Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1024026 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D
« Válasz #3480 Dátum: 2013.03.18 19:44:34 »
Hát annyi pacinak már kell a szellőzés. Amit írtam azt gyári rendszerre értettem. ;)

Amúgy érdekes, hogy nem rí érte. Talán gondoltak a japók a tuningpotenciálra... :whistling: :D
persze a gyári teljesítményhez  felesleges a nagyobb kipuff rendszer.... legalább is nem sok haszna lesz
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re: Re:D-4D
« Válasz #3481 Dátum: 2013.03.18 20:05:29 »

Milyen 2T olajat használnak, és milyen keverési arány mellett kell ezt elképzelni?
TC–W3 (kénmentes)
1:200

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3482 Dátum: 2013.03.18 20:10:45 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D
« Válasz #3483 Dátum: 2013.03.18 20:21:17 »
Megkérdeztem bátyámat. Ő a Makita full szint 2T olajat használja a Sharanba, 80liter gázolajba 1,5deci 2T-t kever. Már az előző Sharanban is használta és nem kellett semmit cserélni, nem volt baja, holott az előző is és a mostani is jóval 300.000km felett jár.
Az ő tapasztalata szerint ennél (1,5 deci) többet nem tanácsos belerakni, mert a katalizátort bánthatja, és ugye a PD motor sem részecskeszűrős, sőt, még a HDI-kbe is sokan használják minden gond nélkül.
Nyilván, mindenki csak a saját felelőségére, de mivel ő több, mint 100.000km-t belerakott így, nincs okom kételkedni a szavában. Lehet, hogy a DPF-es motorok nem szeretnék, de elvileg azért kell a full szint 2T, hogy ne kormoljon, ne képződjön lerakódás.

A Sthil és a Makita ugyanolyan jó olaj, csak a Makita nincs annyira drága.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #3484 Dátum: 2013.03.18 20:34:28 »
Megkérdeztem bátyámat. Ő a Makita full szint 2T olajat használja a Sharanba, 80liter gázolajba 1,5deci 2T-t kever. Már az előző Sharanban is használta és nem kellett semmit cserélni, nem volt baja, holott az előző is és a mostani is jóval 300.000km felett jár.
Az ő tapasztalata szerint ennél (1,5 deci) többet nem tanácsos belerakni, mert a katalizátort bánthatja, és ugye a PD motor sem részecskeszűrős, sőt, még a HDI-kbe is sokan használják minden gond nélkül.
Nyilván, mindenki csak a saját felelőségére, de mivel ő több, mint 100.000km-t belerakott így, nincs okom kételkedni a szavában. Lehet, hogy a DPF-es motorok nem szeretnék, de elvileg azért kell a full szint 2T, hogy ne kormoljon, ne képződjön lerakódás.

A Sthil és a Makita ugyanolyan jó olaj, csak a Makita nincs annyira drága.
Ez teljesen nevetséges! :D Én pedig semmit nem raktam bele és mégse ment tönkre a motorom, turbóm. Nem is fogok belerakni!

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D
« Válasz #3485 Dátum: 2013.03.18 20:38:29 »
Ez teljesen nevetséges! :D Én pedig semmit nem raktam bele és mégse ment tönkre a motorom, turbóm. Nem is fogok belerakni!
remélem lekopogtad  :devil:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: D-4D
« Válasz #3486 Dátum: 2013.03.18 20:40:53 »
öreg pít,egyél több kurkumát. ;)
neked még gyerek a kocsid,majd dupla ennyi kilóméter mulva ird le,h mizu a magyar gázolajos autóddal!? ;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #3487 Dátum: 2013.03.18 20:52:00 »
remélem lekopogtad  :devil:
Miért neked mi bajod a diesel csapatoddal ;) :?:
Csak azt nem értem mit rinyálnak itt a benzinesek [rohog]
Mintha már számtalan diesel autóval befürödtek volna :cry:

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D
« Válasz #3488 Dátum: 2013.03.18 21:03:04 »
Miért neked mi bajod a diesel csapatoddal ;) :?:
Csak azt nem értem mit rinyálnak itt a benzinesek [rohog]
Mintha már számtalan diesel autóval befürödtek volna :cry:
Én már javíttattam a porlasztókat a coriban, és épp ma cseréltünk a rav4 magasnyomású szivattyújában két szelepet 110 ezer ért, a hiace meg a hilux morzsolt kukoricával is elmegy soha semmi bajuk nem volt, igaz ezek a 2.4 szivó motorok a világból is kimennek :) .... de ettől független szeretem öket, főleg a corit :wub:

Szívó benyásba soha át nem ülnék .... persze vannak kivételek( S2000, 350Z, NSX)  :devil:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:D-4D
« Válasz #3489 Dátum: 2013.03.18 21:06:10 »
Ez teljesen nevetséges! :D Én pedig semmit nem raktam bele és mégse ment tönkre a motorom, turbóm. Nem is fogok belerakni!
Írtam én olyat, hogy márpedig Te rakjál bele? Nem hinném. Csak azt mondtam, hogy nagyon sokan így használják és nincs gond az autójukkal még több százezer km után sem.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Re:D-4D
« Válasz #3490 Dátum: 2013.03.18 21:10:09 »
Írtam én olyat, hogy márpedig Te rakjál bele? Nem hinném. Csak azt mondtam, hogy nagyon sokan így használják és nincs gond az autójukkal még több százezer km után sem.
Én meg azt mondom, hogy ha nem rakta volna bele, se lenne gondja :winkiss:
Én pl még senkiröl nem hallottam, hogy rakott volna bele bármit is :nonono:

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:D-4D
« Válasz #3491 Dátum: 2013.03.19 09:04:07 »
Azzal nincs gond elkeveredik az. Jó tudni ezt. És az a 80 literhez 2 deci az egyáltalán nem is sok, szinte 0. Hiszen a robogómhoz kb. pont a duplája megy, 80 literhez már 2 liter, tehát az meg negyvenes keverék. Még csak azt se lehet mondani hogy lerakódásokat okoz, mert autóba az a 80 liter / 2 deci mennyiség nagyon kicsi.


Hopp most nézem ezt rendesen elírtam. 80 literhez 2 deci vs. 80 literhez 2 liter az nem dupla különbség, hanem 10szeres. :D Tehát a kétütemű mocimba 10x annyi megy.

Nekem kb. 6000 km-en fogy motorolajból 1 liter. Ez azt jelenti, hogy 1000 km-en eléget a kocsim 1,6 deci olajat.

De most a keverésre térve:

2 T hozzáadott olajjal számolva 40 literhez 1 deci olaj, 800 km alatt fogy el, tehát 1000 km alatt az 1,25 deci.

Ebből mit mondok? Nem zabálja a kocsim az olajat, 6000 km 1 litert éget el, ami 1,6 liter / 1000 km-es olajfogyasztásnak felel meg. Ha 2T olajból az említett módon 80 literhez valaki ad 2 decit (ennél többet biztos nem) az az én 5 literes átlagfogyasztású kocsimnál 1,25 deci / 1000 km-es olajfelhasználásnak felel meg, tehát ez azt jelenti, hogy olyan kevés ez az olajmennyiség, amit a dízelesek hozzáadnak (egyes emberek), hogy még az én kocsimnál az amúgy sem durva olajfogyasztás mértékének sem felel meg. Szumma szummáron én nem tartanék a lerakódásoktól, mert a 2T olaj eleve égésre terveztetett, tehát még kevesebb mocskot hagy maga után, mint az autó olajevése miatt behörpintett motorolaj, ami sokkal inkább árt neki, mint egy égésre tervezett 2T olaj.

Tehát: 1,6 deci / 1000 km motorolajfogyasztás (sajnos nálam létező dolog, számolnom kell vele) szembenállítva 1,25 deci / 1000 km szándékosan hozzáadott 2T olajjal.  = ha a motorolajfogyasztásom nem jár különösebb károkkal, akkor a szándékosan hozzáadott kis mennyiségű 2T olaj sem fog szerintem. Ha nekem dízel kocsim lenne, biztos nem tartanék tőle, és élnék ezzel a lehetőséggel, mert tényleg sok a panasz a gázolaj minőségére, és sok a probléma a dízel autókkal. Ez olyan kis ráfordítást jelent, hogy nyugodtan vállalható, és én biztos vagyok benne, hogy kárt nem tesz a kocsiban. Tehát ha nekem lenne dízelem én keverés párti lennék.

Tényleg és van valaki, aki benzineshez is ad ilyen kevés plusz olajat tankba? Nem értem ám egyébként, mert a benzinnek sokkal gyengébb a kenőképessége, mégse a benzines injektorok romlanak el. Ez miért van? Mert a gázolajosnak pedig jobb kéne legyen a kenés, ők benzinnel eleve pillanatok alatt tönkremennének. Nem értem max. arra tudok gondolni hogy ott még finomabb porlasztás van, még pontosabbak a megmunkált felületek, és a befecskendezési nyomása többszázszorosa mint a benzinesnek? Ezért kell neki az extra kenés? És ezért bírnak sokkal többet a benzines befecskendezők, mert közel sincsenek ekkora igénybevételnek kitéve?
                                                                                                                                                   

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D
« Válasz #3492 Dátum: 2013.03.19 09:24:22 »
Én csak annyit mondok, hogy ahányszor a helyi Toyota szervizben járok, mindig van bent legalább 1db szétborított d4d: E12, COV, Avensis, Rav4... ezeket csak a saját szememmel láttam, mindnél, kivétel nélkül a csúcsokkal volt gond. A szerelők egyöntetű véleménye, hogy a probléma oka a száraz gázolaj. Ők is azt tanácsolták, hogy egy tanknyi üzemanyaghoz 1 deci 2T-t lehet keverni (nem volt szó DPF-es autókról)...
Full szint és jó minőségű 2T olajat ajánlott venni...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:D-4D
« Válasz #3493 Dátum: 2013.03.19 09:32:20 »
Egyet értek Bepivel.

2T olaj témához még annyit, hogy írják hogy nemjó a nagyon "jó" olaj, a drága még robogókhoz sem, mert lerakódik stb. Ez a felvetés abból adódik, hogy bizonyos olajok, de az leginkább már versenyre szánt olaj nagyon nagy hőmérsékleten tudnak jól dolgozni és elégni. De viszonylag kevés ilyen kapható a piacon. Ilyen pl. az agip cross 2t. Nem is drága olaj, de azt tuti nem raknám a mocimba sem. Itt is csak az adatlapot kell megnézni, az sokat elárul róla, főleg a viszkozitás. Amelyik nagyon sűrű és viszonylag kevés minősítéssel vagy nem rendelkezik minősítéssel azok a verseny olajok, melyek utcai motorba nem ajánlatosak. Az említett cross 2T is ilyen.

De ez nem azt jelenti, hogy más drága fullszintetikusnak hirdetett olaj ne lenne jó. Feleljen meg sok gyártói követelménynek, a viszkozitási indexe magas legyen, de normál utcai értékek között mozogjon 40 és 100 celsiuson mérve is.
Pl. én robogómba repsol scooter 2T olajat használok, nem egy high-tech olaj, de teljesen jó, ár-érték arány kiváló. Ha lenne ilyen D4D autóm abba is nyugodt szívvel beletölteném! Nagyon ideális lenne nekem ilyen 1,4 -es dízel e12 corolla :)
                                                                                                                                                   

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #3494 Dátum: 2013.03.19 10:25:32 »
Én csak annyit mondok, hogy ahányszor a helyi Toyota szervizben járok, mindig van bent legalább 1db szétborított d4d: E12, COV, Avensis, Rav4... ezeket csak a saját szememmel láttam, mindnél, kivétel nélkül a csúcsokkal volt gond. A szerelők egyöntetű véleménye, hogy a probléma oka a száraz gázolaj. Ők is azt tanácsolták, hogy egy tanknyi üzemanyaghoz 1 deci 2T-t lehet keverni (nem volt szó DPF-es autókról)...
Full szint és jó minőségű 2T olajat ajánlott venni...
Én meg csak azt láttam hogy benzines Avensiszek vannak  motorcserén a szervizben. :D