Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2357124 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10170 Dátum: 2015.04.21 16:57:17 »
Na, kellett nekem mondanom, hogy a COV-val eddig 3,5 év alatt semmi hiba. Most sem az van, illetve nem tudom. Tegnap kigyulladt a műszerfalon 3 sárga lámpa méghozzá egyszerre: a check engine, a TRC OFF és a VSC. A TRC nem is működött, feltételezem, hogy akkor a VSC sem, de nem álltam neki kipróbálni. Reggel lekötöttem az akksisarut pár percre, így törlődött a hibaüzenet, és a TRC is műxik. Azóta mentem is 20 városi km-t. Mondhatnám, hogy minden oké, mert egy eset nem eset, csakhogy ez 3 hete már lejátszódott ugyanígy. Mindkétszer hazafelé jövet gyulladt ki autópályán nem nagy tempónál. (A hazafelé csak annyiban érdekes, hogy pár órával korábban már mentem autópályán kb. 70 km-t, tehát nem szabadna a relatíve nagyobb sebességnek lennie az oknak, mi több közte is volt egy autópályás napom, és akkor nem történt semmi.)
Másfél hónap múlva lesz az éves szervize, akkor majd megemlítem a szervizben, remélem, többször nem játssza el ezt.
Amúgy megnéztem a nívópálcán a szintet: először is szép barnás a színe (10500-at mentem olajcsere óta), és kb. kétharmadon áll a min és a max közt (értelemszerűen az utóbbihoz közelebb). Tehát 4-5 deci fogyott el 10.000 km-en. Na, ezt van, aki már olajevésnek nevezi, én nem.
Ez jó eséllyel ABS-szenzor lehet.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10171 Dátum: 2015.04.21 19:10:24 »
Na, kellett nekem mondanom, hogy a COV-val eddig 3,5 év alatt semmi hiba. Most sem az van, illetve nem tudom. Tegnap kigyulladt a műszerfalon 3 sárga lámpa méghozzá egyszerre: a check engine, a TRC OFF és a VSC. A TRC nem is működött, feltételezem, hogy akkor a VSC sem, de nem álltam neki kipróbálni. Reggel lekötöttem az akksisarut pár percre, így törlődött a hibaüzenet, és a TRC is műxik. Azóta mentem is 20 városi km-t. Mondhatnám, hogy minden oké, mert egy eset nem eset, csakhogy ez 3 hete már lejátszódott ugyanígy. Mindkétszer hazafelé jövet gyulladt ki autópályán nem nagy tempónál. (A hazafelé csak annyiban érdekes, hogy pár órával korábban már mentem autópályán kb. 70 km-t, tehát nem szabadna a relatíve nagyobb sebességnek lennie az oknak, mi több közte is volt egy autópályás napom, és akkor nem történt semmi.)
Másfél hónap múlva lesz az éves szervize, akkor majd megemlítem a szervizben, remélem, többször nem játssza el ezt.
Amúgy megnéztem a nívópálcán a szintet: először is szép barnás a színe (10500-at mentem olajcsere óta), és kb. kétharmadon áll a min és a max közt (értelemszerűen az utóbbihoz közelebb). Tehát 4-5 deci fogyott el 10.000 km-en. Na, ezt van, aki már olajevésnek nevezi, én nem.

Egy kollégám COV-ja is hasonlót produkált, azzal fűszerezve, hogy utóljára akkor jött elő a hiba, amikor beleszaladt egy nagy bukkanóba. Univerzális műszerrel semmit sem láttunk (!!!), de a Toyota-cucc írta, hogy főfékhenger nyomás szenzor. Nagy eséllyel kontakthibás csatlakozó volt a ludas...megtisztítottuk és azóta nem volt hiba.

Jozef

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10172 Dátum: 2015.04.24 19:57:54 »
sziasztok,

toyota yaris 1.0 japán verzió 2000-es évjárat.

bejött a meleg és ugyanaz mint tavaly szokás szerint p0420-as hibakód... ősszel illetve télen semmi 0 hibakód kb 20ezer km-en keresztül, bejött ez a meleg kb 2ezer km és p0420.

ötlet tuti hogy katalizátor? vagy esetleg a o2 sensor?

köszi

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10173 Dátum: 2015.04.24 20:27:48 »
sziasztok,

toyota yaris 1.0 japán verzió 2000-es évjárat.

bejött a meleg és ugyanaz mint tavaly szokás szerint p0420-as hibakód... ősszel illetve télen semmi 0 hibakód kb 20ezer km-en keresztül, bejött ez a meleg kb 2ezer km és p0420.

ötlet tuti hogy katalizátor? vagy esetleg a o2 sensor?

köszi

Ne ess kétségbe!

Ezzel a problémával sokan találkoztak.
Lehetnek filléres megoldások: http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=90.msg628703#msg628703
vagy a lambda szonda kiemelő...
De a többi topikban is foglakoztak ezzel...

Csak azért írok, nehogy mindjárt katalizátort/oxigénszenzort cseréltessenek veled sok tízezerért... :wacko:




Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Jozef

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10174 Dátum: 2015.04.24 20:38:35 »
Ne ess kétségbe!

Ezzel a problémával sokan találkoztak.
Lehetnek filléres megoldások: http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=90.msg628703#msg628703
vagy a lambda szonda kiemelő...
De a többi topikban is foglakoztak ezzel...

Csak azért írok, nehogy mindjárt katalizátort/oxigénszenzort cseréltessenek veled sok tízezerért... :wacko:

Köszi de annyira nem könnyű :) Győr környéken véli aki tud segíteni benne ? :)

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 910
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10175 Dátum: 2015.04.29 11:29:21 »
Sziasztok!
Nem tudom, hogy hol kerdezzem meg, de itt a Toyota clubban mindig kaptam hasznalhato valaszt :).
Fiam Volvo S60 -aban gyakran kieg a tompitott lampa. A toltesi szint ellenorzesen kivul egy "erositett" H7-es izzot javasoltak, mivel hasonlo problemak tudnak lenni francia kocsikkal is. Van ilyen tapasztalat, kozos tudas? Milyen izzot erdemes probalni. Persze a COV (2005) szamara is ez hasznos lehet. Elore is koszonom.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10176 Dátum: 2015.04.29 20:51:40 »
Ez a jelenség engem is érdekel, mármint miért mondják, hogy a Francia meg Olasz kocsikban gyakran kiég az izzó, mi okozhatja?
Nem hiszem, hogy annyira változna az akku feszültsége.
Valamelyik török Corollában láttam olyat, hogy a csatlakozó le akart esni az izzóról, úgy kellett visszahajtogatni meg pucolni, kitágult / megégett. És az izzó is lötyögött a lámpatestben (Osram izzó, tehát méretpontos). A rázkódás nagyon nem tesz jót az izzóval.

-Kellene kontakthibát keresni, ha túl könnyen lejön a csatlakozó, vagy mozgatásra változni tud az izzó fényereje, akkor ott a bibi
-Lehet máshol is, fesz szabályzónál, vagy a relénél

A halogén izzó élettartamát a kontakthiba miatt kialakuló alacsony feszültség drasztikusan csökkenti, (nem éri el az üzemi hőmérsékletet és elpárolog az izzószál, üzemi hőmérsékleten a gáz összetétele megakadályozza/lelassítja az izzószál párolgást). A kicsit magasabb feszültség, nem akkora baj.

Osram-ból vagy GE-ból láttam longlife izzót, amit ilyen autókba ajánlanak.
pl. ez https://www.vilagitas.eu/osram-64210ult-h7-fenyszoro-izzo-duo-box

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10177 Dátum: 2015.04.29 23:45:05 »
Olasz kocsit nem szídni :D
Én valami olyat olvastam anno valahol, hogy beépítenek a kocsiba plusz feszültségszabályzót és elmúlik a gyakori kiégés.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

toroksultan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 506
    • www.hygilux.hu
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10178 Dátum: 2015.04.30 09:21:30 »
nalam a 14.7-8V miatt van a h4-ek elott egy stepup-stepdown jelenelg 12V-ra belove, kb orokeletkod
philipsnel az uzemi fesz 12.7V, ge es osram 13.2V arra erdems beloni
Higénia felsőfokon: http://hygilux.hu/, Árlista: https://goo.gl/t4T7ps,
Autókozmetikai termékek: https://www.facebook.com/BestWax.eu, Árlista: http://goo.gl/ATDLAC,
Civic ES4:     CoV R1:

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10179 Dátum: 2015.05.01 12:40:29 »
Sziasztok,

Egy OFF-os hatchback autoban a hàtso csomagtarto ajtoemelö teleszkopjai elég kemények, mert elsö kinyitàs utàn nagyon nehéz lehùzni az ajtot (pedig nem rég voltak cserélve ezek a teleszkopok)...

Ha többször kell fel-le nyitni, akkor azonban màr jobban müködik. Vajon meg lehet ezeket a teleszkopokat olajozni valahol, vagy mi lehet a gond?

Elöre is köszönöm a vàlaszokat.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10180 Dátum: 2015.05.10 22:23:02 »
Sziasztok,

Egy OFF-os hatchback autoban a hàtso csomagtarto ajtoemelö teleszkopjai elég kemények, mert elsö kinyitàs utàn nagyon nehéz lehùzni az ajtot (pedig nem rég voltak cserélve ezek a teleszkopok)...

Ha többször kell fel-le nyitni, akkor azonban màr jobban müködik. Vajon meg lehet ezeket a teleszkopokat olajozni valahol, vagy mi lehet a gond?

Elöre is köszönöm a vàlaszokat.
Túl erősek valamiért a telók. Olajozással ezen nem tudsz segíteni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10181 Dátum: 2015.05.10 22:26:30 »
Érdekes: ha a Camry kb. egy fél napig áll, akkor utána indításnál egy szép, méretes, látványos kék füstfelhőt böffent ki magából  :sorcerer: ... utána kitisztul a kipufogógáz. És menet közben sem füstöl, egyáltalán. És az olajszint sem csökken  :lol: ... na, erre varrjatok gombot  :hmmmm: :?: :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10182 Dátum: 2015.05.10 22:28:15 »
Vajon selejtesek lehetnek a teleszkopok (esetleg tùl hosszùak vagy rövidek), vagy idövel vajon majd bejàrodnak?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10183 Dátum: 2015.05.10 22:31:24 »
Vajon selejtesek lehetnek a teleszkopok (esetleg tùl hosszùak vagy rövidek), vagy idövel vajon majd bejàrodnak?
Hát... idővel, ja. Sok idővel - majd mikor már elkopnak és kezdenek gyengülni. Évek múlva.

Talán az lehet, hogy félrecsomagolták, és nem az adott típusba valók igazából. Előfordul.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10184 Dátum: 2015.05.11 06:21:29 »
Érdekes: ha a Camry kb. egy fél napig áll, akkor utána indításnál egy szép, méretes, látványos kék füstfelhőt böffent ki magából  :sorcerer: ... utána kitisztul a kipufogógáz. És menet közben sem füstöl, egyáltalán. És az olajszint sem csökken  [emoji38] ... na, erre varrjatok gombot  :hmmmm: :?: :)
Kopottak a szelepszár szimmeringek.Nekem ezt az Off Fiatom csinálta.Melegen az sem füstölt,olajat nem ette.Ha nem zavar,ne foglalkozz vele.