Az tök jó ha tudod magadnak szerelni. Esetleg szabályoztasd fel a tárcsákat. Hibakódot OBD II. csatlakozón át tudsz kiolvasni, a lábadnál bal oldalt lent. Otthoni célokra ebay-ről vehetsz 3$-ért is blutooth-os cuccot amit okostelefonra tudsz dugni. 40$-ért már standallone grafikonrajzolós eszközt is vehetsz. Rolós cuccot lehet kalaptartónak hívják, nem tudom a hivatalos nevét én se. Ha nem sikerül megcsinálni akkor itt vannak Toyota specifikus bontók: http://www.toyotaklub.hu/toyota-bontok/?_ga=2.145689527.2040702532.1521749208-1664235833.1448817770
Olaj szintjét nézegesd gyakrabban. Ha hajlamos az olajfogyasztásra akkor ne főjön meg a moor. Min-max szint között kb. 1 liter van.
Roló megjavítva, a kétkomponensű folyékony epoxi nagyon durva cucc. Fúrtam az aluprofilba egy 2.5-es lukat, teleraktam mindenhonnal epoxival, a lukon meg áttoltam egy 2,5mm-es pici fémstiftet, hogy ne csak az epoxi tartson, hanem legyen valami, ami kicsúszás ellen is tart. A megragasztott olyan beton erős lett, hogy hozzá képes a túloldali gyári lötyög. Majd upgradelem azt is.
Olajat nézem, mert még nem egyértelmű, hogy az enyém olajfogyasztós-e vagy már nem. Elvileg 2005.okt.5. forgalombahelyezésű a toyodiy alvázszám alapján azt mondja, 2005 szeptemberi gyártás, tehát akár lehet is, hogy ez már nem az olajivó változat. Majd kiderül, most van benne 204ezer, 203ezernél cseréltek olajat benne, ez látszik az olajon is, meg a ráakasztott kartonon is.
Gyorsan rendeletem egy kis iphone-os OBD kütyüt meg két bicskakulcsot, nekem eddig csak jó tapasztalataim voltak az Alival, egy csomó ***t vettem már onnan az elektronikai gyöszöktől kezdve a "antik - made in italy" konyhaszekrényfogantyúig mindenfélét. És általában fél, meg negyedáron.
Keréknél nekem a nyári maradt 16-os gyári felnin, télinek vettem 195/65R15 Continental TS gumit. Váltóméret, olcsóbb is a 16-osnál és a magasabb oldalfal jobban viseli a téli kátyúkat. automax.hu-ról sikerült gyári Toyota acél felnit venni. Esetleg számold ki. Nem vettem észre, hogy a vezetési élményből elvenne a magasabb oldalfal, bár nem is szoktam nagyon hajtani.
Felnire még alszom egyet, de gumit mindenképpen kell, mert most a 16-os felnin csak egy téligumi van, az meg nem jó. Lehet az lesz, hogy most csak egy szett gumit veszek rá nyárit, aztán majd ősszel meglátom, hogy kell-e még egy szett 16-os felni a télinek, vagy lemezfelni lesz, vagy mittomén.
Belső lámpát majd meséld el hogy mi sikerült. Ötletem sincs hogy hogyan tud szétesni.
Szétkaptam azt is gyorsan. Vagy barbár módon szedték szét egyszer, izzót cserélni, vagy ilyesmi lehet.
Az egész belső csillár három darabból áll össze, az áttetsző plexi, amin világít, annak a műanyag kerete, ami egyben az egész burkolata, és fölötte a tetőkárpitban egy műanyag tálca, amiben vannak a fém foglalatok. Namármost, az ide-oda csúszkáló kapcsoló úgy van eredetileg felapplikálva, hogy a csúszókapcsoló, amit tologatsz, az a belső tálca kűlső felén van, a háta felől meg rá van gyógyítva egy pici hajlított rugós réz lemezke - azt tologatod valójában, azzal zárod a három külön áramkört. Amikor ez az egész lejött, néhány apró műanyagtörmelék potyogott le, úgyhogy valamikor azt a műanyag kapcsolót egyszerűen kirántották lefelé, a rézlemezkéből kijött úgy, hogy a belekapaszkodó kis karmok letörtek. Ha lehúzom az összes vezetéket és behozom a belső tálcát a garázsba, epoxival azt is meg lehetne gyógyítani, de még akár ragasztópisztollyal is, visszaragasztani rá a rézlemezkét, csak kell hozzá a tálca is, mert az teljesen körbeöleli a kapcsolót. DE inkább körülnézek bontóban, mert a 4 kis karomból, ami a kűlső burkolatot tartaná feszesen fent, kettő le van törve, szóval épp nem lóg még a burkolat, de nem is áll valami feszesen, szóval kerítek rá egy komplett belsőt. Csak a külsejét úgyse fogja ideadni magába' senki se', akkor meg fölösleges ragasztgatnom a kapcsolóra a rézlemezkét.
A bicskakulcsról majd mesélj, lehet kísérleti jelleggel kipróbálnám. Valahol van itt a fórumon egy leírás, hogy hogyan kell feltanítani T25-re, de nem találom a leírást.
Na, ha azt megtalálod, annak örülnék nagyon. Van még három hét, addigra igéri a posta a kulcsokat.
Közben megtaláltam a letöltött szervizmanualban.