de klubtagoknak, még el is tároljátok az éppen nem használt gumiját, mindezt ingyen :wink:
Ez igaz :wink:
OFF: milyen a verso, mesélj! ON
és most szét OFFolom a topikot, de majd a modi beszabályoz, meg átrakja, ha akarja (végre én is lehetek buta user :twisted: )
Sikerült!
Átvettük a szüleim Yaris Verso-ját!
Köszönet Szekének a segítségért, bár voltak problémák, de azt majd beírom a Márkakereskedők topikba.(amint lesz egy kis időm
)
Hogy milyen autó? Óóóóó egyszóval NAGYSZERŰ! :wink:
Szavakat nem találtam, mikor beleültem, és körbenéztem: barominagy!
A yarisból megszokott sok-sok tároló helyen, rekeszen kívül a 2 m3-es hátsó utas-rakodótér méretétől meglepődtem. És amikor az ülések padlószintbe kerültek…ezzel mindent el lehet cuccolni! :shock:
A magas üléspozíció, a hatalmas szélvédő, az oldalsó visszapillantó tükrök mérete nagyonjó!
Terra felszereltségű, ezért az elektromos ablak, meg a bőrözött kormány kimaradt, de igazából ez az autó cipekedésre lesz használva, és arra ezek a „kényelmi” funkciók nem szükségesek.(legalábbis édesapám nem tartott rá igényt)Klíma, az van, és ez már elég
Nameg levehető vonóhorog, meg gumis csomagtértálca.
Érdekes a vonóhorog, mert fixet nem is lehetne felszerelni, ugyanis a hátsó csomagtérajtó kinyitásához minden alkalommal le kell venni.
Ja, és az ajtó nem felfelé, hanem oldalra nyílik! Akkora ajtó, hogy ezt normál teleszkóp el sem bírná…az ajtót tartó pántok mérete is masszív! És belülről is nyitható, és a fellépést segítő „majrévas” is van. Ezek a japók mindenre gondoltak!
3db belsőtér világítás van, ez még nem nagy szó, de a 3. lámpa levehető, és !!! elemlámpaként funkcionál!!! Behaltam mikor megláttam
(azt már meg sem említem, hogy elemet nem igényel, mert automatikusan tölti a beépített aksiját, ha visszateszed a helyére)
A praktikus dolgoknál maradva: feltűnt, hogy az oldalajtók kárpitja a térd vonaláig műanyag, de mégsem kelt olcsó, kopogós hatást, hanem ésszerűséget sugároz: eddig pakolhatsz bármit!
A hátsó üléssor teljesen eltüntethető: 2 oldalülés a padlóba süllyed, a középsőt pedig kiveheted, de a középső ülés ledöntve piknikasztalként is funkcionál, pohártartókkal! Tökjó!
Nagyon magas a beltér; szerintem nincs olyan magas ember, akinek ne lenne elég hely a fejtérnek, vagy a lábtérnek: 170cm-mel az első ülést kényelmesen beállítva, magam mögé sokkal kényelmesebben elfértem, mint a saját 3 ajtós yarisomban…és itt még csomagtér is van! Ami tényleg csomagtér…nem értem, hogy hogyan tudtak ekkora teret varázsolni! :shock:
Ami még újdonság volt számomra, az a napellenzők feletti nyitott tárolórekszek(kár, hogy csak opcionálisan lehet zártat kérni…spórolás), és a visszapillantó feletti csukható kis rekesz nagyon jópofa!
Ellenben van 2 kis feketepont praktikusság terén, ami a spórolásnak tudható be: :roll:
1. az anyósülés alatti rekesz mérete összement, és a pereme alacsonyabb lett, ergó használhatatlan, mert bármit raksz bele, az az első fékezésnél kipotyog a láb közé.
2. a vezető üléséről lespórolták a hátsó zsebet.
Több kifogásolnivalót ilyen téren nem találtam, igaz, még csak 3 napos.
Pénteken fél5 körül vettük át az autót Kiskőrösön, az autópályáig én vezettem, onnan átadtam az öcsémnek.
Első benyomásaim nagyon pozitívak, egyetlen kivétellel:
A vezető oldalon az A oszlop környékén, az ablak mellett befúj a szél, és esőben megjelent pár csepp víz is... pedig az alvázszám J-vel kezdődik
Tudom, nem dőlt össze a világ, mert csak az ablaknál lévő gumitömítést kell kicserélni, de bosszantó naaaaaaaaaaa :?
Aztán nagyon jó és kedves gesztus, hogy ajándékba kaptunk M+F-től szőnyeget, de sajnos nem méretpontos, és azonnal hátradobtam a csomagtartóba, ugyanis nem lehetett tövig benyomni a kuplungot.
A váltó még nagyon kemény, de tudom, hogy puhulni fog, csak ezt kb 15ször el kellett mondanom a családtagoknak…(már most, 400km után puhult nagyon sokat!)
Az 1.3-as motorja még nyers: 6km volt a kocsiban, mikor átvettük. Első beindítás után 2500!!!-as fordulatig felpörgette, majd ott is tartotta 5-6 msp-ig….rossz volt hallgatni, de remélem, tudja az elektronika, hogy mit csinál
azóta nem ilyen drasztikus az indítás: max 2000-ig pörgeti, majd 10msp múlva visszaesik 1000-re
Fogyasztása: nagyonjó!!!! Ugyanazon az úton az én bejáratott yarisom evett 4,4-et, amíg a verzócska 5,1-et! 160km-en keresztül, amiben benne volt a péntek esti fővárosi keresztülvergődés (persze finoman, max 90-100-as tempót diktáltam, és mögöttem végig szélárnyékban gurultak) szombaton már gyöngyös irányában is utaztunk kb150km. Itt már apukám vezetett, most az átlagfogyi 5,6-ot mutat…végülis ez sem rossz, ha figyelembe vesszük, hogy 3 személlyel, és autópályán 110-130as tempóval haladtunk, lakott területen kívül 90-es tempónál pedig már nekem kellett rászólnom édesapámra, hogy használja már azt az 5. seb fokozatot,mert nem dísznek van
Magasságához képest az autó stabil, és nem nagy a szélzaj sem! Sőt megkockáztatom, hogy az én kocsimban nagyobb a menetzaj; sokkal tompább hangok szűrődnek át.(jobb lehet a hangszigetelés)
A hangszórók is nagyon jól szólnak: mélyebb hangok vannak, köszönhető az ajtóban lévő szerintem 16-os hangszórónak, és hátul utazóknak is van hangszóró ,de azok max 13-asok lehetnek, de megkockáztatom a 10cm-t is.
Tudom, hogy buta dolog az összehasonlítgatás, de egy rönó kangó, vagy citroen belingó, hasonszőrű pözsó-kat volt ”szerencsém” megnézni, beülni, kipróbálni…
Hogyan is összegezzem…hmmm…szóval felesleges időpocsékolás volt egy percet is vesztegetni arra, hogy megismerjem a yaris verso vetélytársait :twisted:
Egyelőre csak ennyi jutott eszembe, ha bármi egyéb felmerül, akkor megosztom a tapasztalatokat!
ja, még valami...anyukámnak lejárt 2és fél éve a jogsija. kb 6 éve nem vezetett, de miután beült mellém, elhatározta, hogy jövő héten bizony muszáj lesz megújítani a vezetői engedélyét :!: asszem' ennél többet nem kell mondanom.