Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 604982 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #330 Dátum: 2011.02.01 17:31:16 »
Viszont a Cmax ha jól tudom nehezebb sokkal, ez a városi meg Pest külvárosára értettem, XVI, XVII. kerület általában, 50-es tábla mindenhol és nem nagyon van forgalom.

Jah, bocsi valamit összekevertem mert ez nem a városi fogyasztása a focusnak hanem budapest-balaton, elnézést kérek, csak legutoljára én akkor mentem vele nyáron, viszont most csak itt a kerületben van használva, de nem tudom mennyi most a fogyasztása. Ez az 4,5 liter az autópályás
Just drive for fun

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #331 Dátum: 2011.02.01 17:47:27 »
Ez az 4,5 liter az autópályás

mennyivel? 90? 100?  :flowers:
kisa
born to ride

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #332 Dátum: 2011.02.01 19:34:15 »
110-120, de fater cipöjén tojás van :D Jah és 120-ra beállítja a tempomatot.
Just drive for fun

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #333 Dátum: 2011.02.01 21:09:22 »
Az egyszerű felhasználási célokra, mint pl ahogy mi is használjuk, nem nyomatékszegény az 1,4-es. De pl 4-5 emberrel + némi csomaggal már az! Folyamatosan űzni kell 3000 fölé, mondjuk előzésnél, hogy biztonságosan lehessen vele haladni. Ehhez kevés. Konkrétan 2 személy terhelésig nem érezni gyengének.
A Corsádat nem ismerem, én tavaly év végén vezettem többször egy céges c Corsát 1,2-t (2001). Annak baromi rövidek az áttételei, ezért egyáltalán nem éreztem nyomatékszegénynek, cserébe zabálta a benzint a Corollámhoz képest.
Ahhoz, hogy 4-5 emberrel is jól menjen egy autó, legalább 200 LE kell, az Avén is megérezni a teltházat. Átlagos körülmények között elég az 1,4VVTi.
B Corsát tesztvezettem 1,2-es motorral, az nagyon nem ment, az 1,4 hozzá képest fénysebességű rakéta...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #334 Dátum: 2011.02.01 21:11:20 »
Azért nem érezzük kevésnek, mert tudjuk a kocsi dinamikai képességét.  :flowers: ;)
Ez így van. Minden autóval.  :flowers:
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #335 Dátum: 2011.02.01 21:14:53 »
Ugyanitt jegyeznem meg, hogy nagyon relativ dolog, hogy varosi fogyasztas.
Bizony-bizony. Ma hazafelé, állandóan fékeznem kellett, mindig jött egy m...a, aki index nélkül fordult jobbra, vagy beengedett maga elé valaki, mikor mögötte csak én jöttem, és csak úgy szaladtak feljebb az átlagfogyit mutató számok...
music     

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #336 Dátum: 2011.02.01 21:52:01 »
Ugyanitt jegyeznem meg, hogy nagyon relativ dolog, hogy varosi fogyasztas.
Bizony-bizony. Ma hazafelé, állandóan fékeznem kellett, mindig jött egy m...a, aki index nélkül fordult jobbra, vagy beengedett maga elé valaki, mikor mögötte csak én jöttem, és csak úgy szaladtak feljebb az átlagfogyit mutató számok...
egyetértek :D alig várom a nyarat, hogy kiderüljön, milyen keveset is fogyaszt a kocsim pesten  :lol:

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #337 Dátum: 2011.02.02 01:44:15 »
Az egyszerű felhasználási célokra, mint pl ahogy mi is használjuk, nem nyomatékszegény az 1,4-es. De pl 4-5 emberrel + némi csomaggal már az! Folyamatosan űzni kell 3000 fölé, mondjuk előzésnél, hogy biztonságosan lehessen vele haladni. Ehhez kevés. Konkrétan 2 személy terhelésig nem érezni gyengének.
A Corsádat nem ismerem, én tavaly év végén vezettem többször egy céges c Corsát 1,2-t (2001). Annak baromi rövidek az áttételei, ezért egyáltalán nem éreztem nyomatékszegénynek, cserébe zabálta a benzint a Corollámhoz képest.
Ahhoz, hogy 4-5 emberrel is jól menjen egy autó, legalább 200 LE kell, az Avén is megérezni a teltházat. Átlagos körülmények között elég az 1,4VVTi.
B Corsát tesztvezettem 1,2-es motorral, az nagyon nem ment, az 1,4 hozzá képest fénysebességű rakéta...

Nem ertem ezt a "vitat".
Nehany evig regen sofor voltam. Viszonylag eros autokkal furikaztam embereket. Amikor a 394 lovas autobol atultem egy tartalek 210 lovasba, az nem csak 4 szemellyel, de 2 vel is olyan volt mint egy fakerekes talicska.
1 minden relativ. 2 minden fejben dol el. 3 egy maruti utan az ezres yarissal is lehet nyomatekautozni ( a muris az, hogy egy 1,3 stift utan is  ;) :lol:)


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #338 Dátum: 2011.02.02 08:25:57 »
Nem ertem ezt a "vitat".
Nehany evig regen sofor voltam. Viszonylag eros autokkal furikaztam embereket. Amikor a 394 lovas autobol atultem egy tartalek 210 lovasba, az nem csak 4 szemellyel, de 2 vel is olyan volt mint egy fakerekes talicska.
1 minden relativ. 2 minden fejben dol el. 3 egy maruti utan az ezres yarissal is lehet nyomatekautozni ( a muris az, hogy egy 1,3 stift utan is  ;) :lol:)
Persze, erre próbáltam célozni, hogy amíg nincs másik autó összehasonlítási alapnak, addig teljesen jó a kis motor. De, ahogy beül az ember egy erősebb autóba (én itt ugyanarra a kocsira gondolok egy erősebb motorral), máris rájön, hogy nem biztos, hogy az az ideális motor (habár megtanulta azzal is vezetni az autót akár dinamikusan is), amihez régóta hozzászokott. Persze, alapjában véve jó kis motor az, amiről szó van, de az adott típushoz létezik egy jobb motor is, amivel sokkal kényelmesebben autózhatóvá válik az adott típus, fogyasztásban, pedig nem, vagy csak minimális mértékben észrevehető a különbség.
De ezt csak akkor tudja meg az ember, ha kipróbál egy erősebb motort is ugyan abból a típusból.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #339 Dátum: 2011.02.02 10:23:06 »
És ez alapján benzinesből E11-ből csak az 1.6-os jó, az E12-ből csak a TS, T22-ből csak 2.0-ás, ... ?
Attila 31
  - Avensis
- Prius

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #340 Dátum: 2011.02.02 10:28:06 »
És ez alapján benzinesből E11-ből csak az 1.6-os jó, az E12-ből csak a TS, T22-ből csak 2.0-ás, ... ?
Nem kiforgatni a szavaimat, egy szóval sem sugalltam ilyet.  :excl:
Csak azt, hogy egy adott modellen belül soha sem a legkisebb motor az ideális választás fogyasztás/kényelem szempontjából. Hogy ennél az alsó-közép kategóriánál maradjunk, vezettem már Off Opel Astra G 1,2 (75LE)-t, meg 1,6 16V-t is. Most mondjam azt, hogy az 1,6-os kevesebbet fogyasztva is messze dinamikusabban ment, mint az 1,2-es üresen? ON
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #341 Dátum: 2011.02.02 10:30:27 »
Ráadásul az én felfogásom szerint az sem ugyanaz, ha "megfelelő", vagy "ideális" motorról beszélünk-e... Erre próbálok kilyukadni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #342 Dátum: 2011.02.02 10:36:37 »
A használati körülményektől, illetve a vezetési stílustól erősen függ kinek melyik az "ideális".
Persze nyilván vannak akik anyagi megfontolásból, pénz híján az olcsóbb, "megfelelőt" veszik meg.
Főleg a mai emelkedő teljesítményszintek mellett, szerintem kevéssé mondható el hogy a legkisebb motorral szerelt változatok a nagy átlag számára csak a megfelelő szintet hoznák.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #343 Dátum: 2011.02.02 10:42:47 »
A használati körülményektől, illetve a vezetési stílustól erősen függ kinek melyik az "ideális".
Persze nyilván vannak akik anyagi megfontolásból, pénz híján az olcsóbb, "megfelelőt" veszik meg.
Főleg a mai emelkedő teljesítményszintek mellett, szerintem kevéssé mondható el hogy a legkisebb motorral szerelt változatok a nagy átlag számára csak a megfelelő szintet hoznák.
A konkrét anyagi oldalát nem véletlenül nem feszegetem a választásnak, pusztán az alacsony fogyasztás/relatív dinamika kérdését. :flowers: Persze, a pénz nálam is bejátszik igen határozottan, egyébként facelift TS-em lenne már születésem óta!!!  :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #344 Dátum: 2011.02.02 13:09:31 »

egyébként facelift TS-em lenne már születésem óta!!!  :D
akkor még olyan nem is volt, max AE86 :tt2:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)