Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 604995 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #360 Dátum: 2011.02.03 08:39:56 »
Ez valóban káros - de erről nem is volt szó. Viszont pl. az 1.0 Yaris ugyanúgy gyorsítható már mondjuk 1000-es fordulatról is, mint a 2.0 Ave; csak épp kicsit nagyobb (de persze nem teljes) gázzal, hogy azért meg is mozduljon az autó. Technikailag ugyanúgy lehetséges a dolog, ebből a szempontból nem számít a hengerűrtartalom.
Ez igaz, de kicsit sántít az összevetés az Avéval, mert az 1,0 motor csak 3 hengeres, és ezek nyomatékosabbnak érződnek (pláne a Yaris rövid áttételeivel), mint a 4 hengeresek hasonló ccm-vel.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #361 Dátum: 2011.02.03 16:36:18 »
Ez valóban káros - de erről nem is volt szó. Viszont pl. az 1.0 Yaris ugyanúgy gyorsítható már mondjuk 1000-es fordulatról is, mint a 2.0 Ave; csak épp kicsit nagyobb (de persze nem teljes) gázzal, hogy azért meg is mozduljon az autó. Technikailag ugyanúgy lehetséges a dolog, ebből a szempontból nem számít a hengerűrtartalom.
Ez igaz, de kicsit sántít az összevetés az Avéval, mert az 1,0 motor csak 3 hengeres, és ezek nyomatékosabbnak érződnek (pláne a Yaris rövid áttételeivel), mint a 4 hengeresek hasonló ccm-vel.
Az I-es Yarisból (amilyen az enyém is) az 1.0 is négyhengeres  :otlet: ... A Yaris II-be került háromhengeres 1.0 motor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #362 Dátum: 2011.02.03 16:41:59 »
Ma kicsit leszilacinak/Zénókának éreztem magam  :D ...

Az Avensissel közlekedtem a városban. Négysávos úton, a külsőben álltam a pirosnál a sor elején. Mögöttem egy bordó Aveo, két sráccal. Ződ. Nyugisan elindultam, közepes gáz, kb. 1500-nál már kapcsoltam a kettest... Benézek a tükörbe, Aveos gyerek villogtat... Kielőz, nagy hadonászással elmegy mellettem. Jó. Felkapcsolgatok ötödikig szépen, felgyorsulok 60-ra... a következő lámpáig pár száz méter még, piros, kiveszem üresbe, nézegetem, hogy utolérem-e a pirosnál, gurulásból, az Aveos hülyegyereket  ;) ... Utolértem, még javában piros volt. Mellé érve dudáltam egy rövidet - átnézett - mosolyogva intettem, hogy "na, most mi van?" ... Csak nézett bután  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #363 Dátum: 2011.02.03 17:52:08 »
Áhhhh, jó akkor lettél volna ha zöldre gurulsz be!  [rohog] [rohog]

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #364 Dátum: 2011.02.03 17:53:29 »
 :D Van mit tanulni Mester!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #365 Dátum: 2011.02.03 18:16:30 »
Nem biztos, hogy ennyire akarok  ;) :D ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #366 Dátum: 2011.02.03 18:21:34 »
 [rohog] [rohog] [rohog]
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #367 Dátum: 2011.02.03 20:59:48 »
Ez valóban káros - de erről nem is volt szó. Viszont pl. az 1.0 Yaris ugyanúgy gyorsítható már mondjuk 1000-es fordulatról is, mint a 2.0 Ave; csak épp kicsit nagyobb (de persze nem teljes) gázzal, hogy azért meg is mozduljon az autó. Technikailag ugyanúgy lehetséges a dolog, ebből a szempontból nem számít a hengerűrtartalom.
Ez igaz, de kicsit sántít az összevetés az Avéval, mert az 1,0 motor csak 3 hengeres, és ezek nyomatékosabbnak érződnek (pláne a Yaris rövid áttételeivel), mint a 4 hengeresek hasonló ccm-vel.
Az I-es Yarisból (amilyen az enyém is) az 1.0 is négyhengeres  :otlet: ... A Yaris II-be került háromhengeres 1.0 motor.
:eek: Nem mondod!!!  :eek: :eek: Ezt Tényleg nem tudtam, bocs! :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #368 Dátum: 2011.02.03 21:18:30 »
Az I-es Yarisból (amilyen az enyém is) az 1.0 is négyhengeres  :otlet: ... A Yaris II-be került háromhengeres 1.0 motor.
:eek: Nem mondod!!!  :eek: :eek: Ezt Tényleg nem tudtam, bocs! :surrender:
Ne viccelj már, semmi gond  :) ... Amúgy számomra rejtély, hogy miért is váltották le ilyen rövid idő után ezt a motort, mert kiváló konstrukció. Pici, könnyű (mindössze 68 kg!), pörgős, kulturált, gazdaságos. 1SZ-FE a kódja, és '99-ben elnyerte az Engine Of The Year titulust  :yes: ... Akkoriban azért meglehetősen nagy nóvum volt az olcsó kisautók kategóriájában egy ilyen változó szelepvezérléses, high-tech motor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #369 Dátum: 2011.02.03 21:28:44 »
Én azt hittem, hogy 4 hengeres 1,0 literes motort csak a régebbi OFF Micrákba gyártottak... Mindegy, ismét tanultam valami számomra újat. :clap: :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #370 Dátum: 2011.02.03 21:37:47 »
A Starletekben is voltak ezres, négyhengeresek  :) ... Pl. a hátsókerekesekben (P6, amilyen az enyém is volt) a régi 2K motor, utána pedig a következő két elsőkerekes generációban (P7, P8) a modernebb 1E.

Aztán, ami még így hirtelen eszembe jut... A VW-nek is volt ezres négyhengerese... az Opelnek is... Asszem a Fiatnak is... PUG/Citroen... Szóval azért akadtak szép számmal.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #371 Dátum: 2011.02.04 01:07:00 »
Nyilván egy 1,4-es Corollával nem érdemes olyan alacsony fordulatról gyorsítani, mint mondjuk a kétliteres Avnsisszel...
De  :) ... Csak kicsit több gázzal kell ezt tenni. De a fordulat lehet ugyanolyan alacsony.
Most tényleg tévedsz. Egy nagyobb lökettérfogatú motornak nemcsak, hogy adott fordulatszámon nagyobb a nyomatékleadása, de még a nyomatékgörbéje is közelebb áll az ideálishoz. Tehát alig valamivel az alapjárati fordulatszám felett egy kellően erős motorral már el lehet kezdeni gyorsítani, míg egy kis motorral isten őrizz, pláne kövér gázzal. Pont Te szoktad azt mondani, - és igazad is van... - hogy milyen káros dolog nagyon alacsony fordulatnál padlót nyomni.
Ne keverjuk: mechanikai szempontbol karos a padlo 1100-1200 fordulat alatt. Fogyasztasi szempontbol minel alacsonyabb a fordulat annal jobb gazallastol fuggetlenul. Még a yaris 600-as alapjáratán is.

Emelkedo utana lejto, azaz a domb(fogyiszempontbol):
A rossz: emelkedon tobb gazzal sebesseget tartani, a lejton a gazt kicsit visszaveve sebesseget tartani.
A mindegy: emelkedo tobb gaz seb tartva, a lejton gazt tartva gyorsulni. Atlagseb no, fogyinak nem jo.
A jo: emelkedon tobb gaz seb tartva, a lejton uresben gurulni ameddig lehet.
A jobb: emelkedon valtozatlan gazzal seb csokken, a lejton uresben gurulni ameddig lehet.
A legjobb (nem kozutra): emelkedon valtozatlan gazzal seb csokken, a dombteto elott annyival uresben gurulva tovabb lassulni, hogy még eppen atguruljunk a dombteton, lefele gurulni ameg lehet.


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #372 Dátum: 2011.02.04 07:04:39 »
Köszi, ez így tiszta  :yes: ... Szituáció függvényében az utóbbi kettőt, ill. ezek kombinációját igyekszem alkalmazni az utóbbi időben a városban. Ill. persze nem hagyom szinte állóra lassulni, mire a dombtetőre érek; de általában már kicsivel előtte kiveszem üresbe, hogy minél jobban kihasználjam a lendületet. Ismerős terepen, némi előrelátással & a forgalom figyelembe vételével jól el lehet ezzel játszani  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #373 Dátum: 2011.02.04 08:11:01 »
A Starletekben is voltak ezres, négyhengeresek  :) ... Pl. a hátsókerekesekben (P6, amilyen az enyém is volt) a régi 2K motor, utána pedig a következő két elsőkerekes generációban (P7, P8) a modernebb 1E.

Aztán, ami még így hirtelen eszembe jut... A VW-nek is volt ezres négyhengerese... az Opelnek is... Asszem a Fiatnak is... PUG/Citroen... Szóval azért akadtak szép számmal.
Igen, igen, ezekről mind tudtam, de a 2000 körültől (tudom, Yaris 1997-től van) napjainkig gyártottak közül inkább 3 hengeres 1,0-ás kisautók jöttek ki.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #374 Dátum: 2011.02.04 14:13:11 »
Igen, igen, ezekről mind tudtam, de a 2000 körültől (tudom, Yaris 1997-től van) napjainkig gyártottak közül inkább 3 hengeres 1,0-ás kisautók jöttek ki.
Ja, ez stimmel  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )