Ez a jelenség engem is érdekel, mármint miért mondják, hogy a Francia meg Olasz kocsikban gyakran kiég az izzó, mi okozhatja?
Nem hiszem, hogy annyira változna az akku feszültsége.
Valamelyik török Corollában láttam olyat, hogy a csatlakozó le akart esni az izzóról, úgy kellett visszahajtogatni meg pucolni, kitágult / megégett. És az izzó is lötyögött a lámpatestben (Osram izzó, tehát méretpontos). A rázkódás nagyon nem tesz jót az izzóval.
-Kellene kontakthibát keresni, ha túl könnyen lejön a csatlakozó, vagy mozgatásra változni tud az izzó fényereje, akkor ott a bibi
-Lehet máshol is, fesz szabályzónál, vagy a relénél
A halogén izzó élettartamát a kontakthiba miatt kialakuló alacsony feszültség drasztikusan csökkenti, (nem éri el az üzemi hőmérsékletet és elpárolog az izzószál, üzemi hőmérsékleten a gáz összetétele megakadályozza/lelassítja az izzószál párolgást). A kicsit magasabb feszültség, nem akkora baj.
Osram-ból vagy GE-ból láttam longlife izzót, amit ilyen autókba ajánlanak.
pl. ez
https://www.vilagitas.eu/osram-64210ult-h7-fenyszoro-izzo-duo-box