Korábban volt az AutoBildben egy teszt, ami azért elég informatív a jelenlegi témánk szempontjából. Itt versenypályán eresztettek össze különféle erős, sportos vagy kimondottan sport autókat; mérték a gyorsulást, és persze a köridőt is. A Subarut a (régi, szedán) Impreza WRX STi képviselte, 2.5-ös, 280 LE-s kivitel. 5.4 alatt volt 100-on, és 1:39.6 mp alatt teljesítette a kört a pályán. BMW-ből volt jópár:
130i: 0-100 6.2, kör 1:40.35
330i: 0-100 6.2, kör 1:42.26
330d: 0-100 6.8, kör 1:43.59
M3: 0-100 4.9, kör 1:35.04
Ez alapján egyértelmű, hogy az M3 gyorsabb az Imprezánál, de nagyságrendi különbség nincs; és ugye széria autókról beszélünk, míg a videóban állítólag egy 400 LE-re tuningolt Subaru szerepelt (annak, hogy Forester, most nincs sok jelentősége; a különbségeket akartam érzékeltetni).
Érdekességként: VW Golf GTI Edition 30 (230 LE): 0-100 6.9, kör 1:41.48 (!) - figyelembe véve az elsőkerék-hajtást, szvsz nagyon szép eredmény.
Még egy érdekesség, arról, hogy mit tudhat egy power-SUV, ha rendes futómű van alatta: Porsche Cayenne Turbo, 0-100 5.2, kör 1:40.83
... Azé' az elég ronda, mikor mész az Impreza STi-ddel, és egy kib... Tigris tank a kanyargós részeken sem nagyon akar eltűnni a tükörből
Ééés a teszt leggyorsabbja: Porsche 911 GT3 RS, 0-100 4.2, kör 1:31.20 mp
... Hogy a teljesítmény nem minden, azt jól jelzi a Mercedes SL 65 AMG eredménye: a 612 lovas szörny bár gyorsulásban nem marad el a Porsche mögött (4.2), köridőben az M3 is bőven lepipálja: 1:37.06
...
Akit érdekel a többi is, írja be az autobild.de-n a keresőbe, hogy "Handlingtest".