Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2357119 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10560 Dátum: 2016.11.30 22:02:40 »
Hosszú leszek, és lehet, hogy sűrű is :)
Panaszkodtam régebben a „P0420 – katalizátor hatásfok alacsony” hibára. Volt 0,5 liter/1000 km-es olajfogyasztásom. Utána egy gyertyatörésem.
Szeptember végén MINDEN orvosolva lett, legalábbis én ebben reménykedtem. Új gyűrű-szett, jó olaj, új Denso-gyertyák, második tank benzinhez kapott OxyCat-et. Az októberi talin is csak sétálni volt a járgány, oda-vissza úton bejáratódni.
2000 km-t követően kapott még jobb olajat, Eneos Sustina, olaj és levegőszűrőt. Azóta még egy 1000 belement és még mindig világít a „check engine”.
Gondoltam jobban előveszem most már a problémát.
Van saját bluetooth-os (gagyi) OBD II olvasom, Windowsos telefonon „Car Scanner Pro” alkalmazással. Amit észrevettem, bármikor törlöm a hibajelet, ~35 km után újra visszaadja. Utána azt is néztem, hogy ha hosszabb útra megyek, >100km, az elején törlöm, az út végéig nem adja vissza, viszont leállás után visszaút elején igen. Újabban fennhagytam a csatlakozón és olyat vettem észre, hogy a műszerfali lámpa nem világít, de újbóli kiolvasáskor már listázza az app a „P0420 threshold” hibát. Ezt ráadásul országúton adja, törlés után városi 8-10 km-es poroszkálás közben nem. Ráadásul megkülönböztet 3 féle hibát: threshold, pending, permanent (küszöb, pillanatnyi és állandó) Amikor a műszerfali lámpa is világít „pending”. Néha, ha nem ülnek mögöttem a gyerekek, szoktam online jeleket nézni a két oxygen-sensor feszültségszintjeit leginkább.
Elhatároztam egy kipufogógáz mérést, ennek az alábbiak lettek az eredményei:
Alapjárat, 85 C-os motorhőmérséklet mellet:
λ 1,009;
CO 0,00;
CO2 15,1;
O2 0,24;
HC 44ppm
Ugyanezek 3000 fordulatnál:
λ 1,012;
CO 0,00;
CO2 15,1;
O2 0,32;
HC 55ppm
Személygépkocsikra vonatkozó európai kibocsátási normák, g/km
λ 0,97 – 1,03;
CO<1,0;
HC<0,1;
NOx<0,08
from: https://hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%B3pai_kibocs%C3%A1t%C3%A1si_norm%C3%A1k

Olvasgattam az injektor.hu cikkeit, melyekből arra következtettem, hogy ezek teljesen rendben lévő értékek.
http://injektor.hu/13-alapok/33-a-lambdaszonda
http://injektor.hu/13-alapok/34-a-kipufogo-gazok-vizsgalata
http://injektor.hu/13-alapok/31-az-ecu-alapinformacioi
A gyanúm inkább a lambdaszonda hiba, és egyéb hibák felé (koszolódás, fűtés vagy egyéb villamos hiba, ECU probléma, kipufogó tömítetlenség, stb.) terelődött.
Aki végezte a mérést javasolt egy villamos és diagnosztikai szakit, akihez elmentem (de hiába). 20 perc motorjáratás és hibakód lesés után katalizátor-cserét javasol. Lobogtattam neki a gázértékeket tartalmazó fecnit, amire annyit mondott „a 2. szonda dolgozik a katalizátor helyett, azért jók az értékek” Megkérdeztem mivel tartozom és elhúztam volna, de még fizetnem is kellett ezért az okosságért, én naív arra számítottam nem mer kérni semmit.
Felhívtam egy másikat is, azt mondta autókázni kell és közben figyelni a különböző jelszinteket (de erre idén már biztos nem ér rá). Javaslata azonban: Alapból a japán autók nem hazudósak, ha ezt írta valószínű tényleg katalizátor. Ki kell szerelni és megnézni. Őz-barna színűnek kell lennie és teljesen átláthatónak. Amúgy meg 1 spuri + 10 liter benzinbe és 10-15 km 4000-4500 fordulaton.

Akinek volt türelme, érdeklődése végigolvasni mi az első benyomás-javaslat?

Bocs a terjedelemért. Addig nem nyugszom, míg a végére nem érek, de titkon számítok tőletek is segítségre.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10561 Dátum: 2016.11.30 22:31:05 »
Amikor dobja a hibát, nem látsz kiugró jelet valamelyik szondán? Elvileg azzal a progival lehet freez-elni a képet, úgy könnyebb átlátni. Kérj meg valakit, hogy figyelje ahogy mentek a verdával.

Amúgy én első körben átnézném az összes hozzáférhető kábelt, csatlakozásokat, ha szükséges megtisztítanám. Lehet csak valami kontakt hiba, vagy csatlakozás/vezeték ellenállás növekedése oxidáció miatt. Ezek még nem kerülnek semmibe.  ::)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10562 Dátum: 2016.12.01 03:54:23 »
A spurit érdemes kipróbálnod és használnod.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10563 Dátum: 2016.12.01 09:30:50 »
Erről a P0420 hibáról már sok szó volt itt a fórumon. Keress vissza.
Két "filléres" javítást szoktak emlegetni sikerrel.
- Lambdaszonda kiemelő. Ez egy közbetét.
- Elektromos modding a lambda vezetékére(kondenzátor+ellenállás)
Keress vissza.
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10564 Dátum: 2016.12.01 10:12:20 »
Erről a P0420 hibáról már sok szó volt itt a fórumon. Keress vissza.
Két "filléres" javítást szoktak emlegetni sikerrel.
- Lambdaszonda kiemelő. Ez egy közbetét.
- Elektromos modding a lambda vezetékére(kondenzátor+ellenállás)
Keress vissza.

Így, hogy semmi már hibát nem találok, s saccperkábé a semmiért világít a check-engine lámpa, erősen gondolkodok a kiemelőn.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10565 Dátum: 2016.12.01 13:36:36 »
Amikor dobja a hibát, nem látsz kiugró jelet valamelyik szondán? Elvileg azzal a progival lehet freez-elni a képet, úgy könnyebb átlátni. Kérj meg valakit, hogy figyelje ahogy mentek a verdával.

Amúgy én első körben átnézném az összes hozzáférhető kábelt, csatlakozásokat, ha szükséges megtisztítanám. Lehet csak valami kontakt hiba, vagy csatlakozás/vezeték ellenállás növekedése oxidáció miatt. Ezek még nem kerülnek semmibe.  ::)

Amennyit eddig nézegettem a két szonda feszültségét nagyon szembetűnő érdekesség nincs. A telefonon a kijelző szélességét 15 sec időtartamra veszi ebben ~20-25 min max fesz van, 0,1-0,2 V alsó csúcsokkal, 0,75-0,85 V felső csúcsokkal. Motorfék üzemnél mindkettő leesik 0-ra.

Amit a 2. bekezdésben írtál, na pl. ezt is vártam volna "az embertől".
Otthon, akna nélküli, hideg garázsban ez nem olyan faja a mostani időjárásban.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10566 Dátum: 2016.12.03 17:27:45 »
Tegnap hív az asszony az óvoda elől, hozná haza a gyerekeket, nem indul a Yaris. Minden rendben világít a műszerfalon, minden OK-snak tűnik, de az önindító meg se moccan.
Budapest másik végén voltam épp, mondtam neki, ne fagyoskodjanak mert míg odaérek legalább 1 óra, intézze a gyerekek hazavitelét a barátainkkal, hagyja ott a kocsit. Gyerekek otthon, haver kimegy a kocsihoz közben. Én már úton feléjük. Kocoktatták az önindítót, stb. semmi.

Egy szerelő barátja adott neki egy tippet telefonon: nincs előrecsúszva a gumiszőnyeg veletlenül?  :eek:
De bizony! A gumiszőnyeg (utángyártott) volt olyan vastag (amúgy jó minőségű, csak a rögzítési pontok nem stimmeltek) hogy a kuplung pedált nem engedte már teljesen lemenni, ezért az önindító le volt tiltva. A probléma megoldása az volt: gumiszőnyeg a helyére húzva, kuplung kinyomva, indul a motor  [rohog]

A gumiszőnyegre lyukasztottam új rogzítési pontokat, hogy a gyári helyre rögzítve illeszkedjen. Amúgy az utángyártott szőnyeg minőségi, pontosan illeszkedik körbe mindenhol stb (elől/oldalt/hátul) egyedül a rögzítési pontok vannak hátrébb mint kellenének, kb. 2-3cm-el (ezért a szőnyeg előbbre csúszhat idővel).
Tanulság: utángyártott gumiszőnyeget kifizetés előtt tessék ténylegesen belepróbálni a kocsiba.
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.03 17:29:30 írta robi (Robi) »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10567 Dátum: 2016.12.03 19:47:44 »
Apósom ugyanígy járt az új Yarisukkal. Csak neki magától eszébe jutott a szőnyeg, mivel épp akkor rakta bele...
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10568 Dátum: 2016.12.03 21:25:04 »
Nekem meg elfelejtették ezt az apró dolgot elmondani, amikor átadták az Avensist. Az első lefulladásnál egy gyalogátkelő előtt az istennek nem akart elindulni. Ott ülök Győr belvárosában és bénázok, mert nem indult a zsír új 5 perce átvett kocsi  :lol:
Mindig kinyomott kuplunggal indítottam az előző kocsimat is, mert az úgy helyes, de nem volt ütközésig nyomva. Később tudtam meg itt a fórumon valakitől, hogy ez így működik a Toyotákban.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10569 Dátum: 2016.12.03 21:49:24 »
És a Kiákban is. Legalábbis a cee'd-ben is így megy  :yes:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10570 Dátum: 2016.12.04 06:43:06 »


...Később tudtam meg itt a fórumon valakitől, hogy ez így működik a Toyotákban.

Üdv!

Toyotáknál mióta van ez így? Az enyémnél nincs ilyen még.



Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről


music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10571 Dátum: 2016.12.04 15:08:52 »
Az Avensis II-nél nem kellett, a COV-nál már ilyen, de az nyomógombos, a Yaris II is ilyen.
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10572 Dátum: 2016.12.04 19:01:50 »
Milyen nyomógombos?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10573 Dátum: 2016.12.04 23:00:57 »
Indítás. Nem slusszkulcs van, hanem egy tégla alakú nemtommi, azt kell beledugni, és kinyomott kuplung mellett nyomógombbal indul az autó.
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10574 Dátum: 2016.12.05 09:59:01 »
Itt most "klasszikus" kulcssal indítós autókról volt szó; azok sem indulnak addig, ameddig a kuplung nincs kinyomva teljesen. A KIA cee'd, a Yaris II és a Verso egyaránt ilyenek.  :yes:  Ez nem nyomógomb-függő funkcionalitás.