A Micraban a valto francia, a motorja es a tobbi alkatresze japan. A valtoja amugy nem rossz, igza 40e km van csak az altalam ismert es szervizelt peldanyban.
A motorja nyomatekosabb es kozepes tartomanyban erosebb erezhetoen. Dombon felfele is megy 4 emberrel is, tovabba valtozo vezerlesu, amit az iDSi nem tud.
A feke hasonlo, azonnal reagal a fekasszisztens sajnos, akkor is, ha nem akarom. A Jazz feke hatul hajlamos a berohadasra, ezert azt tisztitani kell neha feksprayvel. Meg nem art szervizeleskor neha szetszedni es megmozgatni a csuszkakat.
A lampaja jo, hasonloan kelloen erosen vilagt, mint a Jazz.
A beltere szebb, de az anyagminosege kisse rosszabb. Kulonosen a kormanynal a kulcsos resz lett gyengebb kivitelu.
A futomuve sokkal, de sokkal jobb, 150-nel is stabil a kocsi, nem pattog uthiban a hatso utas fol-le, stb.
A kormanyzasa hasonlo, MP3-at is jatszik a fejegysege.
A belso meretei kisebbek, nem annyira praktikus, mint a Jazz. Nem lehet annyira varialni.
A motorjat nehezebb szerelni, mert 3 reteg muanyag van a motorra szerelve, igy a gyertyacsere is fel nap, mire mindent leszedsz a motorrol. Bar a Jazz 8 gyertyas rendszere sem kutya.
SOKKAL OLCSOBB a vetelara ujonnan! Igaz, az ertektartasa rosszabb.
Erdemben nem mondanam, hogy szar francia lenne japannak alcazva. Felveszi sok tekintetben a Micra a versenyt a Jazz-el, kulonosen a vetelarat figyelembe veve. Nekem belulrol jobban tetszik es kenyelmesebb is. Kelloen nyomatekos, de mellette takarekos is. Kivulrol a Jazz jobb, meg nagyobb is, meg picit jobb a minosege, de nem sokkal. Nekem egyik sem kellene, mert kis nyomi mindegyik.