A napokban elindult a bontás!
Szerelés közben próbáltam magyarázatot keresni a magas fogyasztásra.
Szelephézagra tippeltem hogy kicsi lesz, de mind megfelelő volt. Egy kirepedt vákumcsövet találtam.
A szelepfedelet levéve nem látszott kokszos olajlerakódás. A hengerfej csavarok szerinten túl könnyen meglezultak, a generátornál lévő csavar szinte laza volt. Lehet hogy ez miatt lehetett mindig a kevés vízfogyás.
Blokk és hengerfej pucolás még nem volt, bízok benne hogy csak tömítést kell cserélni.
A HF tömítésen látszik az 1,2 hengerek között hogy átégett, és az is hogy ott beledolgozott a víztérbe.
Még ki kellene szerelni a dugattyúkat is ha már ennyire meg van bontva, dugattyúgyűrűk is cserélve lesznek.
Ugye a blokkot ezért nem kell kivenni, az olajteknőt le lehet venni a váltót tartó merevítő kivétele után?
Szuper, nem olyan kis munka ez, de megéri
Igen, mindenképpen érdemes meggyűrűzni!
Úgy van, ahogy írod: olajteknő le, olyan dugókulcs kell, mint a hengerfejhez, csak 14-es méretben (nekem az kellett, múltkor fényképeztem is), azzal lehet levenni a hajtókarokat, felfelé ki lehet fűzni. Jelöld meg, mi hol volt
A discodan-os leírásban is benne van, melyik gyűrűhézag hol legyen a dugón, mikor összerakod. Hallottam olyat is, hogy ez nem lényeg, én figyeltem rá. Jól jöhet egy párezer forintos gyűrűösszehúzó ehhez: előtte meg kell olajozni a dugót és a gyűrűket, rá az összehúzó és kalapácsnyéllel óvatosan vissza lehet ütögetni a helyére. Erőltetni túlzottan nem szabad, ha akad, akkor igazítani kell. A meghúzási nyomatékokat/fokokat a Haynes-ből nézd! Egy dolgot bánok, hogy nem hónoltam meg a hengerfalat, de még bírja. Ha hónolsz is, akkor jól ki kell pucolni a koszt utána!
A hengerfejet egy élvonalzóval elég megnézni, nekem sem kellett gépmunkára vinni, mehetett össze pucolás után hála Istennek.
Az olajteknőnél nincs tömítés külön, pasztázni kell a leírás szerint.
Mivel lent van a hengerfej, én még becsiszoltam a szelepeket (itt is jól le kell pucolni utána) illetve beállítottam maximumra a szelephézagokat is és cseréltem a szelepszárszimmeringeket anno.
Érdemes lehet még cserélni a vezérműtengely hajtókerekénél cserélni a szimmeringet (leírás szerint zsírozva), és ne felejtsd el a fogaskerék áttételnél kivenni majd a rögzítőcsavart!
A vezérműtengelyek visszarakásánál meg szép fokozatosan kell húzni, nem szabad sehol rögtön végrehúzni, mert törhet vagy görbülhet a tengely.