Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 605027 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #195 Dátum: 2010.11.23 17:45:40 »
Jobb az egyenletes haladás.

Ami a felkapcsolást illeti: alapban minél előbb felkapcsolsz, annál jobb... Viszont ezt előrelátással kell kombinálni, hisz van egy idő- ill. távolság-határ, ami alatt többet vesztesz a felkapcsolással, mint amennyit nyersz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #196 Dátum: 2010.11.24 22:26:40 »
Minden lassulás energiavesztés, tehát csak akkor szabad az autót lassulni engedni, ha tényleg muszáj. Ebből következően az egyenletes sebesség a takarékosabb. A váltogatás nehezebb ügy, az több mindentől függ. Nem lehet azt mondani, hogy a kevesebb, vagy a több váltás a gazdaságosabb. Azt kell szem előtt tartani, amit Palaczk is írt: egy bizonyos - és ez a hegymenetet leszámítva elég alacsony, ráadásul a köbcentik növekedésével még inkább az - fordulat felett az elérhető legmagasabb fokozatban fogyaszt a legkevesebbet az autó. Ha ehhez sok váltás kell, akkor úgy érdemes menni, de a valószínűbb, hogy inkább a fordítottja, mert a sebváltás is energiavesztéssel jár.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #197 Dátum: 2010.11.24 22:55:21 »
...egy bizonyos - és ez a hegymenetet leszámítva elég alacsony, ráadásul a köbcentik növekedésével még inkább az - fordulat felett az elérhető legmagasabb fokozatban fogyaszt a legkevesebbet az autó.
Hegymenetben is kevesebbet eszik magasabb fokozatban. Direkt figyelni szoktam a Yarison - hiába kell mondjuk egy adott emelkedőn 50-es tempó tartásához ötödikben padlógáz, míg negyedikben mondjuk csak háromnegyed gáz - akkor is kisebb fogyasztási értékeket ír ki ötödikben.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #198 Dátum: 2010.11.24 23:04:31 »
én ezen a híren döbbentem le:
http://www.toyota.de/cars/new_cars/auris/eco_challenge/weltrekord.aspx

mármint,h ez rekord, és ilyen eredménnyel, meg ilyen autóval...úgy egyáltalán, ez komoly??? :surrender:

tolatva mentek, utánfutóval és tetőcsomagtartóval? vagy ezt hogyan hozták össze?
szégyen és gyalázat :flowers:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #199 Dátum: 2010.11.24 23:23:13 »
én ezen a híren döbbentem le:
http://www.toyota.de/cars/new_cars/auris/eco_challenge/weltrekord.aspx

mármint,h ez rekord, és ilyen eredménnyel, meg ilyen autóval...úgy egyáltalán, ez komoly??? :surrender:

tolatva mentek, utánfutóval és tetőcsomagtartóval? vagy ezt hogyan hozták össze?
szégyen és gyalázat :flowers:
Mi az észrevételed? Kifogásod?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #200 Dátum: 2010.11.24 23:26:59 »
Ezt az értéket tisztán városi forgalomban érték el. És biztos vagyok benne, hogy a szokásos hypermiler trükkök (betonkemény gumik, irreálisan lassú haladás stb) nélkül. A sofőrök az ADAC takarékos vezetés-trénerei voltak, szóval nem hinném, hogy ne hozták volna ki az autóból, amit az adott feltételek között lehetett  :) ... Szerintem azért 3.46-os átlag, a kölni nagyvárosi forgalomban, nagyon is elismerésre méltó.

A másik két menüpontot megnézve, egy helyen említik is, hogy ezeknél a fogyasztási versenyeknél mindig van egy időkeret is, amin belül abszolválni kell a távot (elkerülendő nyilván, hogy a résztvevők 40-el gurulásszanak országutakon meg hasonlók). Ezt az Auris Hybrid Eco Challenge-et amúgy egy 1400 kilométeres vegyes távon (város, országút, autópálya) abszolválták, és a nyertes 3.86-os átlagot ért el - úgy, hogy ezen belül a legjobb részfogyasztása 2.66 liter volt  :otlet: ... Szóval azért takarékos vezetésben nem lehetett itt hiány, "csak" az életidegen & kockázatos trükköket nem lehetett alkalmazni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #201 Dátum: 2010.11.24 23:35:07 »
Ezt az értéket tisztán városi forgalomban érték el. És biztos vagyok benne, hogy a szokásos hypermiler trükkök (betonkemény gumik, irreálisan lassú haladás stb) nélkül. A sofőrök az ADAC takarékos vezetés-trénerei voltak, szóval nem hinném, hogy ne hozták volna ki az autóból, amit az adott feltételek között lehetett  :) ... Szerintem azért 3.46-os átlag, a kölni nagyvárosi forgalomban, nagyon is elismerésre méltó.

A másik két menüpontot megnézve, egy helyen említik is, hogy ezeknél a fogyasztási versenyeknél mindig van egy időkeret is, amin belül abszolválni kell a távot (elkerülendő nyilván, hogy a résztvevők 40-el gurulásszanak országutakon meg hasonlók). Ezt az Auris Hybrid Eco Challenge-et amúgy egy 1400 kilométeres vegyes távon (város, országút, autópálya) abszolválták, és a nyertes 3.86-os átlagot ért el - úgy, hogy ezen belül a legjobb részfogyasztása 2.66 liter volt  :otlet: ... Szóval azért takarékos vezetésben nem lehetett itt hiány, "csak" az életidegen & kockázatos trükköket nem lehetett alkalmazni.
A 30km az Köln városában volt, ami pláne elismerésre méltó, abban nagyon igazad van.
Viszont 24 órán keresztül, tehát éjjel is amikor 0 forgalom lehetett.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #202 Dátum: 2010.11.24 23:53:16 »
...egy bizonyos - és ez a hegymenetet leszámítva elég alacsony, ráadásul a köbcentik növekedésével még inkább az - fordulat felett az elérhető legmagasabb fokozatban fogyaszt a legkevesebbet az autó.
Hegymenetben is kevesebbet eszik magasabb fokozatban. Direkt figyelni szoktam a Yarison - hiába kell mondjuk egy adott emelkedőn 50-es tempó tartásához ötödikben padlógáz, míg negyedikben mondjuk csak háromnegyed gáz - akkor is kisebb fogyasztási értékeket ír ki ötödikben.
50-nél igen, de 40-nél is? ;)
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #203 Dátum: 2010.11.25 07:48:00 »
50-nél igen, de 40-nél is? ;)
40-nél már nyilván a 4-est és a 3-ast kell összevetni. Értem amúgy hogy mit akarsz mondani, csak szerintem a gyakorlatban ezt igazából ki sem nagyon lehet próbálni - vagy ha ki is lehetne, értelme nem lenne és valszeg káros is lenne már a motornak. Az már nem üzemi fordulatszám-tartomány.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #204 Dátum: 2010.11.25 10:08:28 »
Csak akkor káros, ha tövig nyomod a gázt. Ha finoman gyorsítasz - pláne, ha még lejt is az út - akkor nem.
music     

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #205 Dátum: 2010.11.25 10:17:50 »
A 30km az Köln városában volt, ami pláne elismerésre méltó, abban nagyon igazad van.
Viszont 24 órán keresztül, tehát éjjel is amikor 0 forgalom lehetett.
ne egy dízelhez hasonlítsd a hibrid városi fogyasztását,m az az ő igazi "versenypályájuk".
nem lepődnék meg, ha a legjobb, 2,7-es átlagot városban produkálták volna.
mikor a prius3-t próbálgattam, meglepődtem,h minél többször kell megállni, fékezni, annál inkább jobb lesz a fogyasztás.

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #206 Dátum: 2010.11.25 10:27:36 »
Ezt az értéket tisztán városi forgalomban érték el. És biztos vagyok benne, hogy a szokásos hypermiler trükkök (betonkemény gumik, irreálisan lassú haladás stb) nélkül. A sofőrök az ADAC takarékos vezetés-trénerei voltak, szóval nem hinném, hogy ne hozták volna ki az autóból, amit az adott feltételek között lehetett  :) ... Szerintem azért 3.46-os átlag, a kölni nagyvárosi forgalomban, nagyon is elismerésre méltó.

A másik két menüpontot megnézve, egy helyen említik is, hogy ezeknél a fogyasztási versenyeknél mindig van egy időkeret is, amin belül abszolválni kell a távot (elkerülendő nyilván, hogy a résztvevők 40-el gurulásszanak országutakon meg hasonlók). Ezt az Auris Hybrid Eco Challenge-et amúgy egy 1400 kilométeres vegyes távon (város, országút, autópálya) abszolválták, és a nyertes 3.86-os átlagot ért el - úgy, hogy ezen belül a legjobb részfogyasztása 2.66 liter volt  :otlet: ... Szóval azért takarékos vezetésben nem lehetett itt hiány, "csak" az életidegen & kockázatos trükköket nem lehetett alkalmazni.
1400km 24 óra alatt. ez 58km/h átlagsebesség. nem száguldoztak  :flowers:
akárhogy is forgatjuk, ez nem egy jó eredmény. ha próbáltad az auris hsd-t, akkor ezek az értékek megmosolyogtatók, és csak arra valóak,h bebizonyítsa: ólomlábú adac-jürgen is tud 4 alattit autózni. :)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #207 Dátum: 2010.11.25 10:28:40 »
Az Auris HSD-t 6 feletti átlagról 10 km alatt 3.6-ra vittem le tesztvezetésen. :1eye:
         

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #208 Dátum: 2010.11.25 10:29:04 »
A Lupo már x éve tudta a 3 l-es fogyasztást ;) Tudom az nem városi körülmények között.
De a kölni menet is felében nem nagy forgalomban volt (éjjel pl)
Ha csak  városban használsz egy autót ,akkor az elektromos autó lenne a nyerő, de az (szinte) nincs is a piacon.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #209 Dátum: 2010.11.25 10:30:01 »
Cserébe még mindig iszonyat ára van. :wacko: (Anno az is szerepelt az álomautók között).