Azzal nincs gond elkeveredik az. Jó tudni ezt. És az a 80 literhez 2 deci az egyáltalán nem is sok, szinte 0. Hiszen a robogómhoz kb. pont a duplája megy, 80 literhez már 2 liter, tehát az meg negyvenes keverék. Még csak azt se lehet mondani hogy lerakódásokat okoz, mert autóba az a 80 liter / 2 deci mennyiség nagyon kicsi.
Hopp most nézem ezt rendesen elírtam. 80 literhez 2 deci vs. 80 literhez 2 liter az nem dupla különbség, hanem 10szeres.
Tehát a kétütemű mocimba 10x annyi megy.
Nekem kb. 6000 km-en fogy motorolajból 1 liter. Ez azt jelenti, hogy 1000 km-en eléget a kocsim 1,6 deci olajat.
De most a keverésre térve:
2 T hozzáadott olajjal számolva 40 literhez 1 deci olaj, 800 km alatt fogy el, tehát 1000 km alatt az 1,25 deci.
Ebből mit mondok? Nem zabálja a kocsim az olajat, 6000 km 1 litert éget el, ami 1,6 liter / 1000 km-es olajfogyasztásnak felel meg. Ha 2T olajból az említett módon 80 literhez valaki ad 2 decit (ennél többet biztos nem) az az én 5 literes átlagfogyasztású kocsimnál 1,25 deci / 1000 km-es olajfelhasználásnak felel meg, tehát ez azt jelenti, hogy olyan kevés ez az olajmennyiség, amit a dízelesek hozzáadnak (egyes emberek), hogy még az én kocsimnál az amúgy sem durva olajfogyasztás mértékének sem felel meg. Szumma szummáron én nem tartanék a lerakódásoktól, mert a 2T olaj eleve égésre terveztetett, tehát még kevesebb mocskot hagy maga után, mint az autó olajevése miatt behörpintett motorolaj, ami sokkal inkább árt neki, mint egy égésre tervezett 2T olaj.
Tehát: 1,6 deci / 1000 km motorolajfogyasztás (sajnos nálam létező dolog, számolnom kell vele) szembenállítva 1,25 deci / 1000 km szándékosan hozzáadott 2T olajjal. = ha a motorolajfogyasztásom nem jár különösebb károkkal, akkor a szándékosan hozzáadott kis mennyiségű 2T olaj sem fog szerintem. Ha nekem dízel kocsim lenne, biztos nem tartanék tőle, és élnék ezzel a lehetőséggel, mert tényleg sok a panasz a gázolaj minőségére, és sok a probléma a dízel autókkal. Ez olyan kis ráfordítást jelent, hogy nyugodtan vállalható, és én biztos vagyok benne, hogy kárt nem tesz a kocsiban. Tehát ha nekem lenne dízelem én keverés párti lennék.
Tényleg és van valaki, aki benzineshez is ad ilyen kevés plusz olajat tankba? Nem értem ám egyébként, mert a benzinnek sokkal gyengébb a kenőképessége, mégse a benzines injektorok romlanak el. Ez miért van? Mert a gázolajosnak pedig jobb kéne legyen a kenés, ők benzinnel eleve pillanatok alatt tönkremennének. Nem értem max. arra tudok gondolni hogy ott még finomabb porlasztás van, még pontosabbak a megmunkált felületek, és a befecskendezési nyomása többszázszorosa mint a benzinesnek? Ezért kell neki az extra kenés? És ezért bírnak sokkal többet a benzines befecskendezők, mert közel sincsenek ekkora igénybevételnek kitéve?