Tegnap vezetéstechnikai tréningen voltam, és volt egy érdekes tapasztalat, ami szeretnék megosztani veletek. A rántópados gyakorlatnál, előszőr nem tudtam megfogni az autót. Másodszorra ment volna, de a hirtelen gyors kormányzás közben felkeményedett a kormány. Így amikor vége lett, megálltam, látom hogy világít a szervókormány lámpája a műszerfalon. Leállítottam, újraindítottam az autót és nem volt semmi gond. Azt mondta a tréner, hogy sok autónál van, hogy hirtelen gyors kormánymozdulatra letilt a villanyszervó, mert nem tudja kezelni a mozdulatot és gyakorlatilag sokkot kap. Valószínűleg itt is ez történt. Azt mondta, hogy korábban Hyundai-ok voltak az oktató autók (itt most mindenki saját autóval ment) és azoknál is ez volt, innen ismeri a problémát.
A lényeg, hogy nem esett jól, és éles helyzetben ha emiatt nem tudnám megfogni az autót különösen érzékenyen érintene... Értem, hogy ritkán van ilyen, és nem ilyen kiugró esetekre kell tervezni a dolgokat, de hogy pont a kormány az, ami letilt, amikor a legnagyobb szükség lenne rá...
Mostmár csak azt remélem, hogy nem tárolta a hibakódot...
Amúgy ha valakit érdekelnek a tréning tapasztalatok, szívesen megírom a kapcsolódó topikban.