Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1385970 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

vatibor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3390 Dátum: 2016.03.26 12:16:50 »
Éppenséggel lehet, csak tempomattal nem állandó a terhelés, csak a sebesség. Síkuton ez nem nagy probléma, de már kis lankákon, emlekedőkön is változik a terhelés. A kénmentesítő program például gázadásra, vagy gyorsításra azonnal szünetel, a regenerálásnál pedig egy időre felborul a hőmérséklet és a gázösszetétel.
ez így világos, köszi

Tomcy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3391 Dátum: 2016.03.26 13:51:33 »
Azt meg tudja valaki mondani, hogy 2003-as avensis 2  2.0 d4d-ben van e részecskeszűrő vagy bármi trükkös "felesleges" vacak a kipufogoban amire figyelni kell?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3392 Dátum: 2016.03.26 13:55:48 »
nincs...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3393 Dátum: 2016.03.26 14:54:22 »
 :hug: Köszönöm Spet!  :hug:
Én is azt vettem észre, hogy 130 körül nem nagyon akar füstölni. 100-120 között, 6.-ban annál inkább előjön, egy idő után.
Tegnapelőtt Rózsahegy és Poprád között az autópályán sikerült megfigyelnem egy s mást: 120 km/h 6.-ban tempomattal, ~1750-s fordulaton. Az emelkedőkön dőlt rendesen, a síkon szó-szó, enyhe lejtőnél kevésbé, lefelé meredeken meg gurulunk ugyebár, mert nem ingyen van a gázolaj... ;). Ezen azért csodálkoztam, mert előző nap kapott az autó ~700 km pályát 130-cal. Azt gondoltam, hogy mikor, ha nem aznap már tényleg kiégett a mocsok a szűrőből. De ezek szerint az a tempó túl sok neki. Pedig eddig mindenki azt tanácsolta, hogy meg kell hajtani az autót... :nono:
A szakszervizben való koromtalanítástól el kell tekintenem, mert már nem bízok senkiben, mióta az ex t25-ömből egy ilyen helyen lopták ki a láncfeszítő patronomat. Így marad a füstölgés... Csak a füst kék színe idegesít, de a motorolajból egy csepp sem hiányzik. :hmmmm: Gondolom, normális esetben szürkének kellene lennie.
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.26 15:05:04 írta Izso »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3394 Dátum: 2016.03.26 15:26:41 »
A szakszervizben való koromtalanítástól el kell tekintenem, mert már nem bízok senkiben, mióta az ex t25-ömből egy ilyen helyen lopták ki a láncfeszítő patronomat.
Nyugodtan megbízhatsz a szervizekben, amennyiben árgus szemmel nézed a szerelő minden mozdulatát nem fogja kilopni a láncfeszítődet (sem).

Tomi627

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3395 Dátum: 2016.03.26 20:18:53 »
A szűrőcsere nélküli olajcserének mi az indoka? 20.000 km-enként megspórolod egy gyári szűrő ~5.000 Ft-os árát, ami így 0,25 Ft/km megtakarítást jelent. Ez a mai dízel üa. árával számolva  0,083 l/lkm fogyasztáskülönbségnek felel meg. Ez komolyan megéri?

Igaz félreérthetően fogalmaztam ,de úgy hittem evidens  :hmmmm:,hogy az olajjal együtt a szűrőt is cserélem és nem spórolok egy 3500 forintos gyári minőségű szűrőn. Szóval 10 ezrenként olajat cseréltem plusz olajszűrőt 20 ezrenként meg olaj- üzemanyag- és levegő-szűrőt is egyébként sem lett volna sok értelme ilyesmin spórolni mert nem voltak drágák még a gyári minőségű szűrők sem (én Mann-Filtert használtam).

Tomcy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3396 Dátum: 2016.03.26 22:55:37 »
Igaz félreérthetően fogalmaztam ,de úgy hittem evidens  :hmmmm:,hogy az olajjal együtt a szűrőt is cserélem és nem spórolok egy 3500 forintos gyári minőségű szűrőn. Szóval 10 ezrenként olajat cseréltem plusz olajszűrőt 20 ezrenként meg olaj- üzemanyag- és levegő-szűrőt is egyébként sem lett volna sok értelme ilyesmin spórolni mert nem voltak drágák még a gyári minőségű szűrők sem (én Mann-Filtert használtam).
Levegőszűrőt miért ilyen ritkán? Én off-os autómban 5000-kénk kivágom a levegőszűrőt, de min illik olajjal együtt ezt is cserélni.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3397 Dátum: 2016.03.26 23:05:01 »
Levegőszűrőt miért ilyen ritkán? Én off-os autómban 5000-kénk kivágom a levegőszűrőt, de min illik olajjal együtt ezt is cserélni.
Minek? Nekem 15e km után is szinte fehér volt. De ez gondolom helyfüggő is (mármint hol használja az ember az autót)

Tomcy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3398 Dátum: 2016.03.26 23:17:54 »
Minek? Nekem 15e km után is szinte fehér volt. De ez gondolom helyfüggő is (mármint hol használja az ember az autót)
Vidéken, főleg főút, kevés város, elvileg optimális felhasználás.
Lehet kicsit korai, de amikor mellé tettem az újat szemmel látható volt a különbség.
De azért mondom, hogy ha nem olyan buzgó valaki mint én, akkor is az olajcserekor ki kellene cserélni.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3399 Dátum: 2016.03.27 18:58:36 »
:hug: Köszönöm Spet!  :hug:
Én is azt vettem észre, hogy 130 körül nem nagyon akar füstölni. 100-120 között, 6.-ban annál inkább előjön, egy idő után.
Tegnapelőtt Rózsahegy és Poprád között az autópályán sikerült megfigyelnem egy s mást: 120 km/h 6.-ban tempomattal, ~1750-s fordulaton. Az emelkedőkön dőlt rendesen, a síkon szó-szó, enyhe lejtőnél kevésbé, lefelé meredeken meg gurulunk ugyebár, mert nem ingyen van a gázolaj... ;). Ezen azért csodálkoztam, mert előző nap kapott az autó ~700 km pályát 130-cal. Azt gondoltam, hogy mikor, ha nem aznap már tényleg kiégett a mocsok a szűrőből. De ezek szerint az a tempó túl sok neki. Pedig eddig mindenki azt tanácsolta, hogy meg kell hajtani az autót... :nono:
A szakszervizben való koromtalanítástól el kell tekintenem, mert már nem bízok senkiben, mióta az ex t25-ömből egy ilyen helyen lopták ki a láncfeszítő patronomat. Így marad a füstölgés... Csak a füst kék színe idegesít, de a motorolajból egy csepp sem hiányzik. :hmmmm: Gondolom, normális esetben szürkének kellene lennie.

Szívesen!
Még annyi jutott eszembe, hogy amikor a nyomáskülnbség mérő csövén adagoljátok be a Würth-ös cuccot, akkor "csak" a DPF-be jut be a szer. Előtte van a NOx csapda, ami viszont a turbo crash során megkaphatta a jó kis dzsuvát. Mivel a hőfejlődésnek már itt el kéne indulnia, ha ez koszos, akkor ez nehezebben megy. ezért még inkább javasolt egy kényszerregenerálást indítani a teszteren keresztül.

Reméljük, hamarosan elmúlnak a problémáid ezzel!

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3400 Dátum: 2016.03.27 19:36:54 »
Szívesen!
Még annyi jutott eszembe, hogy amikor a nyomáskülnbség mérő csövén adagoljátok be a Würth-ös cuccot, akkor "csak" a DPF-be jut be a szer. Előtte van a NOx csapda, ami viszont a turbo crash során megkaphatta a jó kis dzsuvát. Mivel a hőfejlődésnek már itt el kéne indulnia, ha ez koszos, akkor ez nehezebben megy. ezért még inkább javasolt egy kényszerregenerálást indítani a teszteren keresztül.

Reméljük, hamarosan elmúlnak a problémáid ezzel!
Mivel a turbó nem volt rajta, a nagy beömlőn spricceltük be a cuccot. Ezek szerint szerencsénk volt... :whistling: Még van 3 és fél ezrem az olajcseréig, hátha addigra megszűnik a füstölés.

urh78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3401 Dátum: 2016.03.28 18:45:59 »
Üdv a boldog Toyota tulajoknak!   
Egy 2008-as évjáratú 126 lovas Avensisem van, benne 310 000 km, ennek nagy része taxi-üzemmódban került bele. A lendkerék jellegzetes hangját már két éve hallom, de vajon mi fogja jelezni, hogy most már végképp cserélni kell? Vagy egyszercsak megszűnhet a hajtás?  Elnézést, biztos ki volt már vesézve itt ez a téma, el is kezdtem keresni, de nem volt erőm mind a 220 oldalt átolvasni.

 Üdv : Dénes
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.28 18:48:59 írta urh78 »

Tomata23

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3402 Dátum: 2016.03.30 09:38:08 »
Sziasztok.
Egy kérdéssel fordulok hozzátok, remélem tudtok majd segíteni, hogy mi a hiba a járművemben.
Van egy 2005-ös avensis 2.2 d-cat 250000 km-rel. A bajok a következők: az első hibára utaló jelek az a fehér füst (időnként), amit szinte okádott a kipufugó. Utána, menet közben a motor szaggatottan járt és rángatott, amit 2000 es fordulatszám alatt jelentkezett. A motor kb 1600 as fordulatszámig szinte semmit nem húz és 1600 tól a turbó hirtelen el kezd dolgozni (régebben a turbó csak 2200 tól adta le az erőt, de ki cseréltem a légtömegmérőt és ki lett tisztitva a turbó is). Ma reggel kb. 20 km után leállitottam az autót és majd ujból beinditottam, beindult de azon pillanatban leállt. 2x csinálta ezt majd ujra jó. A müszerfalon semmilyen hibát nem jelez, a szerelők csak találgatnak, azért kérdezlek titeket hátha találkoztatok már ezzel a hibával.
A segítségeteket előre is köszönöm.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3403 Dátum: 2016.03.30 16:26:01 »
Bocsi nem találtam jobb topikot, tudja valaki hogy 2-es avensisnek 2.0d4d amikor kivillan a tankolás jelző, mennyi L van még benne?
Persze irja a megtehető távolságot, de mivel nekem uj a kocsi még nincs vele tapasztalat, és annak amit kiir nem annyira hiszek(még) .
Kb 10 liter van benne, ami szinte bármilyen körülmény között elegendő 100 km-re.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Tomcy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3404 Dátum: 2016.03.30 17:41:03 »
Kb 10 liter van benne, ami szinte bármilyen körülmény között elegendő 100 km-re.
Köszi!
Már csak egy bajom van, hogy az átlagfogyi jelző 1L-el ir kevesebbet a valósnál... :)