Szerző Téma: Starlet  (Megtekintve 712620 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Starlet
« Válasz #2250 Dátum: 2009.09.11 12:43:54 »
Negatív diszkrimináció!!!  :tt2: :tt2:
14 év tapasztalatán alapuló emberismeret  :whistling: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Starlet
« Válasz #2251 Dátum: 2009.09.12 09:40:52 »
Adott az a jelenség, hogy a Starlet motorja közvetlenül beindítás után (1-2 mp-ig), "szárazon" csörög, mintha nem kapna kenést. Ez már aránylag rövid (mondjuk, fél órás) állás után is fellép, és főleg meleg (!) motornál jelentkezik. Tudom, hogy ilyen rövid "olajhiány", pláne alapjáraton, igazából nem árt neki, de mivel a dolog kvázi minden alkalommal fellép, ezért mégsem tetszik  ::) ... Tennék ellene, ha lehetne.

Mi okozhatja? Az olajszűrő amúgy "fejjel lefelé" áll ezen a motoron, tehát abból nyilvánvalóan vissza tud folyni az olaj a karterbe. De nem ezt kéne megakadályoznia vmi szelepnek benne? A szerelő AL-CO márkájút tett rá... Az olaj Mobil 5 W-40, de aligha ettől van, mert úgy rémlik, olajcsere előtt is megvolt a dolog. Akkor betudtam a régi olajnak és főleg szűrőnek, de nem szűnt meg csere után sem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Starlet
« Válasz #2252 Dátum: 2009.09.12 09:45:18 »
Ja, és minap megdöbbenve olvastam a kezelésiben, hogy ennek az autónak az első futóműve még kenést igényel: a kerékcsapágyak (!) és a gömbcsuklók 45 ezer km-enként új zsírzásra szorulnak  ::) ... Hát, nemtom, mikor csináltak rajta utoljára ilyesmit, de tartok tőle, hogy talán 45 ezer km-es korában, mert 90 ezernél már hegyi melós-futkosó autóként szolgált - most meg 129 lesz lassan benne...

És a szelepeket is állítani kell, szintén 45 ezrenként! Érdekes módon, amíg ezt el nem olvastam, kvázi föl sem tűnt, hogy alapjáraton, üzemmelegen jól hallhatóan ketyeg a motor  :whistling: ...

Viszem is szerelőmhöz az autót ezekkel a dolgokkal, hamarosan!

És wazz, 15 ezrenként ír gyertyacserét  :eek: ... Nemtom, mennyi lehet a gyertyákban, de ránézésre, saccra ennek tutira kb. a háromszorosa  :szemez:

45 ezrenként megszakító-érintkező csereeeeeee  :ph34r: ? Jesszus, jönnek vissza a Moszkvicsos dolgok  :sorcerer: :D
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.12 09:48:35 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Starlet
« Válasz #2253 Dátum: 2009.09.12 10:18:42 »
Ja, és minap megdöbbenve olvastam a kezelésiben, hogy ennek az autónak az első futóműve még kenést igényel: a kerékcsapágyak (!) és a gömbcsuklók 45 ezer km-enként új zsírzásra szorulnak  ::)
Jé, tiszta Trabant  :lol: Azt hordtam anno zsírzásra félévente (nem sokan tették meg, pedig hasznos volt)

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re: Starlet
« Válasz #2254 Dátum: 2009.09.12 11:32:09 »
 nekem tanácsolták h zsirozni ill. kenni  kéne a kormánymüvet és igy nem kínozna annyira a szervo hiánya. én is megpróbálom a köv szerviznél.

tiszta Trabant? nem.  a korabeli , egykorú KGST és J technologiának a világon semmi köze nem volt egymáshoz.  :no:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Starlet
« Válasz #2255 Dátum: 2009.09.12 11:57:43 »
murray Mester, én nem zsíroznék a helyedben a futóművön semmit, ha gyárilag nincs előírva. Könnyen lehet, hogy éppenséggel ártanál vele. Pl. beletapad a zsírba a dzsuva, és elkezdi darálni, koptatni a fém cuccokat...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Starlet
« Válasz #2256 Dátum: 2009.09.12 13:13:15 »
tiszta Trabant? nem.  a korabeli , egykorú KGST és J technologiának a világon semmi köze nem volt egymáshoz.  :no:
Nem is ezt mondtam  :flowers:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Starlet
« Válasz #2257 Dátum: 2009.09.12 19:30:00 »
Adott az a jelenség, hogy a Starlet motorja közvetlenül beindítás után (1-2 mp-ig), "szárazon" csörög, mintha nem kapna kenést. Ez már aránylag rövid (mondjuk, fél órás) állás után is fellép, és főleg meleg (!) motornál jelentkezik. Tudom, hogy ilyen rövid "olajhiány", pláne alapjáraton, igazából nem árt neki, de mivel a dolog kvázi minden alkalommal fellép, ezért mégsem tetszik  ::) ... Tennék ellene, ha lehetne.

Mi okozhatja? Az olajszűrő amúgy "fejjel lefelé" áll ezen a motoron, tehát abból nyilvánvalóan vissza tud folyni az olaj a karterbe. De nem ezt kéne megakadályoznia vmi szelepnek benne? A szerelő AL-CO márkájút tett rá... Az olaj Mobil 5 W-40, de aligha ettől van, mert úgy rémlik, olajcsere előtt is megvolt a dolog. Akkor betudtam a régi olajnak és főleg szűrőnek, de nem szűnt meg csere után sem.

Visszacsapó-szelepes olajszűrőt kellett volna bele venni. Ami benne van, az nagy valószínűséggel nem ilyen. Ha ilyen lenne, akkor bene maradna az olaj, a szelep, csak nyomásirányból engedné az olajat, ha jár a moci.  Mondjuk én személy szerint még AL-CO szűrőkről nem hallottam, cak a fűnyírójukat ismerem.  :devil: :whistling:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Starlet
« Válasz #2258 Dátum: 2009.09.12 19:32:32 »
Ja, és minap megdöbbenve olvastam a kezelésiben, hogy ennek az autónak az első futóműve még kenést igényel: a kerékcsapágyak (!) és a gömbcsuklók 45 ezer km-enként új zsírzásra szorulnak  ::) ... Hát, nemtom, mikor csináltak rajta utoljára ilyesmit, de tartok tőle, hogy talán 45 ezer km-es korában, mert 90 ezernél már hegyi melós-futkosó autóként szolgált - most meg 129 lesz lassan benne...

És a szelepeket is állítani kell, szintén 45 ezrenként! Érdekes módon, amíg ezt el nem olvastam, kvázi föl sem tűnt, hogy alapjáraton, üzemmelegen jól hallhatóan ketyeg a motor  :whistling: ...

Viszem is szerelőmhöz az autót ezekkel a dolgokkal, hamarosan!

És wazz, 15 ezrenként ír gyertyacserét  :eek: ... Nemtom, mennyi lehet a gyertyákban, de ránézésre, saccra ennek tutira kb. a háromszorosa  :szemez:

45 ezrenként megszakító-érintkező csereeeeeee  :ph34r: ? Jesszus, jönnek vissza a Moszkvicsos dolgok  :sorcerer: :D

 :D  A  Dai-ban én olyan hetente ellenőrzöm és zsírzom a megszakítókalapács bütykét, jobban mondva  az osztófej mozgatóbütykét.  Mindíg fülelem, hogy mikor sivít. Így nem kopik, és csendben is van. Most, hogy a lányom használja, pörög bele a kilóméter.  :yes:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Starlet
« Válasz #2259 Dátum: 2009.09.13 08:13:29 »
:D  A  Dai-ban én olyan hetente ellenőrzöm és zsírzom a megszakítókalapács bütykét, jobban mondva  az osztófej mozgatóbütykét.  Mindíg fülelem, hogy mikor sivít. Így nem kopik, és csendben is van.
Hogy is kell ezt pontosan csinálni? A Moszkvics elosztójában volt egy kis filc henger, amire időnként olajat kellett csöppenteni ebből a célból. De zsírzásról még nem hallottam. Amúgy hangot nem ad ki a cucc.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Starlet
« Válasz #2260 Dátum: 2009.09.13 08:14:55 »
Visszacsapó-szelepes olajszűrőt kellett volna bele venni. Ami benne van, az nagy valószínűséggel nem ilyen. Ha ilyen lenne, akkor bene maradna az olaj, a szelep, csak nyomásirányból engedné az olajat, ha jár a moci.  Mondjuk én személy szerint még AL-CO szűrőkről nem hallottam, cak a fűnyírójukat ismerem.  :devil: :whistling:
És ezt miből tudom megállapítani, hogy van-e benne ilyen szelep? Amúgy tudtommal mindegyikben lennie kéne, nem?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re: Starlet
« Válasz #2261 Dátum: 2009.09.13 12:07:17 »
én ugy tudom h a "prémium" utángyártott olajszurokben van. angol nevét elfelejtettem...
én olajcserekor asszem MAN , német márkáju olajszurot szoktam venni. spanyol, olasz, kizárva
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Starlet
« Válasz #2262 Dátum: 2009.09.13 12:29:45 »
Lehet, én is lecserélem ezt a szűrőt... Azon a kb. kétezer forinton nem múlik, ne csörögjön nekem indulás után, mert rossz hallgatni  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re: Starlet
« Válasz #2263 Dátum: 2009.09.13 14:42:00 »
majd Trotter megmondja ha jön.
sztem hagyd.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Starlet
« Válasz #2264 Dátum: 2009.09.13 15:42:25 »
majd Trotter megmondja ha jön.
sztem hagyd.
Trotter hogyan tudná megállapítani, van-e ilyen szelep az én szűrőmben vagy sem  ::) ? A véleményét meg már leírta.

Ki fogom cserélni, próba-cseresznye.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )