörnyeteg" után. No persze már a z3m leirása közben szembesült álmodozó királyfink azzal a röpke problémával, hogy a z3m-ből maximum a két első felnire futja az összeudvaolt hozományból, így inkább mint "következő takarékos ingázóautó" a huszonéves bmw-t választaná, esetleg egy 15 év körüli opelt, persze csakis svájci importból.
Kivételes építő gondolat: a legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha királyfink meghirdetné a gépsárkányt no persze csak azután, hogy angolul magában mormolva bal kéz kis ujjának játékával megoldja felettébb összetett abs problémáját, majd a királyság legjobb ötletétől vezérelve magáévá teszi a kiszemelt csodahintót, mely termeli a benzint, gyorsul mint a vadló és akkor is lehet szarvával kormányozni, amikor tükörjégre tévedt az a bamba kerék....
Felettébb hálával töltené el ünnepi szivünket, ha ezekről az eseményekről nem szerezne számunkra tudomást, kihagyhatatlan szellemi értékű segítő gondolatait pedig az új csodahintónak megfelelő valamelyik (másik) fun fórumon osztaná meg az arra érdemes pórnéppel.
(utolsó) baráti üdvözlettel kívánok áldott karácsonyt