Szevasztok!
Valaki árulja el, hogy mennyi km után térül meg a hibrid móka? Illetve mikor éri meg hibrid autót venni. Én amit eddig számoltam, akkor a Yaris használt benzinesként éri meg a legjobban, amikorra már az értékének a felét kb. elvesztette, nagyjából 3 év alatt.
Avagy mit nem vettem számításba?
Whis sok balesetmentes km-t kívánok az új verdával!
Szia!
Elokotortam neked a szamitasaimat, amik kb. 400 forintos literenkenti uzemanyaggal lettek kalkulalva es az atlagfogyasztasokat nepiteletrol es ismerosoktol vettem.
1.33-as CVT valtos Trend felszereltseg hozza kb. ugyanazt, amit a HSD Active, par szazezer kulonbozettel. Nekem kb. az jott ki, hogy durvan 10 ezer kilometerre 80 ezer korul lehet megsporolni az uzemanyagon, tehat ha 100 ezret hasznalja valaki, akkor cirka 800 ezer lesz a "haszon". Ehhez tedd hozza, hogy ezalatt a 100 ezer alatt biztos, hogy legalabb fekbetetet cserelni kell a sima yarison, ne adj Isten meg tarcsat is. Szoval en azt mondom, hogy a vegen pozitivan fogsz kijonni a hibriddel, igaz nem sokkal, de ahogy mar mas is irta, eladaskor eleg nagy elony a hibrid hajtas, mivel mar legendava valt a megbizhatosaga (mivel joval kevesebb alkatresz mehet tonkre benne), igaz meg nem nagyon van hasznalt YHSD
.
Mashol en nem latok kevesebb kiadast, szervizbe ugyanugy el kell vinni, talan a hibrid hajtas garanciaja.
Szerintem erdemes most kicsit tobbet kifizetni.
Ami lehet, hogy bejon egyszer nalunk is: olcsobb parkolas/ingyenes hibrid/elektromos/stb. autok tulajainak. Nagyon remelem, hogy atvesszuk ezt egyszer a "fejlett" orszagoktol, mert akkor mar nem is kell szamolni, hogy mi eri meg.
Viszont szerintem hibridet nem 10-20 ezer kilometerre eri meg venni, hanem hosszutavon, akar csaladon belul is jarhat tovabb.