Remélem nem lesz igazad a befecskendezőkel kapcsolatban. Ha megtudom a szerelőtől, hogy mi a gond, megírom.
A hidegen indul, melegen nem jelenség és a többi defektus, amit írtál (füst, büdös kipufogógáz, teljesítményingadozás, stb.) valóban az injektorokra utal.
Ha nagyon kopottak, elhasználtak az injektoraid, akkor megnövekszik a résolajveszteségük, elengedik a feltermelt rail-nyomást. Ez melegen, meleg és hígabb üzemanyagnál hatványozottan jelentkezik, azért indul nehezen, vagy egyáltalán nem melegen, mert egyszerűen az indítózási fordulat nem elég a jól működő nagynyomású szivattyúnak sem, hogy feltermelje a megfelelő rail nyomást a nagy résolajveszteségek miatt. Vagy valami hasonló...
Ha injektorok, akkor szívesen megosztom, amit én nemrég megtudtam a DENSO injektor helyzetről:
(Az alábbi leírás nem számít hivatalos közlésnek, készpénznek senki ne vegye, csak egy ember öncélú kérdezősködésének eredménye, kéretik a megfelelő kétkedéssel hozzáállni!!!)
Eddig az volt az általános mondás, hogy a DENSO injektoroknak nincs gyárilag kiadott felújítási eljárása, ezért régi kuka, csak új lehet a megoldás. (Esetleg egy bemért bontott, kérdéses további működéssel.)
Ennek magyarázata az volt, hogy mikor felújítanak egy injektort, akkor nem lehet a gyár által gyártáskor meghatározott korrekciós kódokat a felújított injektorokhoz újra legenerálni, mert nincs rá meghatározott mérési eljárás. Másrészről ez azért sem volt lehetséges, mert nemes egyszerűséggel DENSO-tól nem lehetett alkatrészeket rendelni az injektorok felújításához.
Több magyarországi kontakt is található a neten kis kutakodás után, akik felújított injektorokat, injektorfelújítást ajánlanak. Sajnos nagy valószínűséggel ezek a nem létező gyári technológia helyett egy kb. as. szabvány szerinti felújítást végeznek, és ami a legjobb, hogy biztosan nem gyári alkatrészekkel (itt a legfontosabb az injektor csúcs), hanem többnyire olasz és egyéb gyártók termékeivel. Ezekhez az injektorokhoz biztosan nem generálnak új korrekciós kódokat sem. Ezek az alkatrészek a tapasztalatok (és BOSCH is végzett összehasonlító élettartamméréseket, mert az ő termékeiknél is probléma, hogy sokszor nem gyári csúcsokkal újítják fel őket) alapján nem bírnak ki újabb 30-50.000 km-nél többet. Eddig a rossz hír...
A jó hír:
A DENSO már egy ideje elkezdett foglalkozni azzal, hogy hivatalos technológiát tegyen le az asztalra az elhasználódott, de még felújítható injektorok költséghatékony javítására. Sok pletyka keringett erről, de senki nem tudott, vagy nem mondott konkrétumokat, ennek ellenére szerencsére mára jó sok DENSO injektor gyári technológiával, gyári alkatrészekkel felújítható!!
És itt jön a reklám része:
Magyarországon egyedülikén (?) a keceli Benedecki Műhely Kft. kapta meg a jogot és támogatást a DENSO-tól, hogy gyári alkatrészekkel, technológiával újíthassanak fel DENSO injektorokat.
Egyik kollégámtól kaptam a kontaktok erről a cégről, és először sokat dúrtam a netet, de egy-két elejtett riporton kívül nem találtam információt arra vonatkozóan, hogy ők tényleg kaptam ilyen nagy jogokat. Nem is értettem, hogy ha így van, akkor miért ne reklámozzák nagy betűkkel mindenhol, hogy "Hahó, magyarok! Mi felújítjuk, amit más nem! Gyári technológiával!". Elég kétkedő voltam, kérdezősködtem.
Ezután e-mailváltások, telefonbeszélgetések és elmondhatom, hogy igen, ők azok, amit állítanak magukról. Az akkreditációs igazolásaikat is átküldték: Lásd
itt. (Ahogy láthatjátok, BOSCH-sal sem sima servizes a kapcsolat, hanem az új eljárások, termékek tesztelésben is részt vehetnek/vesznek. Ez sem egy alacsony szintű kapcsolatot jelent...)
A lényeg:
Elérhetőségek a weboldalon, mindenki, akinek inge, érdeklődhet a saját injektorainak ügyében, szívesen és részletesen tájékoztatnak az eljárásokról, persze ehhez külön kérni kell, hogy had beszélhessen az ember szakemberrel.
És akkor a T22 D-4D injektorainak esete:
Ez itt speciális esetet jelent. A T22 1CD-FTV motorjába még a 2. generációs (X2 type) injektort szerelték. Ez még 4 pólusú elektromos csatlakozóval csatlakozik. 2 pólus az injektor tekercsén keresztül vezérli a befecskendezést, 2 póluson pedig egy kompenzáló ellenállás értékét figyeli az ECU. Ebben az esetben még csak egy gyárilag beépített kompenzáló ellenállás értékén keresztül tudja figyelembe venni az ECU az injektorok gyártási szórásából adódó különbségeket. (Később, a 3. generációs injektoroknál (G2 Type) már megérkezett a kódsor, amit az ECU-ba kell beírni. Ezzel már nem csak egy konstans értékkel vehető figyelembe az ECU az injektorok szórása, hanem egy jóval részletesebb adatsorral.)
A T22 X2 type injektoraira NINCS A DENSO ÁLTAL KIDOLGOZOTT FELÚJÍTÁSI ELJÁRÁS! Sajnos. Nincs hozzá se gyári csúcs, se gyári technológia. Is itt jön a képbe a magyar leleményesség (?) !
Benedeczkiék elkezdtek kísérletezni, hogy milyen másik típusú DENSO injektor csúcsával lenne jól felújítható ez a fajta injektor. Találtak is olyat, ami jó lett, majd mértek, beépítettek, teszteltek sokat, majd gyakorlatilag visszafelé irányban működve, ők mutatták be azt a DENSO-nak, amit (állítólag) DENSO-ék el is fogadtak és külön engedéllyel ilyen módon művelhetik az X2 type injektorok felújítását is. Így egy speciális elszámolással kerülhet DENSO gyári csúcs ezekbe az injektorokba is. Ami számomra kicsit sötét folt még, az az, hogy mivel a kompenzáló ellenállás az injektor fejében nem cserélhető, ezért elmondásuk szerint az injektort kalibrálják az ellenálláshoz. Ez a rész kicsit sántít még, de ha valaki veszi a fáradtságot és kibogozza, akkor annyival is okosabbak leszünk.
És végül az árakról: Nagy-nagy kedvezménnyel az én T22-mbe egy darab gyári DENSO injektor a Bárditól 101.500 Ft Áfával. A Benedeczkitől felújításra (komplett szét-össze, UH és egyéb takarítás, csúcscsere, bemérés) 66.000 Ft/db körüli összeget kaptam. Ez arra az estre érvényes, amikor a helyszínen a kezükbe adod a 4 db injektort. Erre még rájön a ki- és visszaszerelés költsége, illetve a fuvar. Egyeztetett időpont esetén a felújítás a helyszínen megvárható!!
Ahogy a honlapjukon még látható, a Toyotákban használt összes DENSO magasnyomású szivattyú felújítását is vállalják (HP2, HP3, stb.), szóval mindenképpen figyelemre méltó a cég DENSO tevékenysége nagynyomású rendszer témában. Ha másra nem is, egy telefon erejéig mindenképpen érdemes beszélni velük, ha gond van.
Remélem, tudtam újat mondani.
És most megyek és megadom a bankszámlaszámomat Benedeczkiéknek, hogy a célzott reklámért járó összegeket át tudják utalni...
Üdv:
BF