Sziasztok!
6 éve vagyok egy 95-ös liftback tulaja, és sajnos most jutottam el odáig, hogy én nem tudom számomra gazdaságosan megszereltetni, sajnos. Mindezt úgy, hogy 270 ezres javítás van benne januárról (szilentek, vezérlés,plusz apróbb dolgok) Bosszantó a dolog, mert rozsda alulról alig van rajta, még bőven szaladgálna egy jó ideig. Ami maradt javításra: első lengéscsillapítók, egy kis hegesztés a katalizátornál (megoldható levétel nélkül), plusz valahol folyik az olaj. (valószínűleg szelepfedél, a motor nem eszi) Sajnos esztétikailag nincs annyira szép állapotban, viszont ahogy már írtam, az alváz remek, a beltér is megkímélt, a kerékjáratoknál itt ott ütődés, a motorháztetőn a fényezés felpattogzott.
Április 10-én járt le a műszaki. Véleményt szeretnék kérni, hogy van-e esély, hogy valakinek kéne az autó,szerintem ha valaki tud és szeret szerelni, megbecsüli a még japánban gyártott, nem elrozsdált, szép liftback formát, elég jól járna vele.
Bár már nem friss a hozzászólásod, a válasz sajnos mindig aktuális lesz
Nekem is ez a nagy dilemmám van a Corival, mert sajnos a korábbi gazdái nem vigyáztak rá (fű, nedves talaj alatt állt évekig
), így sajnos a rozsda már kikezdte a kerékjáratokat és egyebeket is - de 250e Ft-ért meg lehetne szakszerűen csináltatni - utána pedig kellene rá egy komplett újrafényezés - szintén 6 számjegyű összeg.
És mint utólag kiderült, egy kis ritka gyöngyszemet birtoklok, az 1.6 Si-t, de ugye a 3 ajtós mivolta végett egyszerűen semmi de semmi nem elérhető hozzá itthon, még bontott alkatrész sem (vagy azt azonnal elkapkodják). A motor szerintem még egyszer elmenne 283e km-et, és a kis súlya végett a mai napig nagyon kis fürge virgonc maradt - a beltere pedig nagyon egyben van még szerencsére. 94-es, de pl a tetőablaka a mai napig úgy nyílik/siklik, mint az új autókban, és persze még mindig nem ázik be.
Az autót 180e Ft-ért vettem az asszonynak tanuló autónak még 2019-ben, azóta asszony ment, a kocsi maradt.
A vásárlás után azonnal ráment 230e Ft, fékek, folyadékok - és minden olyan elengedhetetlen dolog, ami a biztonságos közlekedéshez nélkülözhetetlen. Rá 1 évre vadi új gumik. Tavasszal új akksi.
Így most csak olajat és szűrőket kellett rajta cserélni, és teszi a dolgát.
De van értelme egy ilyen autót "életben tartani"? Persze hobbi szinten nézve, és a Toyota iránti szeretetet, azonnal azt mondod rá, hogy igen.
Anyagilag? - biztosan nem, főleg, hogy ott van mellette egy 2.4-es Avensis is minden földi jóval felszerelve, a Coriban meg még ABS sincsen, nemhogy légzsákok.
Használt autóként mit adnának érte? Illetve a Csontin kívül - és persze nyomott áron - ki adna érte bármit is?
Talán az eredeti vételárát még igen, na de azt a sok százezret, ami ráment, sajnos már biztosan nem.
Vagy tényleg meg kell csináltatni szakszerűen mindent, és OT-ra vinni (persze akkor legyen valami ritkább példány/kivitel - bár 30 évesen mindegyik esetében ritka, amik épségben megmaradnak).