hát én nem éreztem hülyegyereknek magam az avensisben. kérdés persze, hogy ki mit tekint "normális" gyorsításnak, a városi ritmust az ave úgy tartotta, hogy soha nem ment 2000 fölé a fordulatszám. ha hozni kellett a gyári 0-100-as értéket vagy pályán 160 tempomatnál erős emelkedőn persze akkor szépen beleforgott a 6000-be, de mi ezzel a probléma? sose értettem
a kamionos analógia meg nem játszik: nem kéne ipari felhasználásra és barkács célokra gyártott eszközöket egymáshoz hasonlítani...
De, játszik az analógia, mert tökéletesen bizonyítja, hogy mire jó az alacsony fordulatszám
... ha igazad lenne abban a képtelenségben (már bocs, de tényleg az, méghozzá hatalmas), hogy egy motor átlagos fordulatszáma az élettartamát kvázi nem befolyásolja, akkor a kamionokban is kisebb köbcentis, többet pörgő motorok lennének. A másik dolog meg, ugye, a fordulatszám és a fogyasztás közötti direkt összefüggés.
Abban igazad van, hogy az átlagos városi forgalom tempóját simán lehet az Avéval tartani, 2000-2500 körül elváltogatva. Ha nincs emelkedő! Mert emelkedőn bizony kapásból előjön megint, hogy alacsony fordulaton mennyire döglöttek ezek a modern szívó benzinesek. A másik dolog viszont tényleg az, hogy számomra nagyon utálatos, kényszeredett dolog, hogy 80-nál nem elég egy padlót nyomnom a kocsinak ötödikben, hanem, ha igazán jó gyorsulást szeretnék elérni, nem is 4-be, hanem mindjárt 3-ba kell visszakapcsolnom