Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3371428 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7080 Dátum: 2012.11.08 10:58:00 »
Méret nem speciális, ugyan is szabvány méret, így van belőle, a saru ugye vékony és balos, ami spéci, de persze manapság már nem annyira, hogy beltéri típus kell hogy legyen, azért a kiszellőző és (zárt)
Najó, de Priuson kívül több autó is van, ahol csomagtartóban van az aksi, pl BMWkben is ott van (ugyanúgy jobb hátul), és mégse speciális amennyire tudom...

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #7081 Dátum: 2012.11.08 11:55:38 »
Mondjuk nekem is ez a tapasztalatom. Általában a kérdés mellé oda szoktam írni, hogy természetesen fizetem! :)
Persze, nekem sem volt még ez eddig gond, ha pl. postával küldi ugyanott adja fel csak más összeget fizet
Today, tomorrow and after tomorrow!

edhunter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #7082 Dátum: 2012.11.08 14:23:19 »
Persze, nekem sem volt még ez eddig gond, ha pl. postával küldi ugyanott adja fel csak más összeget fizet
Nekem már volt. Igaz az amerikai eladó volt, ott meg másképp működik a posta.

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7083 Dátum: 2012.11.08 15:00:51 »
A méretén kívül miért speciális ez az aksi, ami Priusba kell? Itt még önindítózni sem kell, tehát sokkal jobban kímélve van. Miért nem jó egy "sima" aksi (ha méretre talál olyant az ember)?
Az ólom-sav akkuban ólom-oxid keletkezik kisütéskor, ami ha kikristályosodik, akkor már nem tud visszalakulni töltéskor ólommá, azaz ez a kapacitás már soha többé nem nyerhető vissza. A kristályosodási folyamat mindenféle körülménytől függően 1-3 napon belül megkezdődik. Ezért lehetőleg az ilyen aksikat mindig csurig feltöltve kell tartani.

Azért spec. a keyless-es Priusok aksija, mert a keyless gyorsabban süti ki az aksit, amikor az autó áll, amit egy normál akku nem tolerálna, ha 2-3 napnál ritkábban használják az autót. Ha gyakran használják, azaz sűrűn kap töltést, akkor a normál aksi is megfelelő.

Tahát a Prius akksija jobban ellenáll a kicsit kisütött állapotnak, lassabban kristályosodik a lemezek szerkezete és anyaga miatt. Cserébe egyáltalán nem tolerálja, ha 13.8 V-nál nagyobb feszültséget kap, erre nagyon oda kell figyelni, ha járművön kívül akarja valaki tölteni. Az újabb töltőkön már van ilyen funkció, a drágábbak pedig fel is tudják ismerni, hogy milyen aksira vannak rákötve és aszerint állítják be a feszkót. (A hagyomásnyos aksikat 14.4-15 V-al is lehet tölteni, a max. áramerősség betartása mellett.)

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #7084 Dátum: 2012.11.08 15:02:26 »
Nekem már volt. Igaz az amerikai eladó volt, ott meg másképp működik a posta.
Erre is van megoldás: van egy cég aki ilyen szállításokkal foglalkozik, van egy tengerentúli képviseleti irodája, oda kell kérni az adott termék kézbesítését, ők meg hazahozzák neked :hug:
Today, tomorrow and after tomorrow!

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7085 Dátum: 2012.11.08 15:08:11 »
Nos b.c. májsztró hogy állsz az akku témával?

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #7086 Dátum: 2012.11.08 18:09:51 »
Nekem már volt. Igaz az amerikai eladó volt, ott meg másképp működik a posta.
Nekem ilyen még nem volt, mert ahol problémás a szállítás, illetve azt írja csak országon belül küld, szoktam írni levelet, hogy természetesen fizetem, ha küldi Hungaryba (sárvédő is ilyen volt), és természetesen rögötn fizetek Paypallal, eddig asszem mindenki azt mondta, h akkor nem gond neki (pénz úgyis bejön).

Bozman: KÖsszi az aksiinfót!

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7087 Dátum: 2012.11.08 20:08:18 »
Az ólom-sav akkuban ólom-oxid keletkezik kisütéskor, ami ha kikristályosodik, akkor már nem tud visszalakulni töltéskor ólommá, azaz ez a kapacitás már soha többé nem nyerhető vissza. A kristályosodási folyamat mindenféle körülménytől függően 1-3 napon belül megkezdődik. Ezért lehetőleg az ilyen aksikat mindig csurig feltöltve kell tartani.
Ezt hívják szulfátosodásnak.
Azért spec. a keyless-es Priusok aksija, mert a keyless gyorsabban süti ki az aksit, amikor az autó áll, amit egy normál akku nem tolerálna, ha 2-3 napnál ritkábban használják az autót. Ha gyakran használják, azaz sűrűn kap töltést, akkor a normál aksi is megfelelő.
A Prius gyári akksija az ólomlemezek tasakos elhelyezése miatt nehezebben lesz cellazárlatos,azaz nagyobb az üzembiztonsága a hagyományos akksiknál.
.... Cserébe egyáltalán nem tolerálja, ha 13.8 V-nál nagyobb feszültséget kap, erre nagyon oda kell figyelni, ha járművön kívül akarja valaki tölteni. Az újabb töltőkön már van ilyen funkció, a drágábbak pedig fel is tudják ismerni, hogy milyen aksira vannak rákötve és aszerint állítják be a feszkót. (A hagyomásnyos aksikat 14.4-15 V-al is lehet tölteni, a max. áramerősség betartása mellett.)
Ebben van egy kis bibi. A Prius ugyanúgy 14,4V-altöltmint az összes többi jól működő Toyota. Az ólomsavas akkuk ideális max. töltőfeszültsége valóban cellánként 2,3V azaz (2.3x6=13,8) ahol még alacsony a buborék képződés.A Toyota az üzembiztonság miatt azonban -helyesen- inkább magasabb feszültséggel tölt, vagyis az élettartam picit rövidül, de a töltés gyorsabb lesz,ezáltal a ritkábban használt járművek még télen is viszonylag rövidebb távon tudnak visszatölteni.
A cellánkénti 2,3V töltőfesz.mellett van mégegy 10%-os ökölszabály az akkumulátorok élettartamának maximalizálásához:
- a maximális töltőáram a kapacitás 10% a,tehát 45Ah-Prius akksi esetén 4,5A, 35Ah YarisHSD esetén 3,5A
- az akkumulátort élettartama a belőle kivett áram mennyiségével rohamosan csökken. Amennyiben csak a kapacitás 10%-át vesszük ki, majd teljesen feltöltjük, akkor nagyon hosszú élettartamot érhetünk el. (Sajnos itt a Prusok,de a YHSD-k elég nagy hátrányban vannak a kiegészítő elektronikák -GPS,HIFI, Smat Key, riasztó, ülésfűtés ... - üzemeltetésénél, amit némileg kompenzál a motorindítás hiánya).

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7088 Dátum: 2012.11.08 20:42:19 »
Ebben van egy kis bibi. A Prius ugyanúgy 14,4V-altöltmint az összes többi jól működő Toyota.
Pár hónapja írta valaki, hogy 13.8-at írt ki a szerviz menü, amikor véletlenül gyújtáson akarta megnézni, hogy mekkota az aksijának a feszültsége és úgy emlékszem, hogy a miénk is ennyit írt ki. Meg egy Toyotás doksiban is ezt olvastam valahol. Te konkrétan láttál 14.4-et Prius esetén?

OFF
Az összes jól működő Toyota csak rövid ideig tölt 14.4-el. Utána minél magasabb a környezeti hőmérséklet, annál hamarabb csökkenti ezt az értéket, pontosan amiatt, amit írtál. :) Nyáron már 1-2 perc után 14 alá megy.
Az európai gyártók nem mindegyike teszi ezt, hogy a gazdik 2-4 évente kénytelenek legyenek új aksit venni.
Itt felénk van egy szaki, aki kb. 30 éve árul és gyárt aksikat (Lesti), nála régebben meg lehetett rendelni utólagosan beépíthető fesszabályzó szabályzót, ami figyelembevette a küls hőmérsékletet, néha triplájára hosszabítva 1-1 modell élettartamát.
(A Corollánk gyári aksiját először 8 évesen kellett cserélni, Lesti bácsi meg is dícsérte a Toyota fesszabályzót, miután meg is mérte. Azóta pedig az Ő 10e Ft-os aksija teszi a dolgát. :) )

Prius2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 95
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #7089 Dátum: 2012.11.08 21:57:44 »
Mondjuk nekem is ez a tapasztalatom. Általában a kérdés mellé oda szoktam írni, hogy természetesen fizetem! :)

Mennyiért szállítanak Mo-ra onnan 4 db felnit? 50 eFt?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7090 Dátum: 2012.11.08 22:15:04 »
Te konkrétan láttál 14.4-et Prius esetén?

Sajnos csak YHSD-m van, ez volt a leggyorsabban elérhető új autó (de nagyon szeretem). Abban a szervizmenüben szoktam látni 14,4V-ot.-(

3 nap állás után 12,2V kapocsfeszültséget mértem (előtte 12,8), pedig csak a riasztó-immó (7,5mAh) és a Smart Key(?mAh) fogyaszthatott. 1x majd, ha kezembe kerül  1 normális műszer végig szeretném mérni mi-mennyi.
Rátettem a kis töltőmet max. 13,8V, 1,5A.

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7091 Dátum: 2012.11.08 22:26:03 »
Sajnos csak YHSD-m van ...
Csaaak? :)
Jó kis gép az, -1 litykó városban a PII-höz képest és szerintem elég tágas is. Oké, nem egy családi autó, de a hétköznapokra elfogadnám.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7092 Dátum: 2012.11.08 22:41:19 »
Én is láttam már 14,1 V töltőfeszültséget az enyémen, ez nem kirívó.
Az, hogy jó lesz e csak az idő döntheti el. Egyelőre működik.
A wikipedia-n nyugalmi feszültségre 11,8-at írtak és 10,4V-nál , nem sokára cserésnek minősítették. Nem ez a leghitelesebb forrás, de eléggé tapasztalati értékeknek látszott a leírás.
Nekem reggelre 12,1 V-lett a töltés után fél órával mért 12,4 V, napközben délutánra 11,9 V. Én ezt szoktam meg tőle, ezt a 11,9-et sokszor láttam már.
Ami jó, hogy lápával terhelve sem sokkal kevesebb.
Szóval eddig jól sikerült a beavatkozás, úgyhogy én is ajánlom mindenkinek a preventív módszert.
Jó, hogy írtátok, hogy érzékeny az töltőfeszültségre, mert ahogy írtam nem mertem egész este töltőn hagyni. 4 óra után 0,23 A volt a töltőáram, és 15,01 V volt a töltőfesz. Nem vészesen, de elég intenzíven pezsgett már.
Nem hiszem, hogy gondja lett tőle, de ennyi elég volt neki azt gondolom.
Egyébként a wikipedia oldalon is írták, hogy 0,6 A a rendszer szivárgó árama a két ajtólámpával. Egy kis ez az és meg is van az általam mért 0,8 A.
Később beszámolok arról, hogy hogyan alakul a nyugalmi feszkóm. Eddig jó.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7093 Dátum: 2012.11.08 23:06:16 »
Csaaak? :) ...
Nagyon sok előnye van a PIII-hoz képest (jobb vezethetőség, kevésbé szintetikus, picit kisebb fenntartási költségek,és persze az ára)
Ugyanakkor a mérete miatt oda kell figyelni mit, mennyit és hogyan szeretne szállítani az ember.
A PIII hajtásrendszere azonban hatékonyabb, és  néha azért jól jönne az a + méret (és a rolós csomagtartó).


Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #7094 Dátum: 2012.11.09 07:08:23 »
Mennyiért szállítanak Mo-ra onnan 4 db felnit? 50 eFt?
Egy komplett motorblokkot hazahoznak 150,- USD-ért, a 4db felni nyilván kevesebbe kerülhet :hug:
Today, tomorrow and after tomorrow!