Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2357262 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Jozef

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9810 Dátum: 2014.09.08 18:59:24 »
köszi, csak azért mert mikor monitorozom, a mil villanás után pont a 2-es szonda tűnik picit akadozósnak az 1-es képest...

meg főleg, hogy p0171 hiba eltűnt utána kb 1000km után p0420 csak az a fura, hogy kb 2-3 hetente jön elő mil lámpa és akkor is amikor kb 1-2 napig áll a kocsi.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9811 Dátum: 2014.09.08 19:11:42 »
Mikor felvillan a MIL,illetve világít,akkor nem veszi figyelembe a szonda jeleit szerintem,hanem egy előre programozott optimális jelkészletből üzemel az autó.Valószínűleg az lehet az a pillanat,mikor "átáll" az élő jelről.
A P0420 katalizátor hatásfok csökkenést jelez,de több minden okozhatja.Okozhatja fals levegő,illetve tömítetlenség a kipufogó rendszerben,befecskendezés hiba,gyújtótrafó,gyertya hiba,vagy légtömeg mérő.De lehet hogy tényleg a katalizátor a hibás.Esetleg próbáld meg a légtömeg mérőt nagyon óvatosan megtisztítani. Van a Bardi-nál direkt légtömeg mérő tisztító,vagy féktisztítóval esetleg.

Jozef

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9812 Dátum: 2014.09.08 19:17:01 »
jaja tudom azt szoktam a p0171nel is, csak most ez uj hibakent csapott fel... na mind1 max 1000km torlom a kodot :D

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9813 Dátum: 2014.09.08 19:22:35 »
Esetleg ezt próbáld ki... http://autofelszerelesbolt.hu/oxicat Én az AGTR-nél szoktam venni,de neten is lehet rendelni ezt: Pro-tec Oxicat. Úgy 3-4e forint között van egy flakon ez kitisztítja a rendszert és katalizátort,lambdaszondákat is. Egy próbát megér,hátha működik.

 

Jozef

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9814 Dátum: 2014.09.08 19:28:41 »
rendben köszönöm szépen

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9815 Dátum: 2014.09.08 22:17:52 »
Ma megjelent az első check engine lámpám életemben. Gondolom a legjobb, amit tehetek, hogy márka szervízben kiolvastatom a hibakódot, mert egyébként az autó viselkedésén semmi nem változott. Szépen húz, egyenletes az alapjárat, semmi jelenség nincsen a lámpán kívül. Egy erőteljes gyorsítás után motorfékezéskor jelent meg.
Folyamatosan ég?
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9816 Dátum: 2014.09.09 06:33:38 »

Ma megjelent az első check engine lámpám életemben. Gondolom a legjobb, amit tehetek, hogy márka szervízben kiolvastatom a hibakódot, mert egyébként az autó viselkedésén semmi nem változott. Szépen húz, egyenletes az alapjárat, semmi jelenség nincsen a lámpán kívül. Egy erőteljes gyorsítás után motorfékezéskor jelent meg.
Első tippre nekem egy sima EGR-tisztításnak tűnik a dolog, más hiba nemigen lehet. Abból következtetek erre, hogy a leírásod alapján semmi érezhető jele nincs a hibának. És nem emlékszem, hogy írtál volna EGR tisztításról.
Kiváló minőségű alkatrészeket használsz, nem hinném, hogy más baja lenne.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9817 Dátum: 2014.09.09 06:48:32 »

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9818 Dátum: 2014.09.09 06:52:05 »
Első tippre nekem egy sima EGR-tisztításnak tűnik a dolog, más hiba nemigen lehet. Abból következtetek erre, hogy a leírásod alapján semmi érezhető jele nincs a hibának. És nem emlékszem, hogy írtál volna EGR tisztításról.
Kiváló minőségű alkatrészeket használsz, nem hinném, hogy más baja lenne.
Igen, én is erre gondolok, mivel nagyon ritkán pályázok, általában nincs meghajtva és max 20-25 ös távokat megyek vele. Az biztos, hogy üzemanyagból is csak prémiumot kap. Első dolgom a tisztítása lesz, úgy olvastam féktisztító jó lesz hozzá. Esetleg valami plusz jó tanácsa van valakinek, hogy hogy érdemes kitakarítani?
Esetleg Debrecen közeli fórumlakó van, aki tudna segíteni hibaolvasásban? :)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9819 Dátum: 2014.09.09 08:22:22 »
rendelj egy obd-t. pár nap alatt megjön,biztos árul vki jó árban itthon is.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9820 Dátum: 2014.09.09 08:54:20 »
Igen, én is erre gondolok, mivel nagyon ritkán pályázok, általában nincs meghajtva és max 20-25 ös távokat megyek vele. Az biztos, hogy üzemanyagból is csak prémiumot kap. Első dolgom a tisztítása lesz, úgy olvastam féktisztító jó lesz hozzá. Esetleg valami plusz jó tanácsa van valakinek, hogy hogy érdemes kitakarítani?
Esetleg Debrecen közeli fórumlakó van, aki tudna segíteni hibaolvasásban? :)
Sztem a hibakód el fog tűnni, ha megcsinálod a tisztítást.
Picipeti korábban nagyon részletesen és fényképekkel alátámasztott leírást készített erről, sztem a "csináld magad" topicban megtalálod.

Az a gond, hogy látod, hiába tankolsz prémium dízelt, hiába használsz gyári olajat (alacsony szulfáttartalmút), ha nem égeted ki időnként, elkormolódik. Ezen (is) vitáztunk anno, hogy a benzines, vagy dízel motornak tisztább-e a belseje. Nos, az égésből adódóan mindig a dízel lesz a hajlamosabb a kokszolódásra, tök mindegy, milyen a felhasználás körülménye, egyszerűen a gázolaj kokszosabban ég, mint a benzin. De lényegtelen most ez, sztem az EGR tisztítással meg fog oldódni a hiba.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9821 Dátum: 2014.09.09 10:04:51 »
Igen, én is erre gondolok, mivel nagyon ritkán pályázok, általában nincs meghajtva és max 20-25 ös távokat megyek vele.
Miért nem benzinessel jársz? Ilyen használatra az való inkább.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TZoli

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9822 Dátum: 2014.09.09 20:08:38 »
Miért nem benzinessel jársz? Ilyen használatra az való inkább.

Nekünk sincs a dízel meghajtva, a nálunk töltött eddigi 110e km 90%-át rövid városi üzemben tette meg és semmi baja. Az EGR is olyan tiszta volt 100.000km-nél hogy "felesleges" volt szétszedni.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9823 Dátum: 2014.09.09 20:56:28 »
Igen, egyet értek, természetesen a dízel üzem koszosabb. Köszi, megkeresem a csináld magadban. :) Szerintem azért ez nem rossz üzem egy dízelnek, Csak nem hajtottam mostanában. Azért használok dízelt, mert takarékosabb,(4l/100) meg mert egyszerűbben jobban szeretem. Az egr meg koszolódik,benzinesben is. Tesóm seat ibizájában 50 ezer van és már takarítani kellett(1.4 benzin). Lényegtelen, ez minden tipussal előfordul és ez legyen a legnyagyobb baja... Kop kop kop. :) Köszönöm a segítségeket. Meglátjuk eltűnik e majd.

TZoli

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9824 Dátum: 2014.09.09 21:48:43 »
Ki kell olvasni, az a legegyszerűbb és nincs tapogatózás. ( Egr hibánál dízelnél teljesítményvesztés, kormolás, büdös kipufogógáz szokott lenni) De ha jól rémlik nem rég voltál szervizben, ha cseréltek gázolajszűrőt akkor nézd meg a két elektromos csatlakozót ami a szűrőházon van, hogy össze van-e dugva rendesen.
De ettől sem biztos hogy el fog aludni a lámpa, olvastasd ki!